تا وضعیت سیاسی مشخص نشود کاری نمی‌توانیم انجام دهیم

درخشان: کسانی که فوتبال می‌فهمند می‌دانند پرسپولیس رشد داشته است!

جام جم ورزشی: سرمربی تیم پرسپولیس گفت: کسانی که فوتبال را خوب می‌فهمند می‌بینند که پرسپولیس رشد خوبی داشته و شاید این حرکت سریع نبوده اما رو به جلو بوده است.
کد خبر: ۷۴۸۶۲۷
درخشان: کسانی که فوتبال می‌فهمند می‌دانند پرسپولیس رشد داشته است!

حمید درخشان درباره شرایط پرسپولیس، وضعیت نقل و انتقالات این تیم و مسائل مربوط به مدیریت این باشگاه صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

از 19 شهریور امسال تا امروز که 22 آذر هست شما در حدود 93روز است که سرمربی پرسپولیس هستید. در این مدت ارزیابی خودتان از شرایط حاکم بر تیم فوتبال پرسپولیس را بگویید.

شرایط تیم خوب است و ما آهسته آهسته رو به رشد هستیم اما با توجه به مشکلاتی که در سر راه ما قرار داشته و دارد این اجازه به ما داده نشد که سریع‌تر روند پیشرفت را طی کنیم البته مصدومان و محرومان زیادی را هم در این مدت داشتیم و این مسائل باعث شده تا ما با تأخیر پیشرفت کنیم اما در کل شرایط خوب است و من از وضعیت پرسپولیس راضی‌ام و کسانی که فوتبال را خوب می‌فهمند متوجه شده‌اند که پرسپولیس رشد داشته هرچند که این حرکت رو به جلو سریع نبوده است.

در این مدت انتقادات زیادی به شما وارد شد خودتان چقدر این انتقادات را قبول داشته یا دارید؟

طبیعی است که در فوتبال انتقاد همیشه وجود دارد اما بعضی از این انتقادها منصفانه نبود و بدون آگاهی و احساسی از ما انتقاد می‌شد که به هر حال این انتقادها را قبول ندارم اما انتقاداتی را که با منطق باشد همیشه پذیرا هستم تا شرایط تیم رو به بهبود باشد.

به نظر می‌رسد برخی از بازیکنان پرسپولیس از نظر روحی و روانی شرایط مساعدی ندارند، برای برطرف کردن این نقیصه برنامه شما چیست؟

ابتدا ما باید به این فکر کنیم که بتوانیم تیم را تقویت کنیم و بعد از تقویت تیم باید بر روی هماهنگی و مسائل روحی و روانی بازیکنان کار کنیم.

فرصت نقل و انتقالات نیم‌فصل روز به روز در حال کم شدن است اما پرسپولیس هنوز هیچ فعالیت مهمی در این زمینه نداشته است. این مسئله برای شما نگرانی ندارد؟‌

به هر حال کار خاصی در این شرایط نمی‌توانیم انجام دهیم اما باید امیدوار باشیم که هرچه زودتر سیاسی آزاد شود تا بتوانیم به امور باشگاه سروسامان بدهیم.

اما به نظر می‌رسد با شرایط موجود سیاسی دیگر قادر به فعالیت در باشگاه پرسپولیس نباشد.

اگر سیاسی نتواند دیگر در پرسپولیس فعالیت کند قطعاً کار سخت‌تر خواهد شد اما به هر حال در آن صورت قطعاً جایگزینی برای او انتخاب می‌شود اما من امیدوارم مشکل سیاسی هرچه زودتر برطرف شود و او بتواند به کار در پرسپولیس ادامه دهد.

به نظر می‌رسد سوشا مکانی و نیلسون دو دروازه‌بان پرسپولیس شرایط خوبی ندارند و گل‌هایی که این دو دروازه‌بان می‌خورند مؤید این مسئله است. حتی شنیده می‌شود که نیلسون از شرایطش در پرسپولیس راضی نیست و احتمال دارد این باشگاه را ترک کند، برای برطرف کردن این مسئله چه فکری دارید؟‌

در این سطح فوتبال حرفه‌ای اینگونه مسائل خیلی قابل قبول نیست چرا که ما در رده بازیکنان 15-16 ساله فعالیت نمی‌کنیم بلکه با بازیکنانی کار می‌کنیم که همگی حرفه‌ای هستند و اگر در این سطح بازیکنی نتواند مشکل خودش را حل کند برای من باورکردنی نیست. در این سطح از فوتبال این حرف‌ها دیگر معنی ندارد و باید بازیکنان حرفه‌ای کار کنند به خصوص نیلسون که 38سال سن دارد و تجربه زیادی هم در فوتبال دارد و او باید بتواند به مسائل مربوط به خودش ورود کند و آنها را برطرف نماید.

شما در این مدتی که در پرسپولیس هستید بارها از شرایط حاکم بر این باشگاه اظهار ناراحتی کردید. اگر شرایط اینقدر حاد بود چرا قبول کردید به پرسپولیس بیایید؟

من آمدم که به پرسپولیس کمک کنم و کمک هم کردیم اما تیم نیاز به تقویت دارد و هر تیمی دارای چنین شرایطی می‌شود اگر رئال‌مادرید بخواهد تیمش را تقویت کند این اشکال دارد؟‌ ما تیم خوبی داریم اما تقویت تیم به معنای بد بودن پرسپولیس نیست.

لیگ قهرمانان آسیا هم قرعه‌کشی شد و حریفان پرسپولیس معلوم شدند از این تیم‌ها چقدر شناخت دارید و فکر می‌کنید آیا با موجودی فعلی می‌توانید به مصاف این تیم‌ها بروید؟

ما روی این تیم‌ها قطعاً تحقیق خواهیم کرد اما باید فیلم بازی‌های حریفان را بررسی کنیم و بتوانیم با آنها آشنا شویم. درباره سؤال دوم شما هم باید بگویم وقتی تیم را تقویت کردیم آن زمان می‌توانیم راجع به آینده صحبت کنیم.

برنامه‌های اردویی پرسپولیس با توجه به شرایط موجود حاکم بر مدیریت باشگاه مشخص شده است؟

فعلاً که تکلیف مدیریت مشخص نیست اما من برنامه‌هایم را مکتوب کردم و در اختیار هیأت مدیره قرار می‌دهیم تا پس از مصوب شدن اجرایی شود اما در حال حاضر ما دو سه جا را برای برگزاری اردو در نظر گرفته‌ایم اما هنوز چیزی قطعی نیست.

جذب بازیکنان جدید برای پرسپولیس به کجا رسیده است؟

فعلاً که هیچ‌جا چون وضعیت سیاسی هنوز مشخص نیست اما فوروارد، هافبک و دفاع نیاز داریم که گزینه‌های ما هم ایرانی و خارجی هستند.

(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها