جزئیات نمایشگاه کتاب سبک زندگی ایرانی - اسلامی

ده‌ها نمایشگاه کتاب با موضوع سبک زندگی ایرانی-اسلامی با محوریت بخش خصوصی (موسسات فرهنگی، هنری قدر ولایت و اندیشه ورزان دانای فردا) و با همکاری وزارت ارشاد در دهه فجر امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۶۱۲۰۹
جزئیات نمایشگاه کتاب سبک زندگی ایرانی - اسلامی

احمد عطایی، مدیر مسئول موسسه فرهنگی، هنری قدر ولایت و مسئول ستاد برگزاری نمایشگاه‌های کتاب سبک زندگی ایرانی - اسلامی، هدف اصلی از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را در دسترس قرار دادن تازه‌های نشر در حوزه سبک زندگی ایرانی - اسلامی در دهه فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در همین راستا، ما به عنوان موسسه فرهنگی - هنری قدر ولایت، وارد رایزنی و مشورت با معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شدیم و با طرحی که ارائه کردیم، موفق شدیم نظر موافق مسئولان این معاونت را جلب کنیم که در دهه فجر امسال و به امید خدا در سال‌های بعد، این نمایشگاه‌ها را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها به دو صورت متمرکز و غیرمتمرکز برگزار خواهند شد، افزود: در شیوه غیرمتمرکز که در همه استان‌های کشور بجز تهران برگزار خواهد شد، ما برای مشارکت داوطلبان مردمی که آمادگی برگزاری این نمایشگاه‌ها را در شهرهای خودشان دارند، فراخوانی جداگانه منتشر کرده‌ایم و بعد از ثبت نامشان، با آنها قراردادی در این مورد امضا می‌کنیم و بسته‌های کتابی را که از ناشران سراسر کشور تهیه خواهد شد، آماده‌سازی و برای آنها ارسال خواهد کردیم تا این نمایشگاه‌ها را از ۱۲ تا ۲۴ بهمن در شهرهای مختلف برگزار و نسبت به عرضه این کتاب‌ها در این نمایشگاه‌ها، اقدام کنند.

به گفته مسئول ستاد برگزاری نمایشگاه‌های کتاب سبک زندگی ایرانی - اسلامی، فهرست نهایی این گروه‌های مردمی داوطلب هنوز نهایی نشده اما تاکنون حدود ۵۰۰ عنوان کتاب از بیش از ۵۰ ناشر در این بسته‌ها قرار گرفته و تا پایان این هفته این محموله‌ها به نشانی این گروه‌ها ارسال خواهد شد و پیش‌بینی‌ می‌شود حدود ۵۰ تا ۱۰۰ نمایشگاه کتاب در همین قالب و به همین سبک در ایام یادشده برگزار شود. آثار عرضه شده در این نمایشگاه‌ها با ۵۰ درصد تخفیف در اختیار برگزارکنندگان قرار می‌گیرد و آنها هم موظف‌اند که با حداقل ۳۰ درصد، کتاب‌ها را به مخاطبان بفروشند، ضمن اینکه مقرر شده آثاری که باقی می‌مانند و در واقع در نمایشگاه‌ها به فروش نمی‌رسند، مرجوع و به ناشر اصلی بازگردانده می‌شوند. تهیه پوستر و بنر و تبلیغات مترکز برای این نمایشگاه‌ها هم بر عهده ستاد برگزاری (موسسه فرهنگی، هنری قدر ولایت) است.

عطایی در خصوص نمایشگاه متمرکز کتاب سبک زندگی ایرانی - اسلامی هم که برگزاری آن منحصر به تهران است و البته موسسه اندیشه‌ورزان اجرای آن را بر عهده دارد، به نیابت از این انجمن گفت: این نمایشگاه ۱۸ بهمن افتتاح می‌شود و از ۱۹ تا ۲۵ بهمن برای بازدید عموم، برپا خواهد بود. در این نمایشگاه ۵۰۰۰ عنوان کتاب در موضوع سبک زندگی ایرانی - اسلامی و در ملاک‌هایی مانند سلوک فردی، سلامت جسمانی، سلامت فکری و روانی، خانواده، فرهنگ و رفتار اجتماعی، رفتار با حکومت، رفتار با طبیعت و زبان فارسی و صیانت از آن، به معرض نمایش و فروش گذاشته می‌شوند. همچنین همزمان با این نمایشگاه‌ها، کارشناسانی در حوزه‌های مختلف، به ارائه مشاوره‌های لازم در خصوص سبک زندگی ایرانی - اسلامی خواهند پرداخت.

مدیر مسئول موسسه فرهنگی، هنری قدر ولایت افزود: در این نمایشگاه‌ها بن خرید کتاب نیز با هماهنگی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و با ۴۰ درصد تخفیف در اختیار نهادهایی مانند آموزش و پرورش، بسیج، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌هایی قرار می‌گیرد تا به کاربران در هر یک از این نهادها داده شود. همچنین به مراجعین عام هم بن خرید کتاب با ۳۰ درصد تخفیف داده خواهد شد. تا این لحظه حدود ۲۵۰۰ عنوان کتاب از حدود ۶۰ ناشر برای نمایشگاه متمرکز کتاب سبک زندگی ایرانی - اسلامی ارسال شده و آخرین کارشناسی‌ها و در واقع بررسی کتاب‌های رسیده جهت انتخاب برای عرضه در این نمایشگاه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری انجام خواهد شد.

وی گفت: تا این لحظه سالن بزرگ لانه جاسوسی سابق آمریکا به عنوان مکان نمایشگاه انتخاب شده و ۲۸۰۰ مترمربع مساحت دارد و امکانات لازم برای پارکینگ و موارد رفاهی دیگر هم در آن تامین شده است و چنانچه به لحاظ هزینه‌ها توافق نهایی برای اجاره این مکان حاصل نشود، مکان دیگری که در نظر گرفته شده است، به عنوان محل برگزاری نمایشگاه متمرکز کتاب سبک زندگی ایرانی - اسلامی در نظر گرفته شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها