مرد مکانیکی که پس از اعتراض به شیشه کشیدن جوان بادکنک فروش در مغازه‌اش او را به قتل رسانده و جسدش را سوزانده بود از سوی پلیس آگاهی تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۷۳۵۵۵۴
راز جسد سوخته در سینه مرد مکانیک

به گزارش پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ساعت 8 صبح روز 29 شهریور امسال و از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 ، حریق یک دستگاه خودرو سواری در داخل زمین های زراعی منطقه قلعه گبری ( واقع در شهرری ) به آتش نشانی و کلانتری 172 شهرری اعلام شد.

با انجام عملیات اطفای حریق خودرو سواری پژو 405، مأموران کلانتری و ایستگاه آتش نشانی متوجه شدند که در داخل خودرو سوخته شده بقایای یک جسد سوخته شده وجود دارد که پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد متعلق به یک مرد است.

با توجه به شواهد بدست آمده مبنی بر وقوع جنایت، پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمد" تشکیل و به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرری، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات، کارآگاهان با بررسی ارکان هویتی خودرو موفق به شناسایی مالک خودرو در منطقه شهرری شدند؛ در شرایطی که تصور می شد جسد کشف شده متعلق به مالک خودرو است، کارآگاهان در مراجعه به محل سکونت مالک اطلاع پیدا کردند که این شخص زنده بوده و بنا بر اظهارات وی خودرو در اختیار برادرش بنام مجتبی ( 36 ساله ) قرار داشته است.

مالک خودرو پس از حضور در اداره دهم و تأیید هویت برادرش ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از برادرم خواسته بودم تا خودرو را برای انجام سرویس فنی به مغازه مکانیکی یکی از دوستانش، ببرد؛ او نیز در ساعت 15 روز 28 شهریور خودرو را تحویل گرفت و از آن پس دیگر از او و ماشین هیچ خبری نداشتم.

با انجام تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مقتول جوان بادکنک فروشی بود که در محدوده بازار شهرری اقدام به فروش بادکنک می​کرد؛ در ادامه و با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این شخص (مقتول) در پوشش فروش بادکنک اقدام به خرید و فروش موادمخدر می کرد و خودش نیز به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد داشته است.

با توجه به اظهارات برادر مقتول مبنی بر اینکه قرار بوده تا برادرش خودرو 405 را برای انجام سرویس فنی به مغازه مکانیکی فردی بنام "رضا" در شهرری ببرد ، کارآگاهان به این محل مراجعه اما رضا صاحب مغازه مکانیکی در اظهاراتش مدعی شد که مجتبی هیچ مراجعتی به مغازه وی نداشته است؛ اظهارات و ادعای رضا مبنی بر بی اطلاعی از مجتبی در شرایطی مطرح شد که کارآگاهان در تحقیقات محلی اطلاع پیدا کرده بودند که تعدادی از اهالی و کسبه محل، رضا را در روز 28 شهریور، با یک دستگاه خودرو 405 با مشخصات ظاهری خودرو برادر مقتول مشاهده کرده بودند.

با توجه به دلایل و شواهد بدست آمده مبنی بر کذب بودن اظهارات رضا، وی در روز 8 مهر دستگیر و جهت ادامه تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

در شرایطی که رضا همچنان اصرار بر بی گناهی خود داشت ، اما در ادامه تحقیقات پلیسی و بدست آمدن دیگر دلایل و مدارک غیر قابل انکار از سوی کارآگاهان وی به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

رضا در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: در روز 28 شهریور مقتول به بهانه سرویس خودروی برادرش به مغازه بنده مراجعه کرد؛ پس از انجام سرویس و برای اطمینان از سالم بودن خودرو، در حالیکه مقتول در داخل مغازه حضور داشت اقدام به گشت زنی با خودرو 405 در اطراف محل کار خود نموده و پس از دقایقی مجددا به درب مغازه مراجعه کردم.

رضا در ادامه اظهاراتش و در خصوص نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت: پس از بازگشت به مغازه متوجه شدم که مجتبی به داخل مغازه رفته و با سوء استفاده از غیبت من ، در اتاقک انتهای مغازه که محل استراحت است، شیشه مصرف می کند؛ این در حالی بود که پیش از آن و طی چندین نوبت به مجتبی تأکید کرده بودم که حق ندارد در محل کسب و کار من، مواد مصرف کند؛ به همین علت با او درگیر شده و قصد داشتم تا او را از مغاره بیرون کنم اما او که به علت مصرف شیشه در شرایط طبیعی قرار نداشت، ناگهان با من درگیر شد و در حالیکه باهم گلاویز شده بودیم ، او را به سمت پله ها هل دادم که باعث شد مجتبی از پله ها پایین افتاده و از ناحیه سر دچار شکستگی، خونریزی و بیهوشی شود.

در حالیکه بسیار ترسیده بودم ، مغازه را تعطیل کردم تا کسی متوجه موضوع نشود ؛ ساعت حدودا 3 نیمه شب بود که به مغازه مراجعه کرده و جسد مجتبی را در داخل صندوق عقب ماشین برادرش گذاشتم و جسد را به بیابان های اطراف شهرری ( محل کشف خودرو و جسد سوخته شده ) منتقل و با بنزین خودرو را به آتش کشیدم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت ادامه تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امیر
Netherlands
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
۰
۰
درود فراوان بر پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
به جهت مصرف مواد مخدر آخر و عاقبت ندارد و این هم از عواقب اعتیاد

نیازمندی ها