وزارت کشور عراق اعلام کرد: سی هزار نیروی نظامی، امنیت مراسم روز عاشورای حسینی را تامین خواهند کرد.
کد خبر: ۷۳۴۳۸۷
تامین امنیت کربلا با ۳۰ هزار نیروی نظامی

به گزارش واحد مرکزی خبر از بغداد، وزارت کشور عراق گفته است: این سی هزار نیروی نظامی در 13کمربند امنیتی مستقر خواهند شد تا امنیت زوار روز عاشورا را تا زمان بازگشت آنها به استان هایشان تامین کنند.

وزارت دفاع عراق هم گفته است: بالگردهای خود را در آسمان کربلا و مناطق اطراف به پرواز درخواهد آورد تا مانع از هرگونه تلاش تروریست ها برای هدف قرار دادن زوار شود. چتربازان وزارت دفاع نیز برای تامین امنیت این روز وارد عمل شده اند.

خالد العبیدی وزیر دفاع عراق هم اعلام کرده است: تروریستها تلاش دارند تا مراسم روز عاشورا را ناامن کنند و ما هرگز به آنها فرصت چنین کاری را نخواهیم داد.

وزارت دفاع عراق افزوده است :کربلا با دو استان بابل و الانبار مرز مشترک دارد و هزاران داوطلب مردمی که در جنگ جرف الصخر نقش اساسی داشتند در مناطق پیرامون کربلا خصوصا در مرزهای الانبار و بابل مستقر شده تا مانع از بروز هرگونه ناامنی شوند.

بازدید وزیر دفاع عراق از تدابیر امنیتی در کربلا

وزیر دفاع عراق از تدابیر امنیتی برای برگزاری مراسم عاشورای حسینی در کربلای معلی اطلاع پیدا کرد.

به گزارش العراقیه، خالد العبیدی در بازدید از استان کربلاء با دولت محلی و فرماندهان امنیتی در این استان دیدار کرد.

العبیدی طرح امنیتی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) را خوب توصیف و ابراز امیدواری کرد این مراسم بدون حادثه برگزار شود.

وی گفت: ما به این منظور همه امکانات وزارت دفاع را در اختیار استان کربلا قرار می دهیم. من بر بازدید از همه مناطق عراق تاکید دارم.

وزیر دفاع عراق از سوی دیگر بر تمرکز این وزارتخانه برای آموزش نیروهای مردمی تاکید کرد و افزود: نیروهای مردمی پایه اصلی تشکیل نیروهای مسلح عراق در آینده خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها