سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، از تدوین کتاب درسی آموزش سلامت برای مقاطع تحصیلی مختلف خبر داد.
کد خبر: ۷۶۳۵۱۸

شهرام رفیعی فر در گفت‌وگو با ایسنا افزود: برنامه درسی آموزش سلامت در مدارس در قالب دروس رسمی است که متناسب با درجه تکامل فردی و اجتماعی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی تدوین می‌شود.وی نظام جامع فوق‌برنامه سلامت را نیز بخشی از این برنامه درسی خواند و عنوان کرد: هرچند این موضوع اکنون نیز به صورت پراکنده در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می‌شود، اما متاسفانه مورد پایش قرار نمی‌گیرد، اما برنامه درسی جدید این آموزش‌ها را نیز بازمهندسی خواهد کرد.

به گفته وی، کتاب راهنمای خانواده‌ها به تفکیک مقطع تحصیلی و همچنین کتابی هم برای اولیای مدارس همراه یک لایحه نظام حمایتی رسانه‌ای تدوین خواهد شد.

رفیعی‌فر عنوان کرد: این برنامه درسی به‌طور همزمان به جنبه‌های جسمی، روانی، عاطفی و اجتماعی سلامت می‌پردازد.

به گفته این مقام مسئول، این برنامه از چهار بخش بیان مبانی برنامه، ارائه اطلاعات روزآمد برای مفاهیم دهگانه سلامت، بیان راهکارهای آموزش سلامت در مدارس و تمرین مهارت‌های زندگی و همچنین معرفی مدل چتر آموزش سلامت، تشکیل شده است.

رفیعی‌فر اظهار کرد: این برنامه درسی باید طوری عملیاتی شود که محصل بتواند بعد از دیپلم مفاهیم سلامت را درک و تجزیه و تحلیل کند و از مهارت‌های ارتباطی، مقاومتی و حل مساله بهره‌مند شود. همچنین محصل باید بتواند حامی سلامت باشد و از رفتارهای پرخطر مانند استرس پیشگیری و رفتارهای سالم را مدیریت کند، تصمیم‌های مسئولانه اتخاذ و اهداف سلامتی را برای زندگی خود ترسیم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها