«حشمت حلزون» و دوستان دستگیر شدند

انهدام باند «سعادت‌آباد» + عکس

اعضای باند سرقت ای سی یو از خودروهای شهروندان شرق پایتخت که با مخدوش کردن سریال و کد دستگاه، آن را به عنوان دستگاه دست دوم در سطح بازار به فروش می رساندند توسط پلیس پایتخت دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۴۱۱۵۴
باند سارقان «ای سی یو» متلاشی شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر سرقت های کامپیوتر و لوازم و محتویات خودرو در محدوده کلانتری 106 نامجو، اکیپی از ماموران تجسس و اطلاعات این یگان با تشکیل تیمی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

ماموران در خلال تحقیقات پلیسی و با استفاده از منابع اطلاعاتی، ردپای یکی از سارقان حرفه ای لوازم خودرو به نام «آ» را در محدوده منطقه نامجو شناسایی و دریافتند که این متهم قصد فروش تعدادی کامپیوتر خودرو را دارد بنابراین وی را طی یک قرار صوری در خیابان دماوند با سه دستگاه کامپیوتر سرقتی دستگیر کردند.

متهم در باز جویی های پلیسی اعتراف کرد: کامپیوتر را از فردی به نام «آ» که پاتوق وی در منطقه تهرانپارس است، می گیرم.

با اعترافات وی، پلیس طی یک عملیات ضربتی، «آرمان» را در مخفیگاهش با 4 دستگاه «ای سی یو» مسروقه دستگیر کردند.

آرمان در بازجویی های پلیسی معترف شد: دو دستگاه ای سی یو مکشوفه در مخفیگاهش، متعلق به «آ» است که برای تعمیر و فروش به من داده، من هم با بی کد کردن دستگاه های سرقتی، آنها را به فردی به نام «محمد» که متخصص مخدودش کد و از بین بردن سریال دستگاه هاست، دادم.

با اعترافات این متهم، پلیس ضمن هماهنگی با مقام قضایی بلافاصله به مغازه محمد واقع در خیابان استخر اعزام و وی را دستگیر کردند.

با توجه به اظهارات ضد و نقیض این متهم و نیز عدم ارائه فاکتور معتبر در بازرسی از مغازه وی، 18 دستگاه کامپیوتر و یک دستگاه لپ تاپ و دو دستگاه آمپلی فایر و یک عدد تاقچه به همراه دو عدد باند توقیف شد.

سرهنگ ابوالقاسم باقری شاد، سرکلانتر یازدهم پلیس پایتخت با اعلام این خبر، افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد متهمان اعضای باند سارقان «ای سی یو» خودرو در شرق پایتخت هستند که پس از سرقت با دستکاری و مخدوش کردن کد و سریال دستگاه، آن را به عنوان جنس دست دوم در سطح بازار به فروش می رساندند.

متهمان برای تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها