آخوندی: 43 درصد کشته‌شدگان رانندگی در ایران، افراد 20 تا 40 سال هستند

سالانه 18 هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته می‌شوند

وزیر راه و شهرسازی گفت: با وجود یک دهه تلاش تمام دست‌اندرکاران هنوز هم حوادث رانندگی سالانه بیش از 300 هزار مصدوم و 18 هزار نفر کشته برجای می‌گذارد.
کد خبر: ۷۳۹۱۴۰

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی دیروز همزمان با آخرین روز دهه ایمنی راه‌ها و مسئولیت‌های ما با حضور در آسایشگاه خیریه کهریزک، تصریح کرد: صنعتی شدن جهان با وجود رفاه و آسایش مشکلاتی را به‌وجود آورده است ‌طوری‌که سالانه یک میلیون و 300 هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی در جهان کشته می‌شوند.

وی با بیان این‌که سالانه 50 میلیون نفر بر اثر سوانح رانندگی در جهان مصدوم می‌شوند، افزود: مخاطرات جهان صنعتی باعث شده هم‌اکنون در هر شش ثانیه در جهان یک نفر بر اثر سوانح رانندگی کشته شود. وی اظهار کرد: میزان تلفات رانندگی در کشورمان بسیار بالاست طوری که 43درصد کشته‌شدگان رانندگی در کشورمان جوانان 20 تا 40 سال هستند.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: متاسفانه خانواده‌های زیادی بر اثر سوانح رانندگی متضرر می‌شوند ‌طوری که هم‌اکنون از هر 9 کشته در راه‌های کشور هفت نفر آنها را مردان تشکیل می‌دهند. وی با بیان این‌‌که براساس آمار مربوط به سوانح رانندگی در کشور 45 درصد کشته‌شدگان را عابران پیاده و موتورسواران تشکیل می‌دهند، گفت: این نشان می‌دهد رانندگان در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دقت لازم را ندارند.

آخوندی با بیان این‌که یک سوم کشته‌شدگان تلفات رانندگی به افراد با تحصیلات زیردیپلم تعلق دارد، تصریح کرد: علاوه بر فرهنگ‌سازی باید به آموزش افراد از مدارس ابتدایی توجه شود تا علاوه بر رانندگان، سرنشینان خودروها نیز در زمان رعایت نکردن مقررات، تذکر بگیرند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: هم‌اکنون 20 میلیون نفر در کشور رانندگی می‌کنند و بدون شک طی ده سال آینده با رشد تعداد خودروها شاهد افزایش حوادث رانندگی نیز خواهیم بود؛ لذا ضروری است همه مسئولان و دست‌اندرکاران برای مبارزه با این پدیده اجتماعی با یکدیگر همکاری کنند.

آخوندی اظهار کرد: متاسفانه سومین عامل فوت هموطنان ما به سوانح رانندگی تعلق دارد و باید همه با هم با فرهنگ‌سازی و برقراری دوره‌های آموزشی مطلوب، رانندگی مناسب را به یک فرهنگ ملی تبدیل کنیم تا شاهد کاهش حوادث رانندگی و تصادف خودروها در راه‌های کشور باشیم.

همچنین مشاور وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: اغلب حادثه‌دیدگان سوانح رانندگی جزو خانواده‌های محروم از نظر اقتصادی و اجتماعی هستند که پس از این حادثه فقر آنها افزایش‌یافته و آسیب‌های اجتماعی‌شان گسترش می‌یابد.

سعید معیدفر اظهار کرد: حادثه‌دیدگان سوانح رانندگی، اغلب مورد غفلت واقع می‌شوند، در حالی که چنین ضایعاتی آسیب‌های فراوانی برای کشور دارد و هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: لازم است به سهم خود در کاهش سوانح رانندگی واقف باشیم و بدانیم هر شخص، خود برای کاهش سوانح رانندگی مسئولیت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها