مادر فرزندکش دستگیر شد

قتل بخاطر یک مشت لایک + عکس

متهم ادعا می‌کند قصد داشت بعد از قتل فرزندش خودکشی کند

کودک بیمار؛ قربانی استیصال مادر

مادر داروساز آمریکایی در جلسه محاکمه‌اش نحوه قتل پسر هشت ساله خود را که مبتلا به اوتیسم بود، شرح داد. او در کمال آرامش به دادگاه توضیح داد که آخرین بار کی فرزندش را زنده دیده، داروی مرگبار را به او خورانده، برایش غذا سفارش داده و فیلمی هم برای او گذاشته تا تماشا کند.
کد خبر: ۷۳۰۶۱۱
کودک بیمار؛ قربانی استیصال مادر
جردن، مادری که کودک اوتیسمی خود را به قتل رسانده، قبلا پرستار بود و یک شرکت خصوصی خدمات بهداشتی خانگی را اداره می‌کرد. او که از این راه ثروت زیادی به دست آورده بود، با دو همسر سابق خود و شریک تجاری‌اش اختلافاتی داشت و اقدام به قتل را نتیجه استیصال حاصل از آن می‌داند.

او که به قتل درجه دوم متهم است، به دادگاه گفت: «کلماتی که پسرم «جود» می‌توانست به کار ببرد، محدود بود به همین دلیل ما حرف‌هایمان را برای هم روی تبلت می‌نوشتیم. آن روز از هم خداحافظی کردیم.

این زن ادامه داد: من قرص‌ها را کنار هم گذاشتم و به پسرم دادم.

در این هنگام وکیل مدافع متهم از او پرسید: چه قرصی بیشتر به او دادی؟ متهم پاسخ داد بیشتر آمبین، زاناکس و هیدروکودون بود. من داشتم نوشیدنی الکلی با طعم پرتقال می‌خوردم که کمی از آن مانده بود. قرص‌ها را شکستم و در نوشیدنی حل کردم و به او دادم.

جزئیات دیگر این جنایت در جلسه دوم دادگاه برملا شد. وکلای مدافع جردن به دادگاه گفتند او از روی استیصال مرتکب قتل شده است؛ چراکه با دو همسر سابق خود بشدت اختلاف داشت و مدام در جنگ بود. همسر دوم جردن او را تهدید به مرگ کرده بود. از طرفی جردن ادعا می‌کند پدر واقعی فرزندش، که همسر اول او بود، به کودک تجاوز جنسی می‌کرد و در صورتی که جردن کشته می‌شد، فرزندش به دست پدرش می‌افتاد، اتفاقی که جردن نمی‌توانست به عنوان مادر تصورش را بکند. در نتیجه دست به این قتل زد. ادستان می‌گوید در جریان این قتل که سال 2010 رخ داد، جردن انتظار داشته زنده بماند و تهدید شوهر دومش عملی نشود. در نتیجه این ادعا پذیرفتنی نیست.

جردن که از شرکت خانگی مراقبت‌های بهداشتی‌اش، میلیون‌ها دلار پول به دست آورده است، زنی مستقل بود که به نظر نمی‌رسد از تهدیدهای شوهر سابقش هراسان شده باشد، اما او همچنان از این قتل به عنوان قتل از روی ترحم یاد می‌کند.

این زن در جلسه دادگاه گفت: «من تصمیم گرفتم ابتدا به زندگی پسرم و بعد به زندگی خودم خاتمه دهم.»

او قبل از قتل اتاقی در یک هتل کرایه کرده بود. وکیل مدافع جردن از این زن خواست دلیل ورودش به هتل را شرح دهد. او گفت: «همه چیز برای من تمام شده بود. دیگر نمی‌توانستم کاری بکنم. خیلی تنها بودم.»

جود و جردن شش ساعت با هم در اتاقی در هتل بودند تا این‌که متهم قرص‌ها را به پسرش خوراند. جود بعد از 15 دقیقه فوت شد. از متهم در دادگاه پرسیده شد: جود بعد از مصرف قرص‌ها به خواب رفته بود یا کما؟

او گفت: روی پسرم پتو انداخته بودم. نمی‌توانم دقیق بگویم اما فکر می‌کنم او فوت شده بود.

او گفت: حال خوبی نداشتم. احساس می‌کردم قلبم از جا کنده می‌شود. جود را از تخت بلند کردم و روی زمین گذاشتم. گریه می‌کردم و اسمش را صدا می‌زدم: جود جود جود، بعد شروع به سی‌پی‌آر عملیات احیا کردم. دو بار نفس به او ‌‌دادم و بعد 15 ماساژ قلبی. 20 بار این عمل را تکرار کردم ولی دیگر فایده‌ای نداشت.

زمانی که وکیل مدافع از جردن خواست دلیل انجام احیا را توضیح دهد، قاضی ادامه دادگاه را به روز دیگری موکول کرد.

روز بعد در حالی که جردن غرق در اشک بود، گفت عامدانه و در هشیاری کامل مقدار زیادی دارو به پسرش خوراند و خودش هم خورد تا هر دو بمیرند.

ماه گذشته دادستان گفته بود متهم قاتلی بی‌رحم است که هیچ احساساتی از خود بروز نمی‌دهد. او به زور داروی مرگبار را که شامل قرص‌های خواب‌آور و ضدالتهاب بود، به کودک خود خوراند و زخم‌هایی که روی بینی، چانه و سینه کودک وجود دارد، نشان‌دهنده اعمال خشونت برای خوراندن داروی مرگبار با سرنگ است.

جردن این ادعا را رد کرد. او در پاسخ به وکیلش که پرسید آیا دارو را به زور به کودکش خورانده است، گفت این کار را نکرده است. او همچنین درباره سابقه خودکشی در خانواده‌اش گفت: خاله‌اش زمانی که او 12 سال داشت، خودکشی کرد و مادرش هم سه‌بار خودکشی ناموفق داشت.

متهم همچنین گفت: جود توسط تعدادی افراد، ازجمله پدر حقیقی خود و زنی که او را به مدرسه می‌برد، مورد خشونت قرار گرفته بود که شامل خشونت فیزیکی و جنسی می‌شد. او گفت یک‌بار که جود از پیش پدرش بر‌می‌گشته، بشدت فریاد می‌زد و می‌گفته: «پدر بد، پدر بد» او که قادر نبود کلمات را بدرستی ادا کند، می‌گفت «پدر بد».

پدر جود اتهام آزار کودک را رد کرده و تحت پیگرد نیز قرار نگرفته است.

هیچ کس نمی‌داند جود آخرین دقایق عمرش را چطور سپری کرده است. پلیس زمانی تحقیق درباره این جنایت را شروع کرد که یکی از خویشاوندان جردن نتوانست او را پیدا کند و به پلیس زنگ زد.

به گفته پلیس، چهار قرص ضدالتهاب و مسکن خورانده شده به جود، هضم نشده و در معده او یافت شد.

یک مقام پزشکی قانونی گفته است: «مرگ جود سریع اتفاق نیفتاده، بلکه ساعت‌ها طول کشیده و اعضای بدن او نیز یک به یک از کار افتاده، نه یکباره»

هنگامی که جود روی زمین افتاده بود، جردن ایمیلی به وکیلش فرستاد و از او خواست 125 هزار دلار به حسابش واریز کند تا خرج خود و فرزندش شود.

متهم روز حادثه بدون رزرو قبلی به هتل رفت و هزینه هتل را نقد پرداخت کرد. او هشت میلیون دلار دیگر نیز از حسابش برداشت کرد. جردن به دادگاه گفت قصد داشت قبل از مرگ این مبلغ را به خیریه بدهد. وکیل مدافع وی نیز توضیح داد این اقدامات نشان می‌دهد موکلش واقعا می‌خواست بمیرد، اما از خودکشی جان سالم به در برد.

جردن معتقد است اگر خودش می‌مرد، پلیس اکنون شوهر اول او را که یک مربی یوگاست، بازداشت کرده بود اما حالا کسی حرف او را باور نمی‌کند.

وکیل مدافع جردن گفته است او درباره تجاوز جنسی شوهر اول نسبت به پسرش به یک درمانگر و پلیس محلی گزارش داده اما اقدامی صورت نگرفته است.

این زن در صورتی که اتهامش درخصوص قتل درجه دوم ثابت شود، به 25 سال حبس محکوم خواهد شد. (ضمیمه تپش)

مترجم: سارا لقایی

منبع: سی.ان.ان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها