سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد

رشد 11.5 درصدی صدور مجوز سقط درمانی

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: در نیمه نخست امسال ۳ هزار و 70 نفر مجوز سقط جنین درمانی دریافت کردند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد مجوزهای صادر شده ۲ هزار و 753 مورد بود، 11.5 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۳۹۴۷۰
رشد 11.5 درصدی صدور مجوز سقط درمانی

به گزارش سازمان پزشکی قانونی در نیمه نخست امسال ۴ هزار و 137 نفر برای بررسی و دریافت مجوز سقط جنین درمانی به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که از این تعداد برای ۳ هزار و 70 نفر مجوز سقط درمانی صادر شد.

بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های تهران با 843 مراجعه و 435 مجوز سقط درمانی، خوزستان با 331 مراجعه و 282 مجوز، خراسان رضوی با 331 مراجعه و 300 مجوز و اصفهان با 272 مراجعه و 200 مجوز بیشترین و استان‌های سمنان با 16 مراجعه و 7 مجوز، ایلام با 21 مراجعه و 19 مجوز و خراسان شمالی با 32 مراجعه و 20 مجوز کمترین آمار مراجعین سقط درمانی را داشته‌اند.

همچنین در این مدت آمار مراجعان سقط درمانی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به طور کلی با رشد 6 درصدی مواجه بوده و از ۳ هزار و 904 نفر در شش ماهه نخست سال گذشته با ۴ هزار و 137 نفر در مدت مشابه امسال رسیده است.

طی پنج سال گذشته (1388 تا 1392) آمار مراجعین متقاضی سقط درمانی همواره با افزایش مواجه بوده به نحوی که از سه هزار و 480 نفر در سال 1388 به ۷ هزار و 616 نفر در سال گذشته رسیده است.

متقاضیان سقط درمانی به موقع به پزشکی قانونی مراجعه کنند

یکی از مهمترین شروط صدور مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی سن بارداری است که بر اساس قانون باید قبل از چهار ماهگی (ولوج روح در جنین) یا پیش از 19 هفتگی بر اساس سونوگرافی های معتبر دوره ای باشد.

در صورتی که مادر مهمترین شرط که همان سن بارداری کمتر از 19 هفته است را داشته باشد، موارد دیگر یعنی وجود ناهنجاری در جنین که موجب حرج مادر شود یا بیماری مادر که ادامه بارداری را برای او با خطر جانی توأم می سازد، مورد بررسی قرار می گیرد.

همچنین باید توجه داشت که همه ناهنجاری های جنینی موجب صدور مجوز سقط درمانی نمی شود و تنها ناهنجاری هایی که موجب حرج مادر باشد و این موضوع به تأیید سه پزشک متخصص و معتمد برسد، یکی از شروط صدور مجوز سقط درمانی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها