سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه حادثه اسیدپاشی اخیر موجب تاثر همگان شده، گفت: حکم افرادی که قبلا اسید پاشیده اند به سرعت اجرا می شود.محسنی اژه ای همچنین از رسیدگی به پرونده رییس جمهوری سابق خبر داد.
کد خبر: ۷۴۴۵۸۱
تسریع در اجرای حکم اسیدپاش ها و رسیدگی به پرونده احمدی نژاد

حجت الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه ای» روز دوشنبه در هفتاد وسومین نشست خبری خود با گرامیداشت سالگرد شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه بعضی از اقدامات مانند اسیدپاشی را در این ایام شاهد بودیم که این امر موجب تاثر همگان شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که دستگاه های انتظامی و قضایی بتوانند طوری حرکت کنند که بازدارنده باشد و دیگر شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

محسنی اژه ای خطاب به رسانه ها گفت: شما رسانه ها نیز می توانید در این زمینه اطلاع رسانی مفید داشته باشید و مردم هم هوشیار باشند که چنین جنایت های خشن و نامعقول رخ ندهد.

معاون اول قوه قضاییه با قدردانی از نیروی انتظامی به خاطر اقدام خوب و به موقع و دستگیری عاملان حادثه اسیدپاشی اخیر در تهران، از اجرا شدن حکم افراد اسیدپاش خبر داد و گفت: صبح امروز این موضوع را رسیدگی کردم و دستور رسیدگی سریع تر به این پرونده را دادم و دادستان تهران نیز هر چه سریع تر حکم افرادی را که قبلا اسید پاشیده اند، اجرا خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد تا مشکلات اجرای حکم که به سیستم پزشکی مربوط می شود، هر چه زودتر رفع شود.

سخنگوی دستگاه قضا از سیستم اطلاعاتی و نیروی انتظامی اصفهان خواست تا نهایت تلاش خود را انجام داده و عامل یا عاملان اسیدپاشی در این استان را شناسایی و دستگیر کنند.

محسنی اژه ای افزود: چند مظنون در روزهای اول در اصفهان شناسایی شدند که اینها عوامل اصلی نبودند و عوامل اصلی اسیدپاشی در اصفهان هنوز دستگیر نشده اند.

بازداشت یکی از مدیران شهرداری تهران

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر اینکه یکی از مدیران شهرداری تهران به دلیل جاسوسی دستگیر شده و «آی پی» های مدار بسته را به منافقین داده است و این پرونده اکنون دست کیست، گفت: از بیان جزییات پرونده ای که در حال تحقیقات مقدماتی است کاملا معذور هستیم و قانون ما را نسبت به این کار معذور کرده است.

محسنی اژه ای افزود: اجمالا اینکه فردی دستگیر شده، درست است و در مورد اتهام وی همین قدر بگویم که امنیتی است.

پرونده رییس جمهوری دولت دهم

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی براینکه یک سال از احضار رییس جمهور دولت قبل به دادگاه می گذرد و مجلس به عنوان یکی از شاکیان پرونده هنوز انصراف نداده و این پرونده در چه مرحله ای است، گفت: پرونده در حال رسیدگی است و هنوز تمام نشده است.

محسنی اژه ای با بیان اینکه مجلس شاکی نیست بلکه گزارش می دهد، تصریح کرد: براساس قانون در موارد لازم یا کمیسیون اصل 90 یا خود مجلس گزارش می دهد و در صورت تصویب به قوه قضاییه اعلام می شود.

وی با بیان اینکه در قانون نحوه رسیدگی به پرونده برخی مسوولان پیش بینی شده است، گفت: از جمله اینکه اگر ریاست جمهوری تخلفاتی از قانون داشته باشد، مستقیما دیوان عالی کشور در این زمینه نظر می دهد و اگر جرایم عادی باشد به دادگستری و مستقیما به دادگاه رفته که این پرونده اکنون نیز مطرح است.

آخرین وضعیت پرونده «غنچه قوامی»

محسنی اژه ای در مورد پرونده «غنچه قوامی» و اینکه آزادی فرد متهم به جاسوسی با وثیقه بسیار سخت است، گفت: این فرد دو اتهام تبلیغ علیه نظام و امنیتی داشت و در خصوص تبلیغ علیه نظام از سوی دادسرا قرار منع تعقیب صادر شد که این صدور قرار به دلیل اثبات نشدن موضوع برای دادسرا بود.

به گفته معاون اول قوه قضاییه، دادستان به قرار منع تعقیب اعتراض کرد، اعتراض به دادگاه رفت و دادگاه پذیرفت که این پرونده مجدا رسیدگی شود.

محسنی اژه ای تصریح کرد: اتهام اگر مسایل امنیتی و جاسوسی باشد، الزامی ندارد قرار بازداشت موقت تا آخر باقی بماند.

وی افزود: بسیاری از موارد اتفاق می افتد که دادگاه بدوی حکم را صادر کرده و تا زمانیکه به دادگاه تجدید نظر برود، فرد با قرار وثیقه می تواند، آزاد شود.

محسنی اژه ای در مورد اینکه آیا حکمی برای این پرونده صادر شده یا نه، ابراز بی اطلاعی کرد.( ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ایرانی مسلمان و انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
۰
۰
جناب آقای اژه ای باسلام ، با عنایت به اینكه یك سال از احضار رئیس جمهور سابق به دادگاه گذشته و ظاهرا ایشان برای این احضاریه تره هم خرد نكرده آیا این توهین به دستگاه قضائی نبوده وحداقل نباید به ایشان یك تذكر كوچك داده شود؟ اخبار 20:30 دو روز پیش ایشان را در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان داد. راستی خود حضرتعالی هم حضور داشتید ، آقای هاشمی رفسنجانی هم بودند.من فكر میكنم آقای هاشمی با ایشان خیلی هم دوستند و تمام آن اختلافات و اتهامات آقای احمدی نژاد به فرزندان ایشان همگی ظاهرسازی بوده،ولی مشخص نیست تهیه كنندگان سناریوی آن چه كسانی هستند؟مگر همین رئیس جمهور سابق نبود كه با پخش یك سی دی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی كه بیش از هفتاد میلیون ایرانی آن را بطور زنده از رسانه ملی مشاهده كردند اتهاماتی را به برادر رئیس محترم قوه قضائیه وارد نكرد!؟ آیا اتهامات ایشان بی اساس بوده ؟ اگر چنین است آیا از ایشان شكایتی صورت گرفته و ایشان پاسخگوبوده؟این ملت 36 سال است كه به رهبری امام خمینی (ره)انقلاب كرده وطی آن و هشت سال دفاع مقدس شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم داشته و همگی با شعور و فهیم بوده ودرك سیاسی بالائی را از امامشان به ارث برده اند.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
۰
۰
ایا شما فكر میكنید امیر كبیر خزانه را خالی تحویل دولت بعد داد ایا فكر میكنید حق وناحق وارد دانشگاه و سفر برای تحصیل رفتند ایا معاون اولش 80 میلیارد از بانكها پول گرفت اگر اینگونه فكر میكنی به نظر شما امیر كبیر هم اما نه اینگونه نبود دولت تدبیر و امید در وزرای خود امیر كبیر دارد كه دلسوز است اقای ظریف با عملكرد خود می تواند شباهت به امیر كبیر باشد اقای روحانی می تواند امیر كبیر دیگر باشه اما مقایسه شما نمیدانم؟

نیازمندی ها