جزییات ویژه برنامه‌های «روز روشنایی» در فرهنگسراهای تهران

برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری به مناسبت حماسه ۹ دی

ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی با عنوان «روز روشنایی» امروز همزمان با برگزاری نشست خبری تشریح برنامه‌ها در فرهنگسرای انقلاب آغاز شد.
کد خبر: ۷۵۲۹۵۰
برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری به مناسبت حماسه ۹ دی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عبدالمطهر محمدخانی، دبیر ستاد ویژه برنامه‌های «روز روشنایی» و رییس فرهنگسرای انقلاب در این نشست خبری، نهم دی را نقطه عطفی در تاریخ سیاسی و اجتماعی کشور، روزی تاریخی و ملی، فارغ از همه جناح‌های سیاسی و متعلق به مردم ایران دانست و افزود: نهم دی روز بصیرت است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در این روز غبار فتنه کنار رفت و فضای کشور برای مردم روشن شد و به همین دلیل نام برنامه‌های خود را به مناسبت بزرگداشت سالروز این حماسه «روز روشنایی» انتخاب کردیم.

وی افزود: ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی از امروز 6 دی تا 11 دی به صورت گسترده در فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می‌شود.

محمدخانی ثبت و نمایش حضور پرشکوه و بی‌سابقه مردم در راهپیمایی روز نهم دی، غیرسیاسی و مردمی بودن و پیوند با حماسه عاشورا را از جمله محورهای اصلی برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری عنوان کرد و گفت: باید بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت هنر ابعاد مختلف این حماسه پرشکوه را بازتاب بدهیم و اجازه ندهیم تا این واقعه فراموش شود.

مهدی محمدی، مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم در این نشست خبری با تشریح ویژه برنامه‌های «روز روشنایی» گفت: رویکرد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دوره جدید نسبت به مناسبت‌های ملی و مذهبی و انقلابی جهت‌گیری شفاف و روشن است و در این مناسبت‌ها با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برنامه‌هایی فراگیر، منسجم و با ساختار یکسان در تمام پهنه‌های شهر تهران برگزار می کنیم.

وی آشکارسازی ابعاد و پیامدهای فتنه‌ در آن مقطع زمانی، بصیرت‌افزایی و تبیین نقش ولایت در مهار بحران‌ها را از جمله موضوع‌های ویژه برنامه های «روز روشنایی» عنوان کرد و افزود: این ویژه برنامه‌ها از فردا یکشنبه 7 دی به صورت فراگیر در تمام پهنه‌های شهر تهران با افتتاح نمایشگاه عکس «قاب‌های روشن» در فرهنگسراهای گلستان، بهمن، شفق، ملل، خاتم، اخلاق، اندیشه و امید برگزار می‌شود.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: نشست موضوعی «صبح روشنایی» یکشنبه 7 دی در دو فرهنگسرای امام (ره) و بهاران با حضور چهره‌های سیاسی برگزار می‌شود. این نشست دوشنبه 8 دی در فرهنگسراهای رسانه، کار و شهر و سه‌شنبه 9 دی در فرهنگسرای اخلاق برگزار خواهد شد.

محمدی برگزاری شب شعر «عصر بیداری» با حضور شاعران جوان و انقلابی را از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی اعلام کرد و افزود: این شب های شعر، دوشنبه 8 دی در فرهنگسراهای ابن‌سینا، ولا، تهرانسر، اشراق، آی‌تی برگزار می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه‌های پوستر «روشنا» سه‌شنبه همزمان با سالروز حماسه 9 دی در فرهنگسراهای انقلاب، مترو، ارسباران، مهر، فردوس، خاوران و رازی افتتاح خواهد شد.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: پنجمین روز ویژه برنامه های «روز روشنایی» به اکران فراگیر فیلم‌های پنجمین جشنواره مردمی «عمار» در فرهنگسراهای سرو، بهمن، بهاران، مهر، رویش، خاتم، گلستان، امید، عطار، انقلاب اسلامی، امام، ملل، ولاء، رضوان، تهران، معرفت، اخلاق و خاوران اختصاص دارد که در این برنامه فیلم‌های منتخب دوره‌های گذشته نیز به نمایش گذاشته می شود.

وی اظهار داشت: برنامه «دیدار خوب‌رویان» پنجشنبه 11 دی با حضور بر سر مزار شهدای مقابله با فتنه 88 و قدرانی از خانواده این شهدا در فرهنگسرای رضوان برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها