دست‌های پشت پرده شبکه‌های مجازی

ارتباط با جنس مخالف در شبکه‌های اجتماعی

عامل اصلی فشارهای عصبی در شبکه‌های اجتماعی کشف شد

پدیده فشار عصبی استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بسیاری از افراد تجربه شده است ولی تحقیقات جدید نشان داده است که این شبکه‌ها به خودی خود عصبی کننده نیستند و دوستان مجازی این فشار را ایجاد می‌کنند.
کد خبر: ۷۶۰۰۲۹
عامل اصلی فشارهای عصبی در شبکه‌های اجتماعی کشف شد

جام جم کلیک: شبکه‌های اجتماعی در ابتدای امر با هدف نزدیک کردن انسان‌ها به یدیگر ساخته شدند و برنامه‌ریزی‌های اصلی این بود که به واسطه فناوری بتوان فاصله انسان‌ها را کم‌تر کرد ولی در نهایت نتیجه کسب شده کاملا معکوس بود و افراد به واسطه استفاده‌ از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک به انزوای بیشتری رسیدند.

در این میان پدیده بسیار همه‌گیری که به‌دفعات گزارش شده است فشار عصبی در زندگی روزمره است که به واسطه استفاده از شبکه‌های اجتماعی به‌وجود می‌آید و دانشمندان با بررسی ساختار این شبکه‌ها دریافته‌اند که مسبب اصلی این فشار، خود شبکه اجتماعی نیست بلکه دوستان شما در این شبکه این فشار را بر روی شما وارد می‌سازند.

یکی از محققان این پدیده را به این ترتیب توضیح می‌دهد:

«برای نمونه شما روز خوبی را پشت سر می‌گذارید ولی در طول روز وارد حساب کاربری خود در یک شبکه‌ اجتماعی مانند فیس‌بوک یا توییتر می‌شوید و آنجا با پستی از سوی پسرعمویتان روبرو می‌شوید و درمی‌یابید که او کار خود ار از دست داده است، این موضوع بدون این‌ که بخواهید بر روی شما فشار عصبی مضاعف ایجاد می‌کند.»

هما‌ن‌طور که این مثال نشان داد، شبکه‌های اجتماعی مقصر این فشار نیستند بلکه دوستان موجود در شبکه‌های اجتماعی این امر را ایجاد می‌کنند.

به این‌ ترتیب پیش‌بینی می‌شود که به‌زودی یک شاخه جدید در روان‌شناسی به‌وجود بیاید که به بررسی بیماری‌های روانی ناشی از حضور در دنیای مجازی می‌پردازد. در حال حاضر بهترین گزینه پیشنهادی برای پرهیز از این استرس این است که تا جای ممکن کمتر به شبکه‌های اجتماعی سر زده و بیشتر در واقعیت فیزیکی اجتماع حضور داشته باشید.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها