دولت اسپانیا هشدار داد که نگران استفاده گروه تروریستی داعش از ویروس ابولا به عنوان یک اسلحه بیولوژیک برای حمله به غرب است.
کد خبر: ۷۳۳۹۰۶
داعش قصد استفاده از ویروس ابولا علیه غرب را دارد

به گزارش راشاتودی، دولت اسپانیا اعلام کرد که رصد "چت روم های" (مکان های گفتگوی آنلاین) مورد استفاده از سوی اعضای داعش نشان می دهد که آنها در مورد استفاده از ویروس ابولا علیه غرب گفتگو می کنند.

"فرانسیسکو مارتینز" وزیر امنیت اسپانیا در این رابطه در پارلمان این کشور گفت: افراطیون مرتبط با داعش استفاده از ویروس ابولا به عنوان یک سلاح بیولوژیک علیه کشورهای غربی را مدنظر دارند.

به گفته مارتینز، بحث استفاده از ویروس ابولا در فضای مجازی نشان می دهد که اینترنت نیز به عنوان یک میدان جنگ از سوی افراطیون محسوب می شود.

ویروس مرگبار ابولا که در بخش هایی از آفریقا شیوع پیدا کرده و مواردی از آن نیز در آمریکا و اروپا نیز گزارش شده در ماه های اخیر تبدیل به یکی از نگرانی های اصلی موجود در جهان شده است.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی این ویروس تا تاریخ 22 مهر ماه سال جاری جان چهار هزار و 555 نفر را گرفته بود.

کشورهای غربی نگران امنیت خود در صورت بازگشت افراطیونی که برای کمک به داعش به عراق و سوریه مهاجرت کرده اند هستند از همین رو در تلاشند تا به هر طریقی از بازگشت این افراد به اروپا و آمریکا جلوگیری کنند.

این وضعیت در حالی است که روز گذشته سازمان ملل اعلام کرد میزان مهاجرت افراطیون به عراق و سوریه برای پیوستن به گروه های تروریستی 20 برابر شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها