سی و نهمین نشست سراسری افق رسانه با موضوع ارزیابی عملکرد ۱۰ ساله و با حضور مدیران و برنامه سازان رسانه ملی در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد.
کد خبر: ۷۳۱۲۵۸
صدا و سیما نقش تعیین کننده‌ای در جلوگیری از انحراف دارد

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس سازمان صدا و سیما در این نشست با اشاره به نقش بی بدیل رسانه ملی در حاکمیت و تنظیم معادلات قدرت در داخل و خارج از کشور گفت: امروز صدا و سیما نقش تعیین کننده‌ای در اجرای سیاست های راهبردی نظام و جلوگیری از انحراف و جهت گیری های نادرست دارد.

ضرغامی افزود: رسانه ملی با حفظ استقلال و عدم تأثیرپذیری از جریان های سیاسی، نقش مهمی در همگرایی آحاد جامعه در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داشته است.

رئیس سازمان صدا و سیما با تشریح عملکرد 10 ساله و بیان توانمندی ها و کاستی های موجود در رسانه ملی، بررسی و نقد این عملکرد را وظیفه مدیران، کارشناسان و صاحبنظران عرصه ارتباطات دانست و بر ضرورت نقدپذیری، یاد گیرندگی و آینده نگری در رسانه ملی تأکید کرد.

ضرغامی تحول در تولیدات نمایشی، فیلم، سریال، مستند، برنامه های خبری، سیاسی، آموزشی، علمی، سلامت محور، ورزشی و معارف قرآنی، افزایش شبکه های رادیو - تلویزیونی ملی و بین المللی، برگزاری موفق انتخابات سرنوشت ساز و خنثی کردن عملیات روانی دشمن، مدیریت پروژه های بزرگ ملی، احترام به سلیقه مخاطب با تنوع برنامه ها و اجرای موفق پروژه بزرگ سیگنال رسانی دیجیتال را در سراسر کشور از جمله موفقیت های رسانه ملی در سال های اخیر دانست.

رئیس رسانه ملی رهنمودهای ارزشمند و هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب به ویژه در مقاطع حساس و موضوعات مهم کشور را بسیار راهگشا و کلیدی خواند و بر استفاده هر چه بیشتر از این مزیت گرانبهای رسانه ملی تأکید کرد.

ضرغامی ارتباط مستمر و بسیار صمیمانه با مراجع عالیقدر تقلید، حوزه های علمیه، اعضای مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه، علما و نهادهای روحانیت را از جمله ویژگی های این دوره توصیف کرد و افزود: رسانه ملی بدون اتکا به این منبع عظیم و هدایتگر نمی تواند آموزه های دینی و پیام های معرفتی خود را در ساختارهای رادیو- تلویزیونی، مهندسی و اجرا کند.

در این نشست از کتاب راوی صادق و مستندات 13 گانه آن رونمایی شد.

این کتاب با تشریح 222 محور از اقدامات مهم و تحول ساز در طول دهه گذشته، ضمن آشنا کردن صاحبنظران و کارشناسان با ابعاد گسترده مأموریت های رسانه ملی، زمینه را برای ارزیابی، نقد و ارائه پیشنهادهای سازنده فراهم می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها