گزیده عناوین روزنامه های صبح سه شنبه

تعیین دستمزد 94 بر مبنای نظام تورم

گزیده عناوین روزنامه های صبح دوشنبه

رهبر انقلاب پاسخ آمریکا را داده بودند

روزنامه های صبح امروز در مهمترین عناوین صفحات اول خود مطالبی همچون «تأکید مجلس بر خطوط قرمز پنجگانه در مذاکرات هسته‌ای»،«مجوزهای مسکونی صادر شده برای زمین های شالیکاری باطل می شود»،«دخترک 4 ساله پرواز هواپیما را متوقف کرد»،«نقد خطر نیست که کشور را تهدید کند»،«نمودار صعودی خشونت های اجتماعی» و «گام جدید مجلس برای پیگیری یک فساد جدید» را منتشر کردند.
کد خبر: ۷۳۶۷۲۳
رهبر انقلاب پاسخ آمریکا را داده بودند

سیاست روز:رهبر انقلاب پاسخ آمریکا را داده بودند

رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در سخنان و مواضع خود نسبت به تحولات بین‌المللی به ویژه منطقه‌ای، نقشه‌های آمریکا را برای اهداف از پیش تعیین شده خنثی کرده‌‌اند.
سخنان و مواضع ایشان همواره علاوه بر این بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشته است، مورد توجه ویژه سران و مقامات کشورهای غربی و البته آمریکا بوده است.
بدون شک تجزیه و تحلیل سخنان و مواضع حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که با تحلیل‌ها، پیش‌بینی‌ها و آینده‌نگری‌های دقیقی همراه است، در دستور کار گروه‌های تحلیلگر غربی قرار دارد.
تحولات غرب آسیا، ‌خیزش‌های اسلامی، ظهور گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه از جمله داعش، تغییرات سیاسی در عراق، مواضع رهبری در قبال تحولات سوریه و حمایت از بشار اسد به عنوان رئیس‌جمهور قانونی این کشور و بسیاری موارد دیگر از جمله مسائلی است که غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌های بر روی آن‌ها حساس هستند.
همه این مسائل مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده است و همیشه هم سخنان ایشان برای بر هم زدن معادلات آمریکایی کار خود را کرده و تأثیر خود را گذاشته است.
بازخوانی یک مورد از مواضعی که ایشان در قبال مسائل منطقه و داعش و ادعای آمریکا برای مبارزه با این گروه تروریستی جنایتکار به خوبی نشان می‌دهد که رهبر معظم انقلاب هنگام مرخص شدن از بیمارستان در تاریخ ۲۴/۶/۹۳ پاسخ روشنی را درباره درخواست آمریکا از ایران به مقامات کاخ سفید دادند.
چند روزی است که رسانه‌های آمریکایی بر سر نامه اوباما به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خبر سازی و جریان‌سازی می‌کنند.
بنا بر نوشته‌های این رسانه‌ها نامه اوباما که سومین نامه او به رهبر انقلاب است حدود یکماه پیش از این ارسال شده است.
گرچه هنوز در رد یا تأیید این نامه مسئولان دستگاه دیپلماسی دو کشور درباره آن سخنی نگفته‌اند اما رسانه‌های معروف ومشهور آمریکایی که به دولت این کشور هم بسیار نزدیک هستند درباره آن نوشته‌اند و تحلیل‌های خود را ارائه داده‌اند.
اما حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هنگام مرخص شدن از بیمارستان چه گفتند؟
ایشان در سخنان خود فرمودند؛ «و امّا یک مطلبی هم خارج از مسئله‌ بیمارستان و بیماری و محیط بیمارستان عرض بکنم و آن اینکه من این چند روزه - این دوسه روز آخر - تفریحی داشتم و آن تفریح عبارت از این بود که گوش می‌کردم به حرفهای آمریکایی‌ها در زمینه‌ داعش و مبارزه‌ با داعش و حرفهایی که می‌زنند؛ حرفهای پوچ و توخالی و جهت‌دار. از جمله‌ آن چیزهایی که برای من واقعاً مایه‌ تفریح بود، این بود که دیدم، هم وزیر خارجه‌ آمریکا، هم آن دختر - سخنگویشان که می‌آید و می‌ایستد آنجا حرف می‌زند، صریحاً گفتند که ما از ایران برای ائتلاف علیه داعش دعوت نمی‌کنیم! اوّلاً چه افتخاری بالاتر از این برای ما که آمریکا در یک کار دسته‌جمعی، در یک کار خلافِ غلطی که دارند انجام می‌دهند، از ما مأیوس باشد و نخواهد که ما باشیم؛ این برای ما مایه‌ افتخار است، مایه‌ تأسّف نیست. ثانیاً دیدم همه‌شان دروغ می‌گویند؛ برای اینکه همان روزهای اوّلی که مسئله‌ داعش در عراق پیش آمد، آمریکایی‌ها به‌وسیله‌ سفیرشان، از سفیر ما در عراق، درخواست کردند که بیایید بنشینیم درباره داعش با هم هماهنگی کنیم. سفیر ما این را منعکس کرد؛ بعضی از مسئولین ما هم حرفی نداشتند، من مخالفت کردم؛ گفتم در این قضیّه، ما بخصوص با آمریکا همراهی نمی‌کنیم؛ چون اینها خودشان دستشان آلوده است؛ در این قضیّه ما چطور بیاییم با کسانی که دستشان آلوده است و نیّتشان آلوده است همکاری کنیم؟ بعد از آن هم همین آقای وزیرخارجه‌ای که این حرف را آمد جلوی چشم همه‌ دنیا پشت دوربین گفت که «ما از ایران همکاری نمی‌خواهیم»، همین ایشان، شخصاً از آقای دکتر ظریف درخواست کرده بود که بیایید ما در این قضیّه همکاری کنیم؛ دکتر ظریف رد کرد. معاون او هم - که او هم یک زنی است که می‌بینید، می‌شناسید، از آقای عراقچی در مذاکراتش درخواست کرده بود که بیایید ما همکاری کنیم؛ اینها رد کردند. بعد از آنکه آنها رد کردند و ما صریحاً گفتیم با شما در این قضیّه همکاری نمی‌کنیم، حالا می‌گویند ما ایران را نمی‌خواهیم وارد کنیم!
اینها قبل از این یک ائتلافی علیه سوریّه تشکیل دادند - با سروصدای فراوان در اطراف عالم؛ سی کشور، چهل کشور، پنجاه کشور را جمع کردند - هیچ غلطی نتوانستند بکنند در مورد سوریّه؛ در مورد عراق هم همین است. نمی‌خواهند هم کار جدّی‌ای بکنند. آن حرکتی که علیه داعش انجام گرفت و کمر داعش را در عراق شکست، این کار آمریکایی‌ها نبود؛ خود آنها هم خوب می‌دانند، داعشی‌ها هم خوب می‌دانند، مردم عراق هم خوب می‌دانند؛ می‌دانند کار مردم عراق بود، کار ارتش عراق بود، کار نیروهای مردمی‌ای بود که به‌خوبی یاد گرفته بودند چه‌جوری باید با داعش مبارزه کنند؛ و مبارزه کردند و تا اینجا ضربه‌های جدّی‌ای را وارد کردند، بعد از این هم ضربه را اینها وارد خواهند کرد؛ حالا خواهند دید. آمریکا با این کار، می‌خواهد بهانه‌ای پیدا کند که همچنان که در پاکستان با وجود دولت مستقر، با وجود ارتش قوی - ارتش پاکستان ارتش قوی‌ای است - بدون اجازه وارد پاکستان می‌شود و هرجا را دلش می‌خواهد بمباران می‌کند، می‌خواهد در عراق و سوریّه هم، چنین کاری را انجام بدهد؛ بدانند که اگر چنانچه چنین اقدامی بکنند، همان مشکلاتی بر سر راهشان به‌وجود خواهد آمد که در این ۱۰ سال گذشته در قضیّه‌ عراق برایشان به‌وجود آمد. غرض، تماشا کردن این قضایا برای ما یک تفریحی بود، آن هم روی تخت بیمارستان.
اکنون حتی واقعیت این ادعا که اوباما به رهبر انقلاب نامه نوشته است آن هم بیش از یک ماه پیش، زیر سوال است. دکتر ولایتی مشاور عالی رهبر انقلاب از این نامه اظهار بی اطلاعی کرده و گفته است؛ بنده اطلاعی از آنچه آمریکایی‌ها ادعا کردند ندارم و باید از خود آنها پرسید که چگونه چنین خبری را پخش کردند.
حال بر فرض وجود چنین نامه‌ای با محتوایی که رسانه‌های آمریکای از آن سخن گفته و درباره آن نوشته‌اند، پاسخ چنین نامه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب در مصاحبه ایشان هنگام مرخص شدن از بیمارستان داده شده است.
محور اکثر تحلیل‌های رسانه‌های آمریکایی بر روی داعش و درخواست اوباما از ایران برای همکاری ایران در مبارزه با این گروه تروریستی است.
این درخواست بارها از سوی آمریکا به ایران داده شده بود اما موضع جمهوری اسلامی ایران با استدلال قوی رهبر انقلاب، پاسخ منفی به طرف آمریکایی بوده است.
رسانه‌های آمریکایی نیاز متقابل و مشترک دو کشور را برای نابودی داعش مطرح می‌کنند در حالی که جمهوری اسلامی ایران به حق اعتقاد دارد که آمریکا خود در پیدایش و گسترش چنین گروه‌های افراطی در منطقه نقش اول را دارد پس همکاری با آمریکا بی معناست.
این رسانه‌ها در تحلیل‌های خود مطرح می‌کنند که ایران به این نتیجه رسیده است که اکنون خطر برای ایران گروه‌های تکفیری در منطقه است و این گروه‌ها خطرشان از آمریکا و اسرائیل برای ایران بیشتر است.
چنین بزرگنمایی از گروه‌های تروریستی از سوی رسانه‌ها و تحلیل گران آمریکایی انحرافی است که برای منحرف کردن اذهان از خطر اصلی جهان اسلام دنبال می‌شود.مقامات جمهوری اسلامی ایران به ویژه رهبر انقلاب بارها گفته و تأکید کرده‌اند که خطر اصلی برای جهان اسلام در منطقه رژیم صهیونیستی و آمریکا است. گروه‌های افراطی مذهبی تکفیری دست‌پرورده انگلیس، آمریکا و صهیونیسم است. ریشه آنها جای دیگری است. جمهوری اسلامی ایران به راحتی می‌تواند با وجود توانمندی‌های ویژه و منحصر به فرد خود چنین گروه‌هایی را از میان بردارد همانطور که شاهد هستیم اقدامات فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در عراق و سوریه چه دستاوردهایی را داشته است.
این آمریکایی‌ها می‌گویند نمی‌توانند داعش را به این زودی‌ها شکست دهند یا از عجز آنها است یا این که برای منطقه اهدافی را دنبال می‌کنند که دومین گزینه درست است.
آمریکایی‌ها به این موضوع باید توجه داشته باشند که حامیان اصلی گروه‌هایی چون داعش همپیمانان منطقه‌ای آنها هستند.عربستان، ترکیه، قطر و چند کشور دیگر نقش اصلی را در این تحولات بازی می‌کنند. اگر آنها سیاست‌هایشان را در قبال حمایت از این گروه‌ها تغییر دهند. نابودی گروه‌های تکفیری کار سختی نخواهد بود.
یک مقام صهیونیستی با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی به طور غیرمستقیم از نامه اوباما به مقام معظم رهبری مطلع شده، گفت در این نامه رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده هدف از حملات هوایی به سوریه براندازی بشار اسد رئیس جمهور این کشور نیست.
آمریکا با داعش در موضوع هسته‌ای می‌خواهد معامله کند. در حالی که موضوع هسته‌ای مسئله‌ای مستقل است و نباید با دیگر تحولات تداخل پیدا کند و به هم ربط یابد.
روزنامه «وال استریت ژورنال» که خبر نامه باراک اوباما به رهبر معظم انقلاب را افشا کرده بود؛ از محتوای نامه هم نوشته بود و ادعا کرده بود که ظاهراً در آن اوباما به ایران پیشنهاد داده در مبارزه با داعش همکاری کند به شرط آنکه ایران با ۱+۵ به توافق برسد.
اما نامه اوباما به رهبر انقلاب چه پیامی را در خود دارد؟
یک مقام دولتی به فارن پالیسی گفته است که اوباما در این نامه به رهبر ایران گفته که گسترش داعش خطری برای ایالات متحده و ایران است و اینکه هر دو کشور در حال مبارزه با دشمنی مشترک هستند.
اما خطر داعش همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها گفته‌اند، به زودی دامن حامیان آنها را خواهد گرفت و این اتفاق یک واقعیت است که آمریکایی‌ها و دیگر همپیمانان آنها را دچار خواهد کرد.
اگر اوباما به این خطر پی برده باشد پیام اصلی نامه اوباما به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای احساس خطر واشنگتن از گسترش نیرو‌های افراطی تکفیری است. پس آمریکا برای خود احساس خطر کرده است نه برای ایران و به همین خاطر است که خواهان همکاری ایران در زمینه مبارزه با داعش است.
جمهوری اسلامی ایران در منطقه زخم خورده گروه‌های تروریستی بوده است و به همین خاطر در خط مقدم مبارزه با گروه‌های تروریستی قرار دارد. اکنون هم جمهوری اسلامی ایران با حمایت از دولت‌های قانونی سوریه و عراق و البته حمایت از مردم این کشورها در همین راستا گام بر می‌دارد. همکاری با آمریکا در زمینه مبارزه با داعش به خاطر حمایت‌های واشنگتن از تروریست‌ها غیر قابل پذیرش است.

اعتماد

-گام جدید مجلس برای پیگیری یک فساد جدید / نامه به هیات رییسه برای روشن شدن تخلف هفت هزار میلیاردی
-تلاش ریش سفیدان مجلس برای مسکوت ماندن استیضاح وزیر ارشاد
-بسیج، مسوول امر به معروف لسانی
- عقل سلیم سلطان قابوس

خراسان

-عراقچی: طرح موضوع « ۱۹۰ هزار سو» معادلات را به نفع ما تغییر داد
-پیش بینی حضور 160 هزار زائر پیاده در دهه پایانی صفر
-رویترز: «ابوبکر البغدادی» در الانبار زخمی شده است
-مادران شهدا فیلم «شیار ۱۴۳ » را افتتاح کردند

کیهان

-ظریف: لغو کامل تحریم‌ها و افزایش ظرفیت غنی‌سازی ایران مهم‌ترین محور مذاکرات است
-تأکید مجلس بر خطوط قرمز پنجگانه در مذاکرات هسته‌ای
-آخرین پروژه موشکی شهید طهرانی مقدم به تولید رسید
-فرمول تقلبی آمریکا در اعلام میزان مشارکت انتخاباتی

جمهوری اسلامی

-تلاش های سیاسی به منظور دستیابی به توافق جامع هسته ای در مسقط
-مجوزهای مسکونی صادر شده برای زمین های شالیکاری باطل می شود
-پیشروی نیروهای مردمی در کوبانی و عقب راندن داعش

ایران

-افکار عمومی در انتظار فراگیری چتر صدا وسیما
-مناقشه بر سر انتشار یک تفحص تصویب نشده
-بسیج مسئول اجرای امر به معروف شد
-رایزنی رودرروی ظریف و کری در عمان

جام جم

-انتصاب ضرغامی به عضویت در شوراهای انقلاب فرهنگی و فضای مجازی
-تب کتاب های کمک درسی به دبستان هم رسید
-دخترک 4 ساله پرواز هواپیما را متوقف کرد
-افزایش خوشبینی ها به مذاکرات مسقط

آرمان

-اصلاحات، روزنامه نگاری را فراجنسیتی کرد
-علی مطهری:نقد خطر نیست که کشور را تهدید کند
-مذاکرات غول ها در چراغ جادوی مسقط
-حذف دوران فرهاد دانشجو از گزارش مجلس

رسالت

-رئیس سازمان ملی استاندارد:بنزین هنوزوارد تولید پاک نشده است
-لغو کامل تحریم ها و منع بازرسی فراتوافقنامه ای
-فروپاشی عملی گروه 5+1 در مذاکرات هسته ای
-نمودار صعودی خشونت های اجتماعی

سیاست روز

-تاثیر توزیع بنزین وارداتی در تلطیف آلودگی هوا چه شد؟!
-رهبر انقلاب پاسخ آمریکا را داده بودند
-چرا اوباما دست به قلم شده است؟

دنیای اقتصاد

-تغییر چهره ترافیک در شب های پایتخت
-طلا پس از هیجان جهش آخر هفته
-نفت در انتظار سیگنال مسقط
-مذاکرات در ایستگاه آخر؟

وطن امروز

-بزرگترین نافرمانی مردمی در اتحادیه اروپایی
-هوای تهران باز هم آلوده شد
-تمدید یعنی بهانه جویی
-موشک موعود

راه مردم

-مخابرات برای ساماندهی واگذاری شماره های رند برنامه ای ندارد !
-گارانتی ها تقلبی در بازار جولان می دهند !
-وکیل 25 ساله چگونه بار خود را بست ؟
-بلیت پایتخت به جای ویزیت دکتر

شرق

-لغو میزبانی ایران تا تعیین تکلیف حضور بانوان
-فیلمناه های فرهادی منهای ارتفاع پست رونمایی شد
-چانه زنی هسته ای در سکوت خبری
-روحانی:صدا و سیما فراجناحی عمل کند

عصر ایرانیان

-اعتراض برخی مطبوعاتی ها به بیستمین نمایشگاه مطبوعات
-زورگیری از مسافران ترمینال جنوب با تهدید چاقو
-سنا هر گونه «توافق بد» با ایران را بلوکه می کند
-بسته گرانی آب و برق به دولت رفت

فرصت امروز

-چگونه در ارائه تخفیف نوآوری به خرج بدهیم ؟
-فیلترینگ هوشمند یک ماه دیگر می آید
-تبلیغ با صداهای دلنشین و گران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها