وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت :جنگنده‌های نیروی هوایی سوریه موفق شدند دو فروند از جنگنده‌هایی را که داعش به تصرف خود در آورده بود هنگام فرود در پایگاه هوایی الجراح در شرق استان حلب هدف قرار داده و از بین ببرند و اکنون نیروهای سوری در جستجوی جنگنده سوم هستند.
کد خبر: ۷۳۰۵۱۷
سوریه: دو جنگنده داعش را نابود کردیم

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه اعلام کرد: سوریه به مبارزه با تروریسم تا پایان کار مصمم است و دمشق از هر کسی که خواهان هماهنگی با نظام در این خصوص است، استقبال می‌کند. سوریه به هیچ کس متوسل نشده و نخواهد شد تا بخشی از ائتلاف باشد.

وی عنوان داشت: شهر کوبانی متعلق به سوریه است و مردم آن مردم ما هستند و هر گونه اندیشه‌ای جز این تلاش برای رسیدن به اهداف سیاسی و لطمه زدن به حاکمیت کشور سوریه است.

این مقام سوری تصریح کرد: دولت از ایفای نقش نظامی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و انسانی در قبال تمامی مناطق سوریه از کوچکترین روستا گرفته تا بزرگترین شهرها، اهمال نکرده و نخواهد کرد. نظام سوریه با نیروهای مسلح خود به صورت مستقیم حمایت نظامی و لجستیکی از کوبانی داشته و مهمات و تسلیحات در اختیار مردم کوبانی گذاشته است. هیچ کس منکر این مساله نیست و این کار را با بیشترین توان ادامه خواهد داد. چرا که مساله کوبانی یک مساله موجودیتی و سرنوشت ساز است.

عمران الزعبی تصریح کرد: از یک وجب از خاک سوریه هم به نفع هیچ یک از چریک‌ها و گروه‌های تروریستی و یا کشورها و رژیم‌ها کوتاه نخواهیم آمد چرا که اراضی سوریه خط قرمز است و این مساله قابل مناقشه نیست.

وی در خصوص اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر ایجاد مناطق حائل در سوریه و این که وی کوبانی را یک منطقه استراتژیک برای ترکیه به شمار آورده است گفت: این منطقه خاک سوریه و یک شهر سوری است و سرزمین ترکیه نیست واین مساله باید برای همگان واضح و مشخص باشد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها