با نوام چامسکی، نظریه‌پرداز آمریکایی

فقط ایران می‌تواند با داعش مقابله کند

گروهک تروریستی داعش ۸۶ نفر از فرماندهان خود را به اتهام تلاش برای فرار از جبهه جنگ و بازگشت به کشورشان اعدام کرد

تمجید العبادی از آزادی منطقه استراتژیک ضلوعیه

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای شجاعت نیروهای عراقی در پاکسازی مناطق عراق را ستود و به مردم این کشور به دلیل پیروزی‌های نیروهای امنیتی، داوطلبان مردمی و نیروهای قبایل در آزادسازی ضلوعیه و برخی از مناطق استان صلاح‌الدین تبریک گفت.
کد خبر: ۷۵۴۷۰۷

به گزارش ایسنا، العبادی خاطرنشان کرد: پیروزی‌های نیروهای عراقی‌ نشان‌دهنده تحول چشمگیری در جنگ علیه داعش و آغازی برای پیروزی‌های جدید و وارد کردن شکست‌های بیشتر به داعش است. وی افزود: عراق به جهان ثابت کرد که اراده مردم این کشور قوی‌تر از چالش‌هایی است که با آن رو‌به‌رو می‌شوند. وی از همگان خواست تا به نیروهای امنیتی در جنگ علیه داعش تا تحقق پیروزی نهایی کمک کنند.

نیروهای عراقی عصر سه‌شنبه منطقه ضلوعیه را به طور کامل از اعضای داعش پس گرفته و پرچم‌ عراق را بر فراز ساختمان‌های آن در جنوب تکریت واقع در استان صلاح‌الدین برافراشتند. کارشناسان امنیتی به اهمیت ضلوعیه به دلیل واقع شدن میان منطقه «بلد» در جنوب و شهر سامرا در شمال اشاره می‌کنند. عبدالکریم خلف، کارشناس امنیتی تاکید کرد: تعداد زیادی از عشایر «الجبور» در ضلوعیه ساکن بوده و بیشتر ساکنان، سنی مذهب هستند. این منطقه به دلیل این‌که در میان چهار محور «بلد»، سامرا، دیالی و العظیم قرار گرفته از نظر امنیتی اهمیت زیادی دارد و می‌تواند تاثیر منفی یا مثبت بر امنیت این منطقه بگذارد.

خبرنگار شبکه المنار نیز در گزارشی از ضلوعیه گفت: داعشی‌ها در ضلوعیه دو بار شکست خوردند. یکی آن‌که به حضور داعشی‌ها در آخرین پایگاه آنان در اطراف شهر البلد پایان داده شد؛ دوم آن‌که عشیره جبور در ضلوعیه بیش از هفت ماه در برابر وحشت‌افکنی‌های تکفیری‌ها ایستادگی کرد. یکی دیگر از نیروهای عراقی حاضر در این شهر گفت: «اجرای این عملیات و به ثمر نشستن آن نشان از وحدت سنی‌ها و شیعیان است. ضلوعیه یک شهر کاملا سنی است، اما در شهر البلد شیعه و سنی زندگی می‌کنند و خون آنان در کنار یکدیگر در جنگ با داعش ریخته شد. گفته می‌شود در این جنگ حدود 200 نفر از اهالی این شهر کشته شدند.

در ادامه موفقیت‌های ارتش عراق، یک منبع امنیتی در مرکز فرماندهی عملیات استان الانبار در غرب بغداد روز گذشته اعلام کرد نیروهای امنیتی با پشتیبانی یگان‌های مردمی وعشایر منطقه در درگیری با عناصر داعش در منطقه المعامل در شرق شهر فلوجه بیش از 50 نفر از آنان را از پای درآوردند. عبدالحکمیم الجغیفی، فرماندار شهر حدیثه نیز اعلام کرد، نیروهای دولتی عراق کنترل روستای الآلوس و مناطق اطراف آن در نزدیکی این شهر واقع در غرب الانبار را به طور کامل در دست گرفته و خسارت‌های زیادی را به تروریست‌ها وارد کردند. یکی از فرماندهان نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که گروهی از اعضای داعش با تجهیزات نظامی کامل به سد موصل که از بزرگ‌ترین سدهای عراق محسوب می‌شود حمله کردند اما نیروهای پیشمرگ‌ مانع حمله آنها شده و چهار خودروی زرهی آنها را منهدم کردند. در این حمله 30 نفر از اعضای داعش کشته و زخمی شدند.

در خبر دیگری نیز اعلام شد به دنبال پیروزی‌های مردم و ارتش عراق، گروهک تروریستی داعش ۸۶ نفر از فرماندهان خود را به اتهام تلاش برای فرار از جبهه جنگ و بازگشت به کشورشان اعدام کرد. موفق الربیعی، نماینده پارلمان عراق از حزب ائتلاف قانون گفت: داعش با بررسی تماس‌های این افراد با خانواده‌هایشان متوجه شد که آنان قصد فرار دارند و به همین دلیل حکم اعدام آنها را صادر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها