استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در نشست شورای امنیت طرح جدیدی را برای تعامل با بحران سوریه ارائه کرد. این طرح با موضوع بررسی وضع انسانی این کشور، پیشنهاد ایجاد مناطق حفاظت شده (مناطق ایست جنگی) برای توقف جنگ‌ و درگیری‌ها را داده است تا مردم به زندگی عادی بازگردند. این طرح با آنچه آتش بس منطقه‌ای نامیده می‌شود، متفاوت خواهد بود.
کد خبر: ۷۳۳۶۹۰

به گزارش ایسنا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در جمع خبرنگاران گفت: طرح پیشنهادی من طرح صلح نیست بلکه پیشنهادی برای تبدیل شهر حلب به اولین منطقه‌ای است که درگیری‌ها در آن متوقف شود و با ورود کمک‌های انسانی مردم به زندگی عادی خود بازگردند. در نشست روز پنجشنبه شورای امنیت که استفان دی میستورا همراه کیونگ واکانگ، معاون رئیس هماهنگ کننده امداد رسانی سازمان ملل حضور داشت، وضعیت انسانی سوریه بررسی شد. فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه در این نشست گفت: داعش خطر بزرگی است که ما باید با آن مقابله کنیم.

دی میستورا بتازگی از سفر 40 روزه خود به منطقه باز گشته است. او به ایران و سوریه نیز سفر کرده بود. درهمین حال بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل در واکنش به این طرح گفت: قرار است در نشستی در نیویورک با حضور دی میستورا به بررسی این طرح بپردازیم. الجعفری افزود: این طرح که در سوریه طرح آشتی ملی نامیده می‌شود، توسط خود ما در مناطقی اجرا شده و در برخی مناطق از جمله دمشق و حمص موفقیت آمیز بوده است.

در اظهارنظر دیگر در رابطه با تحولات سوریه، ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل با اعلام این‌که مسکو فعالانه با نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه همکاری خواهد کرد، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات سه‌جانبه آمریکا، روسیه و سازمان ملل متحد نتایج مثبتی را همراه داشته باشد. نماینده روسیه با اشاره به برخورد جدی و بسیار خوب نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل برای انجام ماموریت خویش اعلام کرد دی میستورا قصد دارد «گروه دوستان سوریه» جدیدی برای کمک به حل و فصل مشکلات در سوریه تشکیل دهد و درصدد آن است تا ایران و عربستان سعودی را هم در روند حل و فصل مناقشه سوریه مشارکت دهد. چروکین یادآور شد: «گروه سابق دوستان سوریه» که برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی دوم مربوط به سوریه در ماه ژانویه گذشته دعوت شده بود، بسیار زیاد بودند و مهم‌تر این‌که دو کشور مهم و تاثیرگذار منطقه، یعنی عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران در آن حضور نداشتند. در گروه جدید این دو کشور باید جزو کشورهای شریک در حل و فصل مناقشه در سوریه در نظر گرفته شوند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها