کمک نظامی ائتلاف آمریکایی برای نجات داعش

هواپیماهای ائتلاف بین‌الملل به رهبری آمریکا برای تروریست‌های داعشی که در استان صلاح‌الدین عراق در حلقه محاصره ارتش این کشور قرار گرفته‌اند، اسلحه و مهمات پرتاب کردند. به گزارش پایگاه اینترنتی العهد، این اولین بار نیست که تروریست‌های داعشی از سوی آمریکا و همپیمانانش مورد حمایت و پشتیبانی نظامی قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۷۵۳۵۱۳

بر همین اساس مفید بداوی، فرماندار شهرستان البلد گفت: هواپیمای متعلق به ائتلاف جهانی ساعت 12 ظهر روز جمعه گذشته بالونی حامل صندوقچه‌های سلاح و مهمات بر فراز منطقه الخضیره الشرقیه در جنوب استان صلاح‌الدین که در اختیار گروهک تروریستی داعش قرار دارد، پرتاب کرد.وی از دولت عراق خواست در خصوص این موضوع تحقیق کند. وی افزود: عرض بالون شش متر بود و تسلیحات و مهمات نظامی بسیاری با خود به همراه داشت.

در همین رابطه پایگاه خبری محلی «المعلومه» به نقل از پایگاه‌های اجتماعی نواری ویدئویی را منتشر کرد که در آن یک هواپیمای ناشناس نظامی دیده می‌شود که از آسمان یک چتر بزرگ را که محموله زیادی همراه داشته، بر فراز منطقه الخضره فرو می‌فرستد. رزمندگان عراقی می‌گویند: این موضوع طی ماه‌های قبل نیز تکرار شده است و هرگاه که داعش در منطقه معینی محاصره می‌شود این نوع چترها انداخته می‌شود و پس از آن داعش نبرد را ادامه می‌دهد و به‌طور حتم این چترها حامل سلاح و مهمات است.

روزگذشته، مثال آلوسی عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق به همین مناسبت خواستار احضار سفیر آمریکا در بغداد شد. وی افزود: اگر این اخبار صحت داشته باشد که هواپیماهای آمریکایی در مناطق تحت کنترل داعش در استان صلاح‌الدین سلاح پرتاب می‌کنند باید سفیر آمریکا در بغداد احضار شود. وی افزود: دولت عراق باید در این باره واکنش نشان دهد.سکوت فرمانده کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع عراق در این باره تامل‌برانگیز است. اوایل آبان ماه نیز رسانه‌ها تصاویری منتشر کردند که نشان می‌داد محموله تسلیحاتی ائتلاف ضد داعش به دست تروریست‌های داعش افتاده است. این تصاویر که مربوط به حضور نیروهای تروریستی داعش در پشت مرزهای کوبانی در شمال سوریه بود نشان می‌داد تروریست‌های داعش سلاح‌هایی در اختیار دارند که آمریکا ادعا می‌کند برای نیروهای کرد ارسال شده‌ است.

در این ویدئوی کوتاه، تروریست‌های نقابدار در حال مشاهده و بررسی تجهیزات نظامی‌ای بودند که از طریق هوا به مناطق تحت کنترل داعش نزدیک شهر کوبانی در مرز سوریه ارسال شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها