در ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در همدان

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» منتشر می‌شود

تقریظ رهبری بر «پنجره‌های تشنه» و یک نکته

بی‌شک رهبر معظم انقلاب را باید از حرفه‌ای‌ترین کتابخوان‌ها نامید. در سال‌های اخیر بیانات ایشان درباره کتاب و کتابخوانی آن‌قدر بوده است که در ایام نمایشگاه کتاب می‌توان رد برخی از سخنان ایشان را در قالب پوسترها و بنرهای مختلف در جای‌جای نمایشگاه دید.
کد خبر: ۷۴۷۸۸۹
تقریظ رهبری بر «پنجره‌های تشنه» و یک نکته

در کنار این توجه به مقوله کتاب و در کنار کتاب‌های انبوهی که ایشان مطالعه می‌کنند، چند سالی است که حضرت آقا سنت نیکویی را بنیان گذاشته‌اند و آن تقریظ‌نویسی بر حاشیه برخی کتاب‌هاست.

این عمل نه فقط انگیزه نویسندگان را برای نوشتن آثار با محتوای بهتر تقویت کرده، بلکه برکات بسیاری هم در توجه مخاطبان به کتاب‌های تقریظ‌نویسی شده، داشته است.

در این باره چندی پیش هم مراسمی در حاشیه چهارمین مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد و در آن از نویسندگان کتاب‌هایی که رهبر معظم انقلاب بر آنها تقریظ نوشته‌اند، قدردانی شد.

روز گذشته نیز مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «پنجره‌های تشنه» در جوار آستان حرم سیدالشهدا(ع) برگزار شد.

«پنجره‌های تشنه» روایت سفر ضریح جدید امام حسین (علیه‌السلام) از شهر مقدس قم به کربلای معلی است که با نثری داستان‌گونه به نگارش درآمده است. این اثر بیش از هر چیز نمایش ‌دهنده سبک یادداشت‌نویسی قزلی است که به دلیل محتوای معنوی خود برای عموم مخاطبان می‌تواند بسیار قابل اعتنا و مورد توجه باشد.

رهبر معظم انقلاب در تقریظی که بر این کتاب نوشته‌اند، فرموده‌اند: «این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست / این حسین کیست که جان‌ها همه پروانه اوست. ای شعله‌ فروزان، ای فروغ تابان، ای گرمابخش دل‌های خلایق! تو کیستی با این شکوه و جلال، با این شیرینی و دلنشینی، با این هیبت و اقتدار، با این‌همه لشکر دل‌ به ‌همراه، با غلغله‌ فرشتگان که در کنار موکب تو با آدمیان رقابت می‌کنند؟ تو کیستی ای نور خدا، ای ندای حقیقت، ای فرقان، و ای سفینه‌النجاه؟ چه کرده‌ای در راه خدایت که پاداش آن خدایی ‌شدن هر آن چیزی است که به تو نسبت می‌رساند؟ بنفسی انت، بروحی انت، بِمُهجَةِ قلبی انت، وسلام الله علیک یومَ وُلِدتَ و یوم اُستُشهِدتَ مظلوماً و یوم تُبعَثُ فاخِراً و مَفخَراً.»

ایشان نوشته‌اند که کتاب بسیار خوب و با ذوق و سلیقه نوشته شده است و با نگاه هنرمندانه و کنجکاو و نکته‌یاب آن را خوانده‌اند.

سنت نیکوی تقریظ‌نویسی بر یک کتاب علاوه بر همه برکاتی که به آن اشاره شد، یک حسن دیگر هم دارد. این‌که زمینه‌های فکری، دغدغه‌ها و مطالبات رهبر انقلاب را برای مخاطبان آشکار می‌کند.

بیایید از خودمان بپرسیم، رهبر انقلاب با آن همه مشغله‌کاری و فکری بر این همه کتاب تقریظ نوشته‌اند. حال ما به اندازه همین تعداد تقریظ در سال‌های اخیر کتاب خوانده‌‌ایم؟

بامداد محمدی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها