مدیرگروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو گفت: پیش بینی ها نشان می دهد هوای تهران تا سه روزآینده ابری و بارانی است که لطافت و سالم بودن هوا را به همراه دارد.
کد خبر: ۷۳۴۵۶۹
تهران تا سه روز آینده بارانی است

چند روزی است که تنفس برای تهرانی ها آسان تر شده و بنابر اعلام سازمان حفاظت محیط زیست از ابتدای سالجاری تاکنون 8 روز هوای پاک در تهران گزارش شده است که در مدت مشابه آن در سال گذشته دو روز بیشتر هوای پاک داشته ایم.

برآوردهای سازمان حفاظت محیط زیست نشان می دهد از ابتدای امسال تاکنون 8 روز هوای پاک داشته ایم این در حالی است که در مدت مشابه آن در سال 92 تنها دو روز هوای پاک داشته ایم و این عدد در سال های 91 و 90 صفر گزارش شده بود.

برآوردها نشان می دهد نسبت روزهای سالم سالجاری با مدت مشابه سال گذشته حدود 10 درصد افزایش یافته و روزهای ناسالم حدود 25 درصد کاهش داشته است.

همچنین چند روزی است که بارش های پاییزی با بادی نسبتا ملایم در این کلان شهر تاثیر بسیار زیادی در تلطیف هوا و پاکی آن از آلودگی های ناشی از تردد خودروها و فعالیت های صنعتی داشته است.

وجود برف روی قله های اطراف تهران و سر به فلک کشیده دماوند هر بیننده ای را به وجد می آورد و هوای تمیز که موجب افزایش دید می شود زیبایی های این شهر را در معرض دید همگان قرار داده است.

دیدن تصویر کامل تهران که دور تا دور آن را کوه احاطه کرده است همیشه امکان پذیر نیست اما چند روزی است که تصویر کامل پایتخت در محاصره کوه کاملا قابل رویت بوده و علت آن سالم بودن هوا است.

مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو گفت: سرعت کنونی باد درتهران 2 متر برثانیه (7 کیلومتر برساعت)ومیزان دید افقی بیش از 10 کیلومتر و رطوبت نسبی نیز 57 درصد است.

وی افزود: هوای کنونی تهران بارانی و با بیشینه دمای 16 و کمینه دمای 8 درجه سانتیگراد اعلام شده است.

آزادی گفت: برای 24 ساعت اول در شهر تهران هوایی نیمه ابری به تدریج ابری همراه با بارش باران پیش بینی شده است.24 ساعت دوم هوایی نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و 24 ساعت سوم نیمه ابری تا ابری درپاره ای نقاط بارش باران پیش بینی شده است.

مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو افزود:در سه روز آینده بیشنه دما 13 و کمینه 5 درجه پیش بینی شده است.

به گفته آزادی، دمای کنونی تهران 13درجه سانتیگراد و هوا رگباری و بارانی است، جهت باد نیز جنوبی گزارش شده است.

کارشناسان دلایل مختلفی را در سالم بودن هوا دخیل می دانند که توزیع سوخت استاندارد، حذف بنزین پتروشیمی و استاندارد سازی خودروها برخی از این دلایل است، البته شرایط جوی هم در این زمینه تاثیر زیادی دارد.

مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست معتقدند اقدامات انجام شده موجب کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها از جمله تهران شده است.

سعید متصدی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست به ایرنا گفته بود؛ از ابتدای سالجاری تا 20 مهرماه 53 روز هوای ناسالم در تهران داشته ایم که علت اصلی آن وجود گرد و غبار بوده است به طوری که بیشتر روز های ناسالم بعد از بروز توفان در تاریخ 12 خرداد ماه در تهران گزارش شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها