۲۸۶و ۲۷۶میلیون تومان

قیمت مسکن ویژه تهران اعلام شد

مجری ویژه و قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر تاکید کرد: برای خرید و فروش واحدهای مسکن مهر و اطمینان از نداشتن بدهی معوق بابت اجاره عرصه به دولت از سازمان ملی زمین و مسکن و شهرهای جدید استعلام صورت می‌گیرد، همچنین متقاضیان نباید به بانک بدهی معوق بابت تسهیلات بانکی داشته باشند.
کد خبر: ۷۴۳۴۹۳

احمد اصغری مهرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط خرید و فروش اعیان مسکن مهر اظهار کرد: طبق مصوبه دولت قبل باید 10 درصد بدهی بانکی و نیز پنج برابر اجاره عرصه یکجا پرداخت می‌شد که ‌این شرایط برای خریداران سخت بود و وزارتخانه را به سمت حذف شرایط فوق به منظور انجام معاملات رسمی و آسان‌تر پیش برد که در واقع دو شرط مذکور حذف شد تا خریداران براحتی بتوانند نسبت به خرید اعیانی اقدام کنند.

مهرآبادی با بیان این‌که هیچ منعی برای خرید و فروش واحدهای مسکن مهر وجود ندارد، تصریح کرد: همان‌طور که هر کس می‌تواند واحد مسکونی خود را به دلخواه بفروشد واحدهای مسکن مهر (اعیانی‌ها) هم قابل خرید و فروش هستند.

وی تاکید کرد: ما نیاز به ساماندهی در این زمینه داشته‌ایم به این ترتیب کسانی که می‌خواهند واحدهایشان را بفروشند و همین طور خریدارانی که از فرد واجد شرایط قصد خرید اعیانی‌های مسکن مهر را دارند، می‌توانند ابتدا به بانک مراجعه و درخواستشان را مطرح کنند.

مهرآبادی درباره واحد‌های نیمه‌تمام نیز گفت: انجام نقل و انتقال واحدهای مسکونی مهر منوط به مشخص بودن پروژه، بلوک، طبقه و واحد است.

قائم‌مقام وزیر در طرح مسکن مهر درباره وضع سامانه خرید و فروش تصریح کرد: زمینه ثبت‌نام معاملات و نقل و انتقال واحدهای مسکن مهر در سامانه متقاضیان فراهم شده است.

مهرآبادی درباره این‌که چه بنگاه‌هایی می‌توانند خرید و فروش را انجام دهند، گفت: متقاضیان (انتقال گیرنده و انتقال‌دهنده) باید برای انتقال رسمی ابتدا به بانک‌های عامل سپس به ادارات کل راه و شهرسازی و شهرهای جدید و بنیاد مسکن استان اخذ معرفی‌نامه مراجعه کنند سپس به منظور انجام نقل و انتقال به دفترخانه‌ها بروند.

مهرآبادی با اشاره به این‌که عرضه واحدهای مسکن مهر یک بار اتفاق افتاده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود اجرای این دستورالعمل باعث رونق معاملات مسکن شود.قائم‌مقام وزیر در طرح مسکن مهر تاکید کرد: یکی از اثرات مثبت این دستورالعمل جلوگیری از کلاهبرداری و سوءاستفاده است.

تکذیب افزایش دوباره 12 میلیون تومانی مسکن مهر

از سوی دیگر مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان این‌که افزایش دوباره آورده 12 میلیون تومانی مسکن مهر پردیس را تکذیب می‌کنم، گفت: با متقاضیانی که تا پایان آذرماه موفق به واریز آورده خود نشوند، همکاری می‌کنیم و مهلت می‌دهیم.

حسن ولی‌پور در گفت‌وگو با فارس، درباره فراخوان واریز 12 میلیون تومانی برای فاز 11 ‌مسکن مهر پردیس اظهار کرد: در این باره دلایل کامل، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها‌ اعلام شده است.وی ادامه داد: از متقاضیان تقاضا داریم، به دلیل آن‌که کار به سرعت در حال انجام است، آورده‌ خود را هرچه سریع‌تر واریز کنند، تا تأخیری در روند ادامه فعالیت‌ها رخ ندهد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس درباره این‌که مهلت واریز مبلغ 12 میلیون تومانی تا سی‌ام آذرماه برای متقاضیان کافی نیست، اعلام کرد: در این راستا تلاش می‌کنیم، با متقاضیان همکاری داشته‌ و به آنها مهلت دهیم، اجباری در اجرای این مورد نبود، اما تسریع در واریز موجب تسریع روند اجرای عملیات خواهد شد.ولی‌پور با بیان این‌که سال 93 هر چه خدمات زیربنایی و روبنایی انجام شده از سهم دولت بوده است، یادآور شد: عده‌ای در فاز 11 پردیس رقم 25 میلیون تومان را واریز نکردند که باید علاوه بر سقف 25 میلیون تومان رقم 12 میلیون تومان فعلی را نیز واریز کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که متقاضیانی که به عنوان مثال 36 میلیون تومان واریز کرده‌اند، چه مبلغی را باید مجددا واریز کنند، گفته بود:‌ تاکنون که اعلام کرده‌ایم برای فاز 11 باید 25 میلیون تومان دریافت شود، بنابراین 12 میلیون تومان باید به این مبلغ 25 میلیون تومان اضافه شود که سقف آن را به 37 میلیون تومان می‌رساند؛ پس اگر متقاضی که 36 میلیون تومان واریز کرده‌اند، یک میلیون تومان دیگر باید واریز کنند.

مدیرعامل شهر جدید پردیس در پاسخ به این پرسش که این فرصت یکماهه برای واریز 12 میلیون تومان زمان کمی است، گفت: بحث ما زمان نیست، بنابراین اگر متقاضیان مسکن مهر زودتر پول واریزی داشته باشند، واحدهای مسکونی را زودتر به اتمام می‌رسانیم، این موضوع در زمان مدیریت قبلی تائید شده بود و ابلاغ آن را تا آنجا که توانستم به تأخیر انداختم.

ولی‌پور در خصوص متقاضیانی که نمی‌توانند 12 میلیون تومان را تا پایان ماه جاری واریز کنند، گفت: فعلا هیچ تصمیمی در این خصوص نگرفته‌ایم، اما به هر حال واحد مسکونی آن متقاضیانی که آورده خود را دیر واریز کنند، با تأخیر واگذار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها