دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این‌که امروز کمر داعش در عراق شکسته شده است، گفت: امروز کمک به کشورهایی که در خط مقدم جبهه مواجهه با تروریسم حضور دارند باید اولویت کشورهای منطقه باشد.
کد خبر: ۷۵۴۰۳۳

علی شمخانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری العهد لبنان، بازسازی ویرانی‌های به‌جامانده از حضور دشمنان سوریه و ایجاد امنیت و آرامش برای مردم را اولویتی مهم دانست و بر پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از رای و اراده ملت سوریه برای تحقق این هدف تاکید کرد.علی شمخانی افزود: امروز کارشناسان مسائل راهبردی به این باور رسیده‌اند که در صورت مقاومت نکردن سوریه و تسلط داعش بر این کشور، کشورهای لبنان و اردن نیز با خطر سقوط و تصرف توسط تروریست‌ها مواجه بود.شمخانی گفت: کمک و مشاوره جمهوری اسلامی به عراق نتایج قابل‌توجهی را به دنبال داشت که نتایج این همکاری را می‌توان در جلوگیری از سقوط بغداد و اربیل و آزادسازی آمرلی، جرف الصخر، جبل حمرین، جلولا، سعدیه و افزایش اعتماد به نفس در ارتش و نیروهای داوطلب مردمی برای مبارزه با تروریسم مشاهده کرد.

3 کشته، در پی حمله تروریستی در سراوان

به‌دنبال حمله عصر یکشنبه شماری از عناصر تروریستی در نقطه صفر مرزی در نزدیکی شهرستان سراوان سه نفر از نیروهای سپاه پاسداران به نام‌های سرگرد اکبر عبدالله نژاد، ستوان سوم قدرت‌الله ماندنی و بسیجی موسی نصیری‌بیات به شهادت رسیدند. به گفته علی‌اصغر میرشکاری، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان، تروریست‌ها با کمین در مسیر عبور خودروی سپاه سه نفر از نیروهای سپاه را شهید کرده و به داخل خاک پاکستان گریختند. به گزارش ایرنا، منظور احمد، قائم‌مقام سخنگوی سپاه مرزی ایالت بلوچستان پاکستان، این حادثه را محکوم کرده و گفته است: هرگز نمی‌خواهیم چنین اقداماتی علیه کشور دوست و همسایه ما انجام شود.هدایت‌الله میرمراد زهی، نماینده سراوان نیز درباره جزئیات این حادثه تروریستی به سایت خانه‌ملت گفته است: این سه شهید برای مقابله با گروه‌های تروریستی عازم ماموریت نبودند بلکه با توجه به مستقر بودن پایگاه‌های سپاه پاسداران در این منطقه در حال خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم بودند که متاسفانه بدست این گروه‌های تروریستی کشته شدند.

داعش مسئولیت شهادت سردار «تقوی» را پذیرفت

گروه تروریستی داعش روز گذشته مسئولیت به شهادت رساندن سردار «حمید تقوی» در عراق را بر عهده گرفت. به گزارش خبرگزاری آنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، با این حال، داعش به چگونگی به شهادت رسیدن این سردار ایرانی اشاره‌ای نکرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها