معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، از ممنوعیت فروش سه قلم خوراکی در بوفه مدارس خبر داد و گفت: 5000 نفر مسئول نظارت بر بوفه مدارس شده‌اند.
کد خبر: ۷۶۲۱۵۰
فروش نوشابه، سوسیس و کالباس در مدارس ممنوع شد

مهرزاد حمیدی در گفت‌وگو با مهر درباره جزئیات تفاهم‌نامه این معاوت با وزارت بهداشت اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای درباره امنیت غذایی دانش‌آموزان با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد کرده‌ایم و جلسات شواری راهبردی با حضور معاونان هر دو وزارتخانه برگزار شده است.

وی افزود: در مرحله اول تفاهم‌نامه، ابلاغیه ممنوعیت فروش سه قلم مواد غذایی نوشابه گازدار، سوسیس و کالباس در بوفه مدارس ارسال شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دستورالعمل‌هایی به استان‌ها ابلاغ شد و 5000 نفر بسیج شدند تا بر بوفه مدارس نظارت داشته باشند.

وی اظهار کرد: طی یک ماه گذشته ۸۸ هزار مدرسه مورد نظارت قرار گرفت برخی از مدارس بوفه نداشت و از آن تعداد مدرسه‌ای که دارای بوفه تغذیه بود فقط 2 درصد از مفاد بخشنامه تخطی کرده بودند.

حمیدی تاکید کرد: در سراسر کشور اگر بوفه مدرسه‌ای مواد غذایی ممنوعه را توزیع کند، تخطی کرده است و با آن برخورد می‌شود.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، بخش بهداشت روستاها با کمک تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور موظف شده‌اند برای نظارت بر بوفه تغذیه به مدارس سر بزنند.

وی از کمپین تبلیغاتی تغذیه سالم خبر داد و بیان کرد: تغذیه سالم یک مقوله فرهنگی است و فقط نباید به بخشنامه‌ها اکتفا کرد و تابلوهایی برای آموزش بوفه‌داران در داخل بوفه‌ها نصب خواهیم کرد و یک تابلو هم برای آموزش دانش‌آموزان در بیرون از بوفه نصب می‌شود تا دانش‌آموزان از غذاهای سالم و ناسالم آگاهی داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها