با مهرداد اسکویی، مستندساز شناخته‌شده ایرانی

چند بار تا دم مرگ رفته‌ام

بزرگداشت اصلانی در جشنواره خورشید

محمدرضا اصلانی، مستندساز برجسته کشورمان در اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید به پاس یک عمر فعالیت مستمر تجلیل خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۸۰۸۷

به گزارش جام‌جم، نشست خبری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید ، دیروز با حضور محمدرضا اصلانی کارگردان، مهدی یارمحمدی دبیرجشنواره و مونا زاهد مدیر اجرایی، یزدان عشیری عضو شورای سیاستگذاری و مدیر روابط عمومی جشنواره در خانه هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این نشست یزدان عشیری با اشاره به این‌که این جشنواره از بیست و سوم تا بیست و پنجم بهمن ماه در خانه هنرمندان برگزار می‌شود، گفت: جشنواره فیلم «خورشید» با شعار «زیباترین رویاهایت را بیاور» طراحی و پی‌ریزی شده و از جمله حرکت‌های متفاوت در حوزه سینماست.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید هم درباره برگزاری این جشنواره توضیح داد: جشنواره مستقل خورشید از سوی پایگاه حمایت از فیلم‌های کوتاه و مستند و با هدف حمایت از این فیلم‌ها پایه‌گذاری شده است. در این دوره از جشنواره، بخشی به عنوان چشم‌انداز وجود دارد که 12 فیلم از هلند، فرانسه، مجارستان، لهستان و آلمان در آن به نمایش درخواهد آمد.

مهدی یارمحمدی ادامه داد: این جشنواره در دو سالن استاد‌ناصری و استاد شهناز برگزار می‌شود و کارگاه‌های جشنواره در سالن امیرخانی برگزار خواهد شد که این کارگاه‌ها برای فیلمسازان برگزیده و دانشجویان سینما رایگان و آزاد خواهد بود. همچنین در مراسم اختتامیه جشنواره بزرگداشتی را برای محمدرضا اصلانی خواهیم داشت.

اصلانی هم که در اختتامیه این جشنواره تجلیل خواهد شد، گفت: جشنواره فیلم خورشید، برای اولین بار امری بنیادین را برای سینمای مستقل ایجاد می‌کند و پا به اصل بنیادین سینما گذاشته است. رشد جشنواره‌های مستقل در کشور نشان‌دهنده توسعه‌ای پایدار است و به این اشاره می‌کند که این استقلال می‌تواند نسل جوان را به کار کردن و روی پای خود ایستادن امیدوار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها