جام جم ورزشی: دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: شرایط سروش رفیعی مثل شرایط دیگر بازیکنان سرباز از جمله پولادی و ماهینی است و ما برای استفاده از این بازیکنان از جمله سروش رفیعی نیز تابع قانون هستیم.
کد خبر: ۷۴۹۴۱۶
نبی: با یک جست‌وجوی اینترنتی می‌توان به صحت ادعای کی‌روش پی برد

مهدی محمدنبی این روزها به واسطه برپایی اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی، روزهای کاری شلوغی را در تهران سپری می‌کند تا شاگردان کی‌روش با آرامش در ژوهانسبورگ به کار خود ادامه دهند، هرچند که یک بار دیگر عدم همراهی دو بازیکن با این تیم برای حضور در اردو، خاطر کی‌روش را مکدر کرده است و نبی به عنوان دبیر کل فدراسیون فوتبال باید برای رفع این مشکل نیز راهکارهایی را بیاندیشد.

بر همین اساس با دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت و گویی را انجام دادیم که متن آن در زیر می‌آید:

حل مشکل دو بازیکن تیم ملی یعنی محمد نوری و سروش رفیعی به کجا رسید؟ این دو بازیکن می‌توانند راهی آفریقای جنوبی شوند؟

مشکل نوری به دورانی برمی‌گردد که او بازیکن صبای قم بود، بر همین اساس وقت رسیدگی به مشکل این بازیکن، چهارشنبه تعیین شده و تا این روز باید صبر کرد تا مشکل نوری حل و فصل شود که بتواند اعزام شود. با حل مشکل نوری، این بازیکن به احتمال زیاد آخرشب همین روز عازم آفریقای جنوبی خواهد شد.

سروش رفیعی چطور؟

شرایط سروش رفیعی مثل شرایط تعداد بازیکنان دیگر سرباز از جمله پولادی و ماهینی است و ما برای استفاده از این بازیکنان از جمله سروش رفیعی نیز تابع قانون هستیم.

شاید هم کی‌روش خواست با دعوت از رفیعی، واکنش مسئولان سازمان نظام وظیفه را در قبال دعوت این دسته از بازیکنان بسنجد و سپس برای جام ملت‌ها چنین بازیکنانی مانند پولادی و .. را هم دعوت کند.

خیر؛ کی‌روش بازیکنانی که در قالب لیگ می‌پسندد را به تیم ملی دعوت می‌کند و از بین این تعداد، هر کدام که آماده‌تر باشند، استفاده می‌کند.

کی‌روش اعلام کرده که از مقامات ایران می‌خواهم در خصوص این دسته از بازیکنان با تیم ملی همکاری ویژه‌ای داشته باشند. می‌توان توقع چنین همکاری را داشت؟

آقای کفاشیان جلساتی را با مسئولان ذیربط برگزار کرده و پیگیر این موضوع هستند. فدراسیون پیگیر این موضوع همچنان هست.

تیم ملی بدون مشخص شدن بازی دوستانه راهی آفریقا شد. با این وضعیت بهتر نبود در ایران و در جزیره کیش کار را ادامه دهیم.

شرایط آب و هوایی آفریقای جنوبی درست مانند شرایط آب و هوایی استرالیاست، اما شرایط آب و هوایی فعلی جزیره کیش مطابق با استرالیا نبود. از طرف دیگر این برنامه ریزی از قبل انجام شده بود و بر اساس همین برنامه‌ریزی، تیم ملی را اعزام کردیم و امیدواریم بتوانیم در این اردو با چند باشگاه آفریقایی که آمادگی لازم را داشته باشند نیز بازی‌های دوستانه‌‌ای را برگزار کنیم، اگرچه بخشی از هماهنگی‌ها از قبل شده است و باید منتظر نتیجه آن ماند.

قبل از اعزام به جام جهانی هم اعلام شده بود که آب و هوای آفریقای جنوبی شبیه برزیل است و امروز هم شرایط جوی این کشور شبیه استرالیا می‌شود. به نظر می‌رسد آب و هوای آفریقا به نوعی شبیه همه نقاط دنیا باشد؟!

این موضوع را می‌توانید در اینترنت جستجو کرده تا به مستندات حرف‌های کی‌روش برسید و به صحت ادعای او پی ببرید که شرایط فعلی ژوهانسبورگ شبیه سیدنی و ملبورن است.

آقای کفاشیان اعلام کرده بود که برگزاری اردو در آفریقا از اردو در ایران، ارزان‌تر درمی‌آید. این موضوع صحت دارد یا اینکه شوخی‌های همیشگی آقای کفاشیان بود؟

قاعدتاً هزینه‌ها قدری بیشتر از برگزاری اردو در کیش است و این موضوع طبیعی است. برگزاری این اردو 20 درصد بیشتر از کیش خواهد بود.

برخی سایت‌هایی که برنامه‌های بازی‌های تیم‌های ملی را اعلام می‌کنند از برگزاری دیدار دوستانه ایران و ازبکستان، در تاریخ 5 دی ماه خبر داده‌اند. این موضوع صحت دارد؟

فدراسیون فوتبال کشورهای ازبکستان و زیمباوه در نامه‌ای اعلام آمادگی کرده بودند تا با تیم ملی بازی کنند. زیمباوه قرار بود در آفریقا با تیم ملی بازی کند که به خاطر هزینه‌های زیاد برگزاری این دیدار، با برگزاری آن موافقت نکردیم. در خصوص دیدار با ازبکستان نیز هنوز چیزی قطعی و نهایی نشده و هنوز برای برگزاری دیدار دوستانه با این کشور در حال مذاکره هستیم.

امکان بازی با این تیم قبل از جام ملت‌های آسیا وجود دارد؟

بعید می‌دانم به برگزاری این دیدار قبل از جام ملت‌های آسیا برسیم، اما به هرترتیب مذاکرات را همچنان ادامه می‌دهیم. در هر صورت آن چیزی که من می‌دانم این است که هنوز برگزاری این بازی قطعی نشده و وضعیت برگزاری این دیدار هنوز مشخص نیست. ابتدا باید شرایط اردویی و مسابقاتی و اعزام تیم ملی به جام ملت‌های آسیا مشخص شود تا سپس بتوان در مورد برگزاری این دیدار و تاریخ احتمالی آن صحبت‌های نهایی را با طرف ازبک انجام داد که فعلا زمان کافی برای انجام این دیدار را نداریم.

(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها