خوشگذرانی از نوع زندانیان فیلیپینی

چندی پیش خبری در مورد زندانی در نروژ در رسانه‌ها مطرح شده بود که در نوع خود بسیار جالب بود. مسئولان این زندان بااعتقاد به این مساله که زندانیان افرادی بیمار هستند که باید پس از گذراندن دوران نقاهت در زندان به جامعه باز گردند، فضایی لوکس با تمام تجهیزات برای این افراد تهیه کرده بودند.
کد خبر: ۷۵۰۱۷۴
خوشگذرانی از نوع زندانیان فیلیپینی

حال چنین زندان مشابهی در فیلیپین پیدا شده اما اوضاع و شرایط کاملا متفاوت است. چند وقتی می‌شد که اخبار فراوانی در مورد زندان بیلیبید در مانیل فیلیپین در رسانه‌های این کشور مطرح می‌شد.

این زندان محل نگهداری سلاطین مواد مخدر و آدم ربایان است اما نکته تعجب برانگیز این است که ظرفیت آن 1900 نفر است اما اکنون 23 هزار نفر در آن زندانی هستند. حال با تحقیقات پلیس معلوم شد که چرا این زندان این‌قدر طرفدار دارد.

بتازگی حمله‌ای به این زندان انجام و حقایق تازه‌ای در رسانه‌ها منتشر شد. پیشتر گفته می‌شد قاچاقچیان این زندان می‌توانند از داخل محل حبس خود همچنان به تجارت سودآور خود ادامه دهند. حال معلوم شد ماجرا خیلی پیچیده‌تر از این حرف‌‌هاست. به دنبال حمله نیروهای پلیس، علاوه بر مقادیر زیادی مواد مخدر متامفتامین، بیش از 70 هزار دلار پول نقد و انواع وسایل رفاهی از جمله جکوزی و 20 دستگاه کولر گازی کشف شد.

آن‌طور که لیلا دی لیما وزیر دادگستری فیلیپین پس از این حمله گفت، این محکومان مواد مخدر و آدم ربایان باید دوره محکومیت خود را در این زندان طی ‌کنند، اما در عوض مانند پادشاهان در این مکان زندگی کردند.

زندانیان همچنین انواع و اقسام آلات موسیقی با خود داشتند و سالنی با تجهیزات صوتی و الکترونیکی برای خود فراهم کرده بودند. در یکی از اتاق‌های این زندان نیز یک گاوصندوق قرار داشت که در آن اشیای گرانبها و پول نقد نگهداری می‌شد. سقف‌های حمام این زندان از سنگ مرمر ساخته شده بود.

حمام‌های آب گرم در محفظه شیشه‌ای قرار داشت و یک دستگاه تلویزیون صفحه تخت نیز در کنار هر وان حمام قرار داده شده بود.

گفته می‌شود زندانیان با پرداخت رشوه‌های سنگین به ماموران این زندان، چنین شرایطی را برای خود رقم زده بودند.

بنا به گفته وزیر دادگستری فیلیپین، آن دسته از مقامات زندان و زندانبانان که با زندانیان در تجارت مواد مخدر دست داشتند، از شغل خود برکنار شدند.

حسین خلیلی - گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها