منابع روسی اعلام کردند این کشور سامانه موشکی اس 300 را به مصر تحویل داده است. به گزارش سایت صدای روسیه، مصر سامانه موشکی ضدهوایی اس 300 را تحویل گرفته و بنا بر اعلام مسئولان روسیه کارشناسان نظامی مصر در استفاده از این سامانه به تخصص لازم رسیده‌اند که بتوانند از آنها به طور مستقل استفاده کنند. بنا بر اعلام معاون مدیر شرکت الماس ـ انتای روسیه که مسئول همکاری‌های نظامی روسیه با دیگر کشورهاست، مصر دومین کشوری است که سامانه اس 300 روسیه را بعد از ونزوئلا دریافت می‌کند.
کد خبر: ۷۳۸۲۴۳

وی گفت: کارشناسان نظامی دو کشور اکنون به دانش لازم برای استفاده از این سامانه دست یافته‌اند. سامانه موشکی اس300 یک سامانه پدافند هوایی پیشرفته است که نسخه‌های جدید آن می‌تواند علاوه بر هدف قرار دادن هواپیما، موشک‌های بالستیک را نیز رهگیری و سرنگون کند. دقت اصابت موشک‌های اس 300 در برابر جنگنده‌های مهاجم 90 درصد اعلام شده است./ ایسنا

توطئه ترور سیدحسن نصرالله در ظهر عاشورا ناکام ماند

یک مسئول امنیتی اروپایی مدعی شد، رژیم صهیونیستی قصد داشت سیدحسن نصرالله را در مراسم روز عاشورا ترور کند، اما این توطئه در لحظات آخر و با فناوری‌ای که روسیه در اختیار حزب‌الله قرار داده بود، ناکام ماند.

روزنامه تلگراف هلند به نقل از یک منبع امنیتی اروپایی با اعلام این خبر نوشت: اسرائیل قصد داشت این عملیات را در ظهر عاشورا و هنگامی که سیدحسن نصرالله در میان مردم حضور می‌یابد، اجرا کند. چون اطلاعاتی به دست آورده بود که نصرالله قصد دارد در میان مردم حاضر شود.

بنابه گفته این مسئول اروپایی، رژیم صهیونیستی قصد داشت به وسیله یک موشک با قدرت انفجاری کم اما دقت بالا سیدحسن نصرالله را هدف قرار دهد تا همگان فکر کنند که انفجار ناشی از بمب کار گذاشته شده یا عملیات انتحاری بوده است.

روزنامه تلگراف در تماس با یک افسر اطلاعاتی اسرائیل با تائید خبر خود، به نقل از وی نوشت: یگان‌های جدید حزب‌الله لبنان با استفاده از رادارهایی که روسیه در اختیار حزب‌الله قرار داده و روی ارتفاعات «جبل الشیخ» در نزدیکی بیروت مستقر شده، توانستند پرواز هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیل را رصد کرده و به نزدیکان حزب‌الله خبر بدهند./ ایسنا

البغدادی، عربستان را تهدید کرد

خلیفه خودخوانده گروهک داعش، روز پنجشنبه یک بیانیه صوتی منتشر و در آن علاوه بر قبول بیعت تروریست‌های شمال مصر و یمن، عربستان را تهدید کرد.

ابوبکر البغدادی در این فایل ۱۶ دقیقه‌ای متحدان و هواداران خود را به صبر و جنگجویی بیشتر دعوت کرد و با بیان این‌که ترس از گروهک داعش به آمریکا، اروپا، کانادا و استرالیا رسیده است، سران عربستان را «سر افعی» دانست و با تهدید آنان و جنبش انصارالله یمن، بیعت گروهک‌های تروریستی در مصر، لیبی و یمن را قبول کرد.

سرکرده داعش با بیان این‌که «ائتلاف صلیبی با همکاری یهود و بردگان عرب آنان» از داعش ترسیده‌اند و «جرات نکرده‌اند که نیروی زمینی اعزام کنند»، دستور رئیس‌جمهور آمریکا برای اعزام ۱۵۰۰ نیروی دیگر به عراق را دلیل شکست ائلاف آمریکا علیه داعش دانست.

وی در این پیام صوتی با بیان این‌که حملات «ائتلاف صلیبی» نتوانسته است مانع پیشروی داعش و حتی تضعیف اراده اعضای این گروهک شود، وعده کرد که پیشروی داعش تا «رم» ادامه خواهد یافت.

این فایل صوتی، اولین حضور رسانه‌ای البغدادی پس از شایعات هفته گذشته مبنی بر زخمی یا کشته شدنش بود./ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها