250 خودرو در محورهای ارتباطی کشور در میان برف یخ زدند

17 استان در برف

طی دو روز اخیر بارش شدید برف وباران 17 استان کشور را در برگرفت که براثر آن راه‌های ارتباطی بسیاری از روستاها قطع شد وخودروهای زیادی در راه ماندند و به 1100 نفر امداد رسانی شد. سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز از رهاسازی 250 خودرو در راه مانده در برف خبر داد.
کد خبر: ۷۵۷۷۰۳

ناصر چرخساز با اعلام آخرین وضع امدادرسانی به مناطق برف زده در کشور گفت: آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، سمنان، زنجان، قزوین، فارس، کردستان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران و همدان استان‌هایی هستند که از برف سفیدپوش شدند.

وی با اشاره به این‌که امدادگران به 1100 نفر در برف مانده امدادرسانی کرده‌اند، افزود: در این میان هفت نفر مصدوم شدند که سه نفر از آنها به علت نیاز بیشتر به درمان به بیمارستان منتقل شدند. چرخساز همچنین از اسکان اضطراری 280 در راه مانده برف خبر داد و گفت: امدادگران 250 خودرو در برف مانده که به علت شدت بارش توان حرکت نداشتند را از برف رها کردند.

رئیس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی نیز با بیان این‌که تمام راه‌های اصلی استان باز است، گفت: بیش از 470 راه روستایی در سطح استان در اثر بارش برف بسته است.

محمد هوشیار افزود: بیشترین راه روستایی مسدود شده از برف در شهرستان‌های اهر و کلیبر بوده به‌طوری که راه 150 روستا در اهر و به همین تعداد نیز در شهرستان کلیبر بسته شده است. وی درباره موقعیت راه روستایی سایر شهرستان‌ها نیز گفت: در شهرستان‌های مرند و ورزقان هر کدام 50 راه روستایی بسته گزارش شده و در خداآفرین راه 30 روستا، چاراویماق و سراب هر کدام 20 راه روستایی و در هریس نیز راه پنج روستا براثر بارش برف مسدود است.

هوشیار در پاسخ به این‌که برای بازگشایی مسیرهای یاد شده چه اقدامی صورت گرفته است، اظهار کرد: تمام 20 اکیپ راهداری سیار و 650 دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری در راه‌های روستایی متمرکز شده‌اند. این مقام مسئول در حوزه راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی درباره بازگشایی مسیرهای مسدود شده نیز تصریح کرد: اگر وضع آب و هوایی به‌صورت کنونی ادامه یابد و شاهد کولاک و سرما نباشیم حداکثر تا یکشنبه ظهر تمام راه‌های روستایی یاد شده بازگشایی می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی فریدونشهر اصفهان نیز از محاصره هشت روستای این شهرستان در برف خبر داد و گفت: احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات این شهرستان وجود دارد.

عزت‌الله یسلیانی افزود: در پی بارش بیش از 50 سانتی‌متر برف راه ارتباطی هفت روستای کلوسه، وزوه، کاهگان بالا، کاهگان پایین، وستگان، دورک و کاهگانگ از روستاهای پشتکوه دوم و همچنین روستای کمران بسته شده است.

وی اظهارکرد: اکنون بارش برف و کولاک در راه‌ها و بویژه گردنه کلوسه ادامه دارد و به همین دلیل کار بازگشایی گردنه به کندی انجام می‌شود. ارتفاع برف در شهر فریدونشهر به بیش از ده سانتی‌متر رسید و میزان بارندگی 9 میلی‌متر گزارش شده است.

بسته شدن 60 راه ارتباطی 60 روستای کردستان

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان نیزاز بسته شدن راه ارتباطی 60 روستای استان براثر بارش برف سنگین و کولاک شدید خبر داد.

محمد راشدمدرس گرجی با اشاره به این‌که هم‌اکنون در راه‌های اصلی استان تردد برقرار است، گفت: در شهرستان‌های سقز، دیواندره، قروه، مریوان و سروآباد براثر بارش برف و کاهش دمای هوا شاهد یخ‌زدگی معابر و راه‌ها هستیم اما تردد در راه‌های اصلی باز و مشکلی وجود ندارد. وی همچنین از استقرار 20 گروه بخش خصوصی با کمک 200 ماشین راهداری برای برف روبی در محورهای روستایی استان از پانزدهم دی خبر داد و اظهار کرد: برف روبی در محورهای روستایی بر عهده تیم‌های بخش خصوصی است. مدرس گرجی سپس به فعالیت تیم‌های راهداری بخش دولتی از پانزدهم آذر امسال در استان اشاره کرد و گفت: اکنون 37 تیم با 350 دستگاه ماشین‌آلات و 400 نیرو در 30 راهدارخانه ثابت و سیار، آمادگی اجرای عملیات راهداری زمستانی در استان کردستان را دارند.

تندباد در آستارا

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری آستارا در استان گیلان نیز از وارد شدن خسارت به ده واحد مسکونی در پی وزش تندباد خبر داد.

وحید پورحضرت افزود: وزش باد گرم که در زبان محلی به «گرمیج» مشهور است، به ده واحد مسکونی در اقصا نقاط شهرستان خسارت وارد کرد. وی ادامه داد: در پی وزش این تندباد که با سرعت 90 کیلومتر در ساعت از نخستین ساعات نیمه شب چهارشنبه آغاز و تا صبح پنجشنبه ادامه داشت، سقف ده منزل مسکونی تخریب و به تأسیسات شهری آسیب وارد شد. پورحضرت افزود: این تندباد سبب شکسته شدن شاخ و برگ درختان معابر عمومی و پارک‌ها و تخریب تابلوها و بنرهای تبلیغاتی سطح شهر شد. همچنین وزش باد گرم سبب شد تا دو مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های مناطق بالادست شهرستان رخ دهد که با تلاش مأموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، شعله‌های آتش مهار شد.

کارشناسان هواشناسی پیش‌بینی می‌کنند بارش برف و باران تا فردا در این استان‌ها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها