در کنار تمام اخبار و حواشی که در مورد مرگ ملک عبدالله، پادشاه پیشین عربستان در رسانه‌ها مطرح شد، نوع واکنش مقامات و رهبران غربی به این موضوع در نوع خود جالب بود.
کد خبر: ۷۶۳۵۷۱
چشمان بسته حقوق بشر

در کنار تمام توصیف‌ها از ملک عبدالله به عنوان طرفدار صلح و ثبات در منطقه، نوع واکنش کریستینا لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول در نوع خود جالب بود.

خانم لاگارد شاه عربستان را فردی پیشرو در حقوق زنان معرفی کرده بود. این اظهارات پر طمطراق در حالی بیان شده که میراث به جا مانده از شاهان عربستان، گویای قصه دیگری است.

تازه‌ترین خبر در مورد نقض اولیه حقوق شهروندی، خبری است که روزنامه انگلیسی ایندیپندنت روز گذشته منتشر کرد.

ماجرا از این قرار است که یک مبلغ وهابی عربستانی به نام ویحان الغمدی چند روز پیش پس از گذراندن چند ماه اسارت از زندان آزاد می‌شود اما او به خاطر کاری زندانی شده که حتی حیوانات وحشی هم در حق دیگر حیوانات انجام نمی‌دهند.

چند ماه پیش همسر وی دختر پنج‌ساله‌شان به نام لاما را به یک مرکز پزشکی می‌برد. پزشکان از شدت جراحات جسمی وارده علیه این دختر معصوم شوکه شده و نیروهای پلیس را مطلع می‌کنند.

پزشکان در آزمایش‌های خود متوجه می‌شوند جمجمه سر این دختر آسیب دیده، کمر و پهلویش شکسته و آثار زیادی از سوختگی و ضربات چاقو روی بدنش وجود دارد.

تلخی این ماجرا زمانی بیشتر می‌شود که پزشکان در آزمایش‌های خود متوجه می‌شوند این کودک بارها مورد تجاوز قرار گرفته است.

متاسفانه پس از چند روز از مراجعه لاما به بیمارستان، وی به علت جراحات وارده جان خود را از دست می‌دهد.

پیدا کردن متهم این فاجعه در جامعه‌ای که مبلغان مذهبی‌اش هنوز دیدگاه‌های عصر جاهلی در مورد زنان دارند، کار چندان دشواری نیست. پس از یک سری بررسی ساده مشخص شد عامل این جنایت، پدر دختر بوده است.

در حالی که فعالان در شبکه‌های اجتماعی منتظر شنیدن خبر اعدام یا حبس ابد این پدر بودند، رسانه‌های عربستان اعلام کردند او با پرداخت 31 هزار پوند به عنوان خون‌بها به مادر لاما، از زندان آزاد شده و احتمالا این روزها باز هم در حال ترویج عقاید خویش است.

حسین خلیلی ‌‌- گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها