همزمان با انتشار شایعاتی درباره مرگ یا زندگی نباتی پادشاه عربستان، یک رسانه عرب زبان با اشاره به کشته شدن تعدادی از نیروهای گارد مرزی سعودی در گذرگاه عرعر از کشیده شدن تدریجی درگیری از داخل عراق به مرزهای این کشور با عربستان و اردن خبر پرده برداشت.
کد خبر: ۷۵۶۳۵۳
المسله: مرز عربستان متشنج شد

پایگاه المسله در گزارشی با اشاره به حوادث مرزی عربستان با عراق آورده است: وزارت کشور عربستان از کشته شدن دو نفر از نیروهای گارد مرزی در نزدیکی مرز با عراق بر اثر تیراندازی و حمله انتحاری در صبح امروز خبر داد. همزمان اخباری تایید نشده ای از مرگ ملک عبدالله و وضع جسمانی وخیم وی گزارش شده است.

المسله می نویسد: روزنامه «المناطق» سعودی از کشته شدن سرتیپ عوده معوض البلوی فرمانده گارد مرزی عربستان خبر داده است. این حمله در مرزهای سعودی با عراق در حالی انجام می شود که مقدمات افتتاح سفارت عربستان در ریاض فراهم شده است و شاید این حمله واکنشی به نزدیک شدن عراق-سعودی باشد موضوعی که داعش آن را خطری برای خود می داند.

این رسانه می نویسد: آرام آرام نگاه ها از داخل عراق جایی که داعش و دیگر گروههای مسلح همراه آن در حال جنگ هستند به خطوط تماس مرزی میان عراق با سوریه، اردن و عربستان منحرف می شود و این به علت فشار نظامی بر داعش و ورود جنگنده ها به عرصه است. این خود معضلاتی را در زمینه خطوط مواصلاتی و امدادرسانی کالا و انرژی به وجود می آورد. همچنین نگاهها به داخل عربستان با تشدید اعتراض ها به سرکوب در قطیف و الدمام که اکثریت آن را شیعیان تشکیل می دهند سوق داده می شود.

المسله می نویسد: مقامات سعودی عادت دارند که نوعی در هم آمیختگی ایجاد کنند تا مخالفان داخلی را درگیر در موضوع نشان دهند. سعودی ها در حالی درباره اقدامات القاعده و داعش هشدا می دهند که مانع از سفر آنها به سوریه و عراق نمی شوند و هدف سعودی رها شدن از شر آنها یا نگه داشتن آنها در داخل برای اعزام آنها برای کشتن شیعیان بیشتر است.

این رسانه عراقی می افزاید: اخیر داعش تحرکات خود را در مرزهای عراق با سوریه و اردن تشدید کرده است و دامنه نفوذ خود را به گذرگاه ربیعه و القائم در الانبار در غرب عراق و نیز گذرگاه طریبیل در مرزهای اردن با عراق کشانده است. یک کارشناس عراقی بر این باور است که داعش همچنان اهمیت زیادی به گذرگاههای مرزی می دهد تا بتواند اقدامات خود در عمق عراق را انجام دهد. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها