نوام چامسکی، اندیشمند سرشناس آمریکایی با انتقاد از عدم همکاری آمریکا با ایران در جنگ با داعش تاکید کرد که اگر ایران در ائتلاف ضدداعش حضور داشت این گروه تروریستی را در چشم برهم‌زدنی نابود می‌کرد.
کد خبر: ۷۳۶۱۶۷

به گزارش فارس، چامسکی در گفت‌وگو با شبکه خبری راشاتودی با اشاره به این‌که اگر دولت آمریکا به قوانین بین‌المللی پایبند بود باید از طریق شورای امنیت عمل می‌کرد، گفت: آمریکا باید در شورای امنیت داعش را به عنوان تهدیدی برای صلح مطرح و درخواست می‌کرد تا به طور مستقیم به این تهدید پاسخ دهد که این اجازه هم داده می‌شد و آنگاه آمریکا در عملیات مشارکت می‌کرد و همین‌طور ایران هم می‌توانست در عملیات مشارکت کند.

چامسکی با اشاره به این‌که مقامات عراقی خواستار کمک ایران در جنگ با داعش هستند، تصریح کرد: ایران نیروی نظامی قدرتمندی دارد و اگر آنها وارد نبرد با داعش شوند می‌توانند داعش را در چشم برهم‌زدنی نابود کنند.

وی با اشاره به این‌که آمریکا در حال نادیده گرفتن توانایی ایران است، گفت: ائتلاف تحت رهبری آمریکا برخلاف اصول حقوق بین‌الملل است.

چامسکی با اشاره به این‌که عربستان، مهم‌ترین حامی مالی و ایدئولوژیک داعش است، اظهار کرد: دکترین داعش همان دکترینی است که وهابی‌های سلفی در عربستان دارند.وی ائتلاف تحت رهبری آمریکا را ائتلافی بی‌معنی و غیرقانونی نامید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها