خواننده آلبوم عاشورایی «خروش بحر» ضمن روایت چگونگی تولید این اثر، انجام امور خیریه را بهترین برنامه اهالی موسیقی در روزهای سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) توصیف کرد.
کد خبر: ۷۳۴۶۸۴
روایت افتخاری از حضور در یک آلبوم عاشورایی

علیرضا افتخاری درباره تجربه کار عاشورایی به مهر گفت: آلبوم «خروش بحر» سال 86 به همت دوستان مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شد و با توجه به حال و هوای موسیقایی آن سال‌ها، تجربه متفاوتی برایم بود. کما این‌که تا آن زمان هنوز آلبوم یا اثری را درباره واقعه کربلا تولید نکرده و علاقه مند بودم زمانی بتوانم کار ارزشمند و قابل توجهی را در شان حضرت امام حسین(ع) به مخاطبان موسیقی ارائه کنم.

او ادامه داد: در آن آلبوم که به آهنگسازی فردین کریم خاوری تولید شد، اشعاری از سعدی، محتشم کاشانی و مهجور اصفهانی در دستگاه‌های شور، دشتی، چهارگاه، افشاری و بیداد برای دوستداران حضرت سید الشهدا ارائه شده بود که نوازندگان خوبی همچون شهرام غلامی بربط، مسعود آرامش مقدم سنتور، شروین مهاجر کمانچه، پریچهر خواجه‌قانون، مهرداد کریم‌خاوری و دیگر هنرمندان به عنوان نوازنده حضور داشتند که به دلیل حال و هوای عاشورایی اثر، کاری بود که فراموشش نخواهم کرد.

این خواننده موسیقی ایرانی درباره انگیزه‌های خود برای حضور در این آلبوم موسیقایی توضیح داد: وقتی از من برای حضور در این آلبوم دعوت شد، به‌طور حتم علاقه به محضر اهل بیت و حضرت سیدالشهدا اولین‌انگیزه من برای حضور در آلبوم به عنوان خواننده بود به همین دلیل تمام تلاش خود را به کار بستم که به سهم خودم کاری را ارائه کنم که هم خودم برای حضور در آن لذت ببرم و هم شنونده با کار متفاوتی روبه‌رو شود.

افتخاری که طی هفته‌های گذشته به منظور شرکت در یک فعالیت خیریه همراه تعدادی از اعضای سازمان هلال احمر به استان سمنان و گلستان سفر کرده بود، در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: به نظر من ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) که کنسرت و برنامه خاصی در حوزه موسیقی اجرا نمی‌شود، بهترین فرصت برای هنرمندان فعال این عرصه است که ضمن رسیدگی به امور جاری زندگی خود، در ایام فراغت به امور خیریه بپردازند و با توجه به اینکه تعدادی از آنها هنرمندانی صاحب نام و مطرح هستند، بنابراین حضور در شهرستان‌ها می تواند موجب ایجاد انگیزه فراوان در افراد خیر جامعه هم باشد.

او گفت: طی هفته‌های اخیر همراه اعضای سازمان هلال احمر سفرهایی به سبزوار، گنبد، ترکمن صحرا و بندرگز داشتم و تلاش کردم به سهم خودم به فعالیت‌های خیرخواهانه این عزیزان در جریان این سفر برنامه‌های زنده را در قالب خیریه اجرا کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها