آتش اعتراض به سیاست های نژادپرستانه و خشونت پلیس آمریکا دوباره زبانه کشید و آن دسته از مردم نیویورک که به خشونت بیش از حد پلیس آمریکا و استفاده از اسلحه و تاکتیک‌های میدان نبرد در کوچه و خیابان معترض‌اند، امروز بار دیگر به خیابان‌های این شهر آمدند.
کد خبر: ۷۴۸۸۳۳
فریاد دوباره نیویورکی ها علیه آپارتاید در آمریکا

مردم نیویورک از ساعات اولیه صبح به وقت محلی، برای اعتراض به خشونت بیش از حد پلیس آمریکا به خیابان‌ها آمده‌اند.

رهبران اصلی تظاهرات امروز به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که کشته شدن دو مرد رنگین‌پوست در دو شهر فرگوسن و نیویورک، از انگیزه‌های اصلی این گردهم‌آیی اعتراض‌آمیز هستند.

افسران پلیسی که عامل کشتن این دو فرد بودند، به رغم غیرمسلح بودن مقتولان، از پیگیری قضایی مصون ماندند و در اولین مراحل دادرسی، تبرئه شدند.

در پایگاه‌های اجتماعی، نقشه‌ای منتشر شده که مسیر راهپیمایی را از «پارک میدان واشنگتن» تا ساحتمان اصلی پلیس نیویورک تعیین کرده؛ این نقشه می‌گوید که پیمودن این مسیر، یک ساعت و بیست و یک دقیقه طول می‌کشد.

البته معترضین هنوز راهپیمایی خود را شروع نکرده‌اند و اکنون (ساعت 19 به وقت تهران) جمعیتی انبوده در میدان «پلازا» گردهم آمده و آماده شروع راهپیمایی می‌شوند.

در این میان اما، معترضان توصیه‌های جالبی را برای هم‌دیگر در پایگاه‌های اجتماعی می‌نویسند.

هشدار در خصوص نحوه مواجهه با پلیسی که خشونتش این مردم را به خیابان کشیده، یکی از جالب‌ترین بخش‌ها است.

خانم «گریس پترسون» که اهل نیویورک است در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر تصویر ذیل را منتشر کرده و نوشته: این یک شوکر الکتریکی است.شما را نمی‌دانم ولی من از آن دوری خواهم کرد.

وی به تجهیزات جدید پلیس برای بازداشت دسته‌جمعی هم اشاره کرده و با انتشار تصویری جالب از یکی از خیابان‌های شهر نوشته: وقتی تور نارنجی به خیابان می‌آید، یعنی بازداشت دسته‌جمعی در راه است؛ از رنگ نارنجی بپرهیزید. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها