سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس، در سالروز تاسیس حماس، در مقابل هزارن نفر از مردم غزه از جمهوری اسلامی ایران به دلیل کمک مالی و تسلیحاتی به مقاومت تشکر کرد.
کد خبر: ۷۴۹۱۶۹
حماس: غزه الگو شد، ایران متشکریم

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» امروز (یکشنبه) بیست و هفتمین سالگرد تاسیس خود را با رژه نظامی گرامی داشت و در این رژه توانایی‌های رزمی و تسلیحاتی خود را به نمایش گذاشت.

در این مراسم که با حضور «اسماعیل هنیه» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس و «موسی ابومرزوق» و «محمود الزهار» و دیگر سران حماس و هزاران نفر از مردم غزه برگزار شد، «ابو عبیده» سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، اعلام کرد که امروز غزه الگوی مقاومت برای دیگران در همه جای جهان شده است.

وی با اشاره به اینکه در رژه نظامی امروز یگان‌های توپ‌خانه، دریایی، ویژه، یگان تونل‌ و تک‌تیرانداز شرکت کردند، گفت که حماس و گردان‌های وابسته طمع‌ورزی‌های رژیم صهیونیستی را متوقف کرده‌اند.

تشکر ویژه از جمهوری اسلامی ایران

سخنگوی گردان‌های القسام در این مراسم از همه طرف‌ها و کشورهایی که به مقاومت فلسطین کمک کرده‌اند، تشکر کرد و افزود که در رأس همه اینها از جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کند.

ابوعبیده گفت: ایران به ما کمک مالی و تسلیحاتی کرد و از آن متشکریم.

سخنگوی القسام در ادامه با هشدار به رژیم صهیونیستی تأکید کرد که «تهدیدهای ما توخالی نیست و از دشمن می‌خواهیم که راهی آبرومندانه برای خود بیابد تا از معرکه خارج شود».

الحیه: بقای اسرائیل توهم است

در ادامه این مراسم، «خلیل الحیه» یکی دیگر از سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین سخنرانی کرد و گفت امروز حماس با مردم غزه و با سربازان و سران خود، در غزه حضور دارد و پس از 27 سال معنای قهرمانی و مقاومت و فداکاری را تثبیت کرد.

الحیه با اشاره به تلاش اسرائیل برای تغییر حقایق، تصریح کرد که «هر کس گمان می‌کند که اسرائیل به وجود آمده که باقی بماند، در توهم است».

مقاومت در کرانه باختری و قلب قدس فعال می‌شود

وی با بیان اینکه، حماس با حفظ اصول و مبانی خود، تأکید کرده است که ملت فلسطین صاحب خاک فلسطین است، گفت که مقاومت حق مشروع فلسطین است و مقاومت روی کرانه باختری و قدس متمرکز خواهد شد. الحیه گفت که حماس هر چه در توان دارد به کار می‌گیرد تا مقاومت در همه جای فلسطین از جمله در قلب قدس و کرانه باختری فعال شود.

او به شروط آتش‌بس با رژیم‌صهیونیستی اشاره و تأکید کرد که حماس به کمتر از بازسازی غزه و شکسته شدن محاصره غزه راضی نخواهد شد.

وی با هشدار به منفجر شدن اوضاع علیه اسرائیل، و با بیان اینکه عنوان درگیری با دشمن اسرائیلی «قدس» خواهد ماند، گفت که قدس پایتخت فلسطین خواهد ماند و افزود که اشغالگر جز با زبان تفنگ و زور از بین نمی‌رود. الحیه تصریح کرد که «بازگشت آوارگان» حق مردم فلسطین است که مقاومت از آن صرف‌نظر نخواهد کرد.

الحیه با اشاره به تلاش حماس برای آزادسازی اسرای خود از دست رژیم صهیونیستی، خطاب به اسرا گفت که «حماس و گردان‌های القسام و به همراهی دیگر گروه‌های فلسطینی مانند سرایا القدس، می‌دانند چگونه افسار اسرائیل را مانند توافق‌های سابق آتش‌بس بکشند و آن را مهار کنند». او افزود: خود را با آمار و ارقام کشته‌ها و مجروحان مشغول نکنید، روزی که آزاد خواهید شد، نزدیک شده است.

فتح، هماهنگی با اسرائیل را پایان بدهد

الحیه با بیان اینکه همه گروه‌های فلسطینی را به وحدت دعوت می‌کند، گفت که حماس از جنبش فتح می‌خواهد که آشتی ملی را فعال کند و به هماهنگی امنیتی با اسرائیل پایان بدهد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها