چهارمین گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای تصدی وزارت علوم در حالی دیروز در نامه ای از سوی رییس‌جمهور به رییس مجلس معرفی شد اما این‌بار مخالفت ها با وزیر پیشنهادی از همان ابتدا شروع شد و برخی نمایندگان در زمان قرائت نامه معرفی فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، با فریادهای دو-دو، مخالفت خود را با این گزینه دولت اعلام کردند.
کد خبر: ۷۳۷۵۱۵
آغاز مخالفت‌ها با وزیر پیشنهادی علوم

به گزارش خبرگزاری ها، اقدام این نمایندگان با واکنش محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، مواجه شد و او خطاب به آنها گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب این است که این واژه (دو ـ دو) را به کار نبریم چرا که انعکاس خارجی خوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار روزنامه جام جم، برخی نمایندگان معتقدند دانش‌آشتیانی در حوادث سال 88 عملکرد مناسبی نداشته است. در همین حال محمدرضا تابش، نماینده اردکان در مجلس با بیان این‌که از روز دوشنبه که معرفی دانش آشتیانی به مجلس، مسجل شد، پیامک‌هایی در سطح وسیع علیه او انتشار یافت خاطر نشان کرد: این پیامک ها، آقای دانش آشتیانی را به جریان فتنه، تندروها و وقایع 88 منتسب کرده است در حالی که یک نماینده نمی تواند چنین اطلاعات جزئی نسبت به افراد داشته باشد.

تابش با انتقاد از این موضوع گفت: باید دید که چگونه اطلاعات طبقه‌بندی شده در اختیار مخالفان دولت قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، فخرالدین احمدی‌ دانش‌ آشتیانی که دکترای خود را در سال 75 از دانشگاه امپریال کالج انگلستان در رشته مهندسی زلزله دریافت کرده، متولد 1334 آشتیان است.

دانش‌آشتیانی، سال‌های 80 تا 82، معاون طرح و توسعه و قائم‌مقام وزیر علوم بوده است و در کارنامه او مشاغلی چون مدیرکل طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و آموزش عالی از سال 1364 تا 1368، معاون امور جنگ وزارت فرهنگ و آموزش عالی از سال 1366 تا 1368، همکاری با قرارگاه خاتم‌الانبیاء در امور مهندسی رزمی جنگ و مسئولیت ستاد پشتیبانی جنگ دانشگاه‌ها دیده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها