4 چالش مهم پزشکی در سال 2015

کابوس ابولا ادامه دارد

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره گرم‌شدن کره‌زمین در برخی از نقاط ایران بیان کرد: در مناطق مختلف ایران بین یک تا 1.5 درجه گرم شدن زمین را تجربه کرده‌ایم.
کد خبر: ۷۴۹۷۲۹

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری و معرفی پژوهشگران برتر سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: تلاش محققان جهانی براین است که دمای زمین تا دو درجه افزایش نیابد، زیرا درغیر این صورت زمین و اکوسیستم‌ها دچار تغییرات جبران ناپذیری خواهد شد.وی با اشاره به افزایش 85 صدم سانتیگراد دمای کره زمین ابراز کرد: ما فقط دو دهه برای مهار این روند زمان داریم و در‌صورتی که بدرستی عمل نکنیم، کره زمین و اکوسیستم‌های ما دچار تغییرات جبران‌ناپذیری خواهد شد.

ابتکار افزود: برای این‌که محققان جهانی به این نتیجه برسند که زمین در حال گرم شدن است حدود 3000 پژوهشگر در رشته‌های محیط‌زیست، هواشناسی، زمین‌شناسی، اقلیم و دیگر رشته‌های مرتبط، ابتدا به جمع‌آوری داده‌ها با نمونه‌گیری از عمق یخ‌های قطبی، دریاها و لایه‌های زمین پرداختند.

به گفته ابتکار، بعد از جمع‌آوری این داده‌ها، آنها آنالیز و تجزیه و تحلیل شد تا به اطلاعات تبدیل شود و براساس داده‌ها، فرضیه و تئوری گرم شدن زمین به علت دستکاری انسان شکل گرفت، البته این نتایج تحقیقات با 95درصد اطمینان اعلام شده‌ بود، چون پژوهشگران آموزش‌پذیر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها