واکنش‌ها به اهانت نشریه شارلی ابدو به ساحت پیامبر‌اسلام‌(ص) ادامه داشته و در همین راستا روز گذشته طلاب خارجی جامعه‌المصطفی‌ العالمیه تجمعی اعتراض‌آمیز در مدرسه حجتیه برگزار کردند و جمعی از دانشجویان هم در اعتراض به این اقدام، امروز در مقابل سفارت فرانسه تجمع خواهند کرد.
کد خبر: ۷۶۱۰۲۹

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز گذشته در جمع طلاب معترض با تاکید بر این‌که اگر کشورهای اروپایی به‌دنبال منفعت هستند باید انسجام درونی را حفظ کنند، گفت: رفتاری که سیاستمداران فرانسه انجام می‌دهند، این کشور را در آینده تبدیل به یک سوریه خواهد کرد. به گزارش فارس، او یادآور شد: توهین به نبی اکرم (ص) توهین به خداست و توهین به خدا یعنی توهین به حق، حقانیت و عدل و افرادی که به وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) به‌عنوان کسی که معرف عدل و نماد پاکی است توهین می‌کنند، تروریست هستند. وی خاطرنشان کرد: کسانی که اقدام به ترور می‌کنند، ربطی به شریعت حضرت مصطفی(ص) ندارند و ما امروزه کاری را که این روزنامه انجام داده است، محکوم می‌کنیم. آیت‌الله اراکی برموضعگیری اندیشمندان فرانسوی در مقابل دولتمردان تاکید کرد و گفت: دولتمردان این کشور باید عبرت بگیرند از آنچه در کشورهای منطقه ما رخ می‌دهد و این‌که چگونه ترور در کشورهای این منطقه شیوع پیدا کرده است.

تجمع دانشجویان مقابل سفارت فرانسه

همچنین ناصر آراسته، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور گفت: با صدور مجوز فرمانداری تهران، دانشجویان روزدوشنبه (امروز) مقابل سفارت فرانسه تجمع ‌می‌کنند.

وی در گفت‌وگو با تسنیم بیان کرد: دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های تهران ساعت 15 دوشنبه بیست و نهم دی‌ماه مقابل سفارت فرانسه در تهران در خیابان نوفل لوشاتو تجمع می‌کنند. او ضمن دعوت از عموم دانشجویان و مردم تهران برای حضور در این تجمع، گفت: از نمایندگان اهل تسنن برای حضور در این تجمع دعوت شده است.

ولایتی: ‌به حملات تروریستی فرانسه مظنون هستیم

در ادامه واکنش‌ها به حوادث تروریستی در فرانسه، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز در جمع خبرنگاران گفت: ما کاملا به حملات تروریستی انجام شده علیه نشریه شارلی ابدو مظنون هستیم، زیرا کارگردانی این رخداد دست خود غرب است. علی‌اکبر ولایتی تصریح کرد: اگر این مساله بهانه‌ای برای اهانت به مقدسات اسلامی شود کاملا محکوم است و مشخص است که از این مساله به‌عنوان بهانه‌ای برای تکرار اهانت‌های گذشته استفاده می‌شود. بنابراین همه 1.5 میلیارد مسلمان جهان این اهانت‌ها را محکوم می‌کنند و این رفتارها برای غرب چیزی جز اهانت به همراه ندارد و حاکی از عجز و ناتوانی آنها در مقابله با منطق اسلام است. بنابراین آنچه رخ داده بر پایه یک توطئه تبلیغاتی علیه مقدسات اسلامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها