فرضیه نسبت طلایی در طراحی، دروغی بیش نیست

دروغی به وسعت سال‌ها

اندروید، سیستم عاملی است که بیشترین استفاده را در اسمارت فون‌ها دارد؛ اما مواردی وجود دارد که شاید هیچ کس نداند. منظور ما، ویژگی‌های مخفی و یا چیزی شبیه آن نیست؛ می‌خواهیم در اینجا به برخی از واقعیت‌های پنهان این پلتفرم اشاره کنیم
کد خبر: ۷۳۲۸۳۵
6 نکته درباره اندروید که احتمالا از آن‌ها بی‌خبرید!

سیستم عامل اندروید در سال 2008 برای اولین بار توسط کمپانی HTC بر روی یکی از محصولاتش با عنوان G1 که از سوی اپراتور T-Mobile عرضه شده بود، ارایه شد. از آن موقع حدود 6 سال می‌گذرد و این سیستم عامل تقریبا بالغ شده است. شاید هیچ کس باور نمی‌کرد که این پلتفرم، بتواند در این مدت نسبتا کوتاه این‌قدر پیشرفت کرده و بازار را در اختیار بگیرد؛ اما هم اکنون که در سال 2014 هستیم، به وضوح هواداران این سیستم عامل را می‌بینیم و باید باور کنیم که اندروید واقعا موفق شده است.

هم اکنون اندروید، سیستم عاملی است که بیشترین استفاده را در اسمارت فون‌ها دارد؛ اما مواردی وجود دارد که شاید هیچ کس نداند. منظور ما، ویژگی‌های مخفی و یا چیزی شبیه آن نیست؛ می‌خواهیم در اینجا به برخی از واقعیت‌های پنهان این پلتفرم اشاره کنیم.

1- طراحی اولیه اندروید جهت دوربین‌های دیجیتال بود!

گوگل برنامه اولیه طراحی اندروید را در سال 2005 آغاز کرد، طرحی که توسط اندی روبین به عنوان یک راه حل همیشگی متن باز برای تلفن‌های همراه شروع شد! ولی یک سال قبل از این قضیه، این فرد، طرح اولیه اندروید را برای دوربین‌های دیجیتال پایه گذاری کرد؛ اما پیش‌بینی‌های وی در مورد آینده تلفن‌های همراه درست از آب در آمد و قبل از اینکه دیر شود، تصمیم خود را عوض کرد. وی معتقد بود اسمارت فون‌ها دوربین نیستند و طبیعتا پلتفرم‌های آن روز به روز گسترده‌تر و پیشرفته‌تر خواهد شد.

البته نکته جالب اینجاست که اندروید بر روی دوربین‌ها نیز ارایه شد و نمونه‌های آن در بازار نیز موجود است. به طور مثال Samsung Galaxy NX که تصویر آن را مشاهده می‌کنید.

2- در ابتدا سایر بازیگران این حوزه، اندروید را به عنوان یک رقیب قبول نداشتند

سال 2007 بود که کمپانی گوگل به همراه شرکایش به دنبال ایجاد یک راه حل خوب و البته قابل تغییر برای سیستم عامل تلفن‌های همراه بودند؛ این تفکر در همان سال با معرفی سیستم عامل اندروید به عنوان یک پلتفرم متن باز مبتنی بر لینوکس معرفی شد.

در آن سال، سیمبیان، بلک بری، پالم و ویندوز موبایل از بازیگران بزرگ حوزه تلفن‌های همراه بودند و اپل نیز اولین آی‌فون خود را با سیستم عامل خاصش وارد بازار کرده بود. اکثر کسانی که در آن روزها به دنبال اسمارت فون‌های خوب و به اصطلاح پرچم‌دار بازار بودند، هیچ گاه گمان نمی‌کردند که اندروید تازه وارد بتواند تمام رقبا را کنار بزند، برای همین به دید دیگری به آن نگاه می‌کردند. در آن زمان سخنگوی کمپانی نوکیا اعلام کرد که به هیچ وجه به اندروید به عنوان یک رقیب نگاه نمی‌کند. همزمان یکی از مدیران اجرایی ویندوز موبایل نیز اعلام نمود که هنوز نمی‌داند اندروید در بازار به دنبال چیست؟

3- اندروید رکورددار سریع‌ترین رشد یک سیستم عامل در جهان و پیشرفت تکنولوژی است

بر اساس یک گزارش معتبر در سال 2013، اندروید در حال رسیدن به 1 میلیارد کاربر فعال در 5 سال اولیه عرضه خود است، این آمار عجیب نشان از سریع‌ترین رشد یک سیستم عامل در جهان دارد. در حقیقت این سیستم عامل محبوب توانسته است به رکورد سریع‌ترین رشد یک تکنولوژی نیز دست پیدا کند.

اگر بخواهیم یک مقایسه آماری انجام دهیم، کافی است بگوییم اپل در 6 سال اول عرضه سیستم عامل خود توانسته 700 میلیون کاربر را جذب کرده و پیش از آن سیستم عامل سیمبیان طی 11 سال تنها به 450 میلیون کاربر رسیده بود!

4- بین سه پلتفرم اصلی موبایل کنونی، اندروید بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین محصول از لحاظ نوع دستگاه است

اگرچه اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها بیشترین استفاده کننده از این سیستم عامل محبوب به شمار می‌روند، اما این پلتفرم به راحتی توانسته تا در خیل عظیمی از گجت‌های گوناگون به کار رود! گجت‌هایی مانند ساعت‌های هوشمند، تلویزیون‌ها، دوربین‌های دیجیتال، لوازم خانگی، عینک‌های هوشمند، سیستم‌های ناوبری خودرو، کنسول‌های بازی و سایر وسایل…

5- هرکسی به راحتی می‌تواند اندروید را گسترش دهد

برخلاف iOS که شما را مجبور می‌کند سالانه حدود 100 دلار جهت توسعه این نرم افزار بپردازید؛ اندروید به طور رایگان به شما اجازه می‌دهد تا در گسترش بازی‌ها و نرم افزارهای آن بکوشید! (البته باید اشاره کنیم ویندوزفون نیز همین شرایط را دارد)

البته اگر مایل به عرضه نرم افزار خود در Google Play هستید، تنها یک‌بار مجبور به پرداخت 25 دلار به عنوان هزینه ثبت نام هستید! با توجه به سایر هزینه‌ها واقعا این مبلغ ناچیز است. البته تا دلتان بخواهد استورهای رایگان نیز برای ارایه نرم افزارها موجود است!

6- داستان لوگوی اندروید

آیکون و لوگوی فعلی اندروید روند‌ خاصی را طی کرده که شروع آن از همان سال 2007 بوده است. طراح این نماد، Irina Blok یک شخص روسی الاصل است که در کالیفرنیا زندگی کرده و مدت کمی است که در گوگل مشغول به فعالیت شده و به درخواست گوگل، لوگوی اندروید در عین سادگی، بایستی شبیه به یک روبات باشد.

بلاک برای طراحی این نماد از عکس‌های کوچکی الهام می‌گیرد که معمولا بر روی درب‌های سرویس بهداشتی نصب شده و برای آقایان و بانوان متفاوت است! طرح نهایی ایشان، روبات سبز رنگی است که امروزه همه ما آن را می‌شناسیم. بر اساس قانون گوگل، هر کس می‌تواند با اخذ گواهینامه خاصی این روبات سبز رنگ را به دلخواه خود تغییر دهد!

منبع: آی‌تی رسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یك برنامه نویس اندروید
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
۰
۰
اندروید از ابتدا برای یك شركت به نام Android inc بود كه این شركت بعد از یك سال واندی توسط گوگل خریداری شد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها