لباس پلیس آمریکا مجهز به دوربین می شود

رییس جمهور آمریکا از تجهیز یونیفرم های پلیس با دوربین های نظارتی در چارچوب تدابیر امنیتی و کاهش تنش های خیابانی در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۴۵۱۳۴
لباس پلیس آمریکا مجهز به دوربین می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از راشاتودی، باراک اوباما در کنفرانسی مطبوعاتی از طرح چهار بخشی برای بازگرداندن آرامش به خیابان های آمریکا و بهبود بخشی به خدمات امنیتی محلی در کشور خبر داد.

این طرح شامل تخصیص بودجه ای 260 میلیون دلاری برای تجهیز لباس های نیروهای پلیس این کشور به دوربین های نظارتی، آموزش و اعطای تجهیزات و انجام اصلاحاتی در پلیس است. همچنین نیروی ویژه ای برای پیگرد رفتارهای پلیس تشکیل خواهد شد.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید نیز در این باره گفت: ما دیدیم که در بسیاری موقعیت ها چنین برنامه ای (نظارت با دوربین) خیلی مفید بود.

اشاره ارنست به انفجارهای سال گذشته در مسابقه دو ماراتن بوستن و استفاده پلیس از برخی تجهیزات نظارتی برای مهار حوادث مشابه بعدی بود، اما این روزها بسیاری از مناطق ایالت میسوری آمریکا شاهد اعتراضات و درگیری ها به دنبال کشته شدن یک جوان سیاه پوست به ضرب گلوله پلیس این کشور در فرگوسن است و پیشنهاد دولت اوباما برای تجهیز یونیفرم های پلیس این کشور به دوربین با هدف اجتناب از تکرار حوادث مشابه بعدی در دستور کار قرار گرفته است.

بن کرامپ وکیل جوان سیاه پوست مقتول به ضرب گلوله پلیس نیز این طرح را تایید کرد و گفت: دیگر بیش از این نمی توان جوانان دیگری را با شرایط مبهم پلیس به کشتن بدهیم.

ترجمه : جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها