جام جم ورزشی: تاکنون درباره تاریخ تولد فوتبالیست‌ها با شک و شبهه روبه‌رو شده‌ایم. اینکه برخی بازیکنان صغر سن دارند و شناسنامه خود را کوچک کرده‌اند اتفاقی است که بارها شنیده‌ایم و صحت آن را به عینه دیده‌ایم.
کد خبر: ۷۳۷۶۱۳
سیدمهدی رحمتی 34 ساله است یا 32 ساله؟!

چند سال قبل بود که بازیکنان تیم نوجوانان حاضر در جام جهانی (به مربیگری حمید درخشان) با شناسنامه‌های تقلبی بازی کردند و جملگی تا آستانه محرومیت پیش رفتند یا مثلا محرم نویدکیا چند سال پیش و در گفتگوی زنده با برنامه 90 اعتراف کرد که در اصل متولد 1359 است و نه 1361.

برخی مثل نویدکیا اعتراف کردند و برخی دیگر جای اعتراف، سعی در پنهان کردن سن و سال واقعی‌شان داشتند. حالا و برای فصل جدید ابهامی بزرگ کنار نام یک دروازه‌بان مشهور وجود دارد؛ سید مهدی رحمتی.

او همه جا گفته که متولد 14 بهمن ماه سال 1361 است. یعنی سال 1378، وقتی او اولین بازی لیگ برتری خود را انجام داد تنها 17 سال داشت. یا روزی که به عضویت تیم نوجوانان پاس درآمد تنها 13 ساله بود!

اینها ابهام‌هایی است که درباره سن واقعی مهدی رحمتی وجود دارد اما نکته اصلی تاریخ تولد دروازه‌بان باتجربه پیکان در سایت رسمی سازمان لیگ، هفتم تیرماه 1359 است، یعنی دو سال بزرگتر از شناسنامه‌ای که رحمتی در دوران فوتبالش از آن استفاده کرده.

این نشانگر یک اتفاق عجیب است؛ اینکه رحمتی با دو تاریخ تولد یا شاید دو شناسنامه در فوتبال حضور دارد اتفاقی است که نمی‌توان به راحتی از آن عبور کرد.

در این مورد نمی‌توان سازمان لیگ را مبرا از اشتباه دانست اما وقتی تاریخ تولد سایر بازیکنان لیگ برتری را چک می‌کنیم می‌بینیم که همه درست است حتی در روز و ماه آنها. یک نکته دیگر وجود دارد که بدجوری ابهام‌برانگیز است.

آنهایی که در رده‌های پایه بازی کرده‌اند می‌دانند که دو ماه آخر چه معنایی دارد. همین حالا و سهمیه بازیکنان زیر 23 سال لیگ برتری نیز اینگونه تعیین می‌شود. مثلا بازیکنی که متولد دو ماه آخر سال 1370 است جزو سهمیه زیر 23 سال تیم‌ها محسوب می‌شود.

تاریخ تولد مهدی رحمتی نیز برای دو ماه آخر سال 1361 است. شاید او تلاش می‌کرده تا در رده‌های پایه بتواند سال‌های بیشتری بازی کند و شاید هم واقعا متولد بهمن ماه سال 1361 است. در این‌باره فقط می‌توان با ابهام صحبت کرد. نه چیزی قطعی است و نه رسمی.

برای رحمتی دو تاریخ تولد تعریف شده؛ یکی از آنها تیر ماه 1359 است و دیگری بهمن ماه 1361. به نظر شما کدامیک صحیح است؟ این را مهدی رحمتی می‌تواند توضیح دهد و بگوید واقعا در چه ماهی و مهم‌تر چه سالی متولد شده است! (روزنامه ایران ورزشی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها