جام جم ورزشی: تیم ملی فوتبال ایران فردا از ساعت 12:30 به وقت تهران در دومین دیدار مرحله گروهی خود در جام ملت های آسیا به مصاف تیم ملی فوتبال قطر می رود.
کد خبر: ۷۵۹۴۶۸
قطر زخم خورده مقابل ایران آماده

به گزارش جام جم ورزشی ، دو تیم در شرایط متفاوتی مقابل یکدیگر قرار می گیرند. تیم ملی فوتبال ایران در دیدار نخست خود با یک بازی با برنامه زیبا موفق شد بحرین را با دو گل از پیش رو بردارد این در حالی است که قطر با نتیجه سنگین و دور از انتظار چهار بر یک مقابل تیم ملی فوتبال امارات شکست خورد. البته همین شکست کار ایران سخت تر می کند چرا که آنها برای جبران نتیجه بسیار با انگیزه در برابر شاگردان کی روش ظاهر می شوند تا امیدهای خود را برای صعود از دست ندهند. قطری ها چندین بازیکن دو ملیتی در ترکیب خود دارند و علاوه بر آن هزینه های زیادی برای امکانات سخت افزاری و نرم افزاری انجام داده اند تا سری در میان در سرها در جام ملت های آسیا بلند کنند. آنها که با هزار حرف و حدیث میزبانی جام جهانی 2022 را هم گرفته اند حالا با یک شکست سنگین به مصاف دومین حریف خود می روند.

از آن سو تیم ملی آماده و با برنامه ایران که نسبت به قبل جوان تر هم شده است با تکنیک ذاتی استعدادهایش جام ملت ها را آغاز کرده است. تیم ایران با حداقل تدارکات گام به جام ملت ها گذاشت اما در همان دیدار نخست همه را امیدوار کرد.

تیم ملی ایران از نظر تاکتیک تیمی اشکال هم کم ندارد. ما در بین 16 تیم حاضر در جام ملت‌های آسیا از نظر تعداد پاس با 325 پاس در بازی با بحرین در جایگاه چهاردهم هستیم! از نظر دقت در پاس هم در بین 16 تیم جام ملت‌ها در رده دهم ایستاده‌ایم.

بین بهترین پاسورها و همچنین در بین بازیکنانی که موقعیت گلزنی خلق می‌کنند در این جام تا امروز بازیکنی نداریم اما این ایرادهای فنی طبیعی است.

اگر کره جنوبی در بازی اولش 596 پاس می‌دهد به خاطر توانایی‌ خارق العاده بازیکنانش نیست که به واسطه بازی‌های تدارکاتی فراوانی است که این تیم قبل از جام ملت‌ها داشته، اما حرف‌های کی‌روش در مورد تحریم ناجوانمردانه ایران بعد از برد بحرین نشان داد که فوتبالیست‌های ملی‌پوش ما چگونه خود را برای حضور در این رقابت‌ها آماده کرده‌اند.

قطر حریف روز پنجشنبه ایران اگرچه شکست 4 بر یک را مقابل امارات پذیرفته‌اند اما آنها را نباید دستکم بگیریم. قطر می‌داند اگر در این بازی بازنده شود باید با جام وداع کند. قطری‌ها با تمام وجود مقابل ما صف آرایی می‌کنند تا شاید بتوانند سه امتیاز را بگیرند و حداقل تا روز آخر مسابقات گروهی به صعود امیدوار بمانند.

جالب است که شرایط جدول به گونه‌ای است که اگر ما قطر را هم شکست بدهیم نمی‌توانیم 100 درصد به صعودمان امیدوار باشیم مگر اینکه امارات بتواند بحرین را هم شکست بدهد که در آن صورت صعودمان با شکست دادن قطر قطعی می‌شود اما اگر امارات مقابل بحرین بازنده شود در جدول رده بندی ممکن است روز آخر سه تیم 6 امتیازی شوند و کار به گل شماری برسد.

دیدار با قطر بسیار حساس است و قطعا هواداران ایرانی در سیدنی هم مثل ملبورن با حضور پرشور و پرشمار خود به ملی‌پوشان روحیه خواهند داد و عرصه را بر قطر تنگ می‌کنند.

تا روز گذشته بیش از 25 هزار بلیت این مسابقه فروش رفته که اکثر قریب به اتفاق آنها را ایرانی‌های مقیم استرالیا خریداری کرده‌اند بنابراین اگر بگوییم روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی سیدنی! بازی داریم سخن اغراق آمیزی نگفته‌ایم.

پنج‌شنبه ظهر همه ایران بازهم منتظر دیدن یک پیروزی شیرین دیگر در دومین فینال مرحله گروهی هستند. بردی که می‌تواند شور و نشاط بیشتری را به جامعه ایرانی بدهد. امیدواریم تیم ملی مثل بازی با بحرین با برنامه منطقی و زیبا بازی کند و سه امتیاز دیگر به بیش از 70 میلیون هوادارش هدیه کند.

برنامه بازی‌های گروه C

امارات- بحرین ساعت 10 و 30 دقیقه پنجشنبه 25 دی ماه

ایران - قطر ساعت 12 و 30 دقیقه پنجشنبه 25 دی ماه

جدول گروه C

1- امارات 3 امتیاز تفاضل گل 3+

2- ایران 3 امتیاز تفاضل گل 2+

3- بحرین بدون امتیاز تفاضل گل 2-

4- قطر بدون امتیاز تفاضل گل 3-

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها