جام جم ورزشی: سه قدرت والیبال جهان برای همکاری با ایران درخواست تفاهمنامه همکاری کردند.
کد خبر: ۷۲۸۷۰۴
همکاری والیبال ایران با سه قدرت جهان

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، کشورهای لهستان، فرانسه و آلمان جدیدترین کشورهایی هستند که فدراسیون های والیبال آنان برای همکاری و تعامل بیشتر با ایران در این رشته ورزشی تقاضای همکاری و تبادل تفاهمنامه دارند.

تفاهنامه همکاری امضا شده ایران و سه کشور فرانسه، لهستان و آلمان محورهای مهمی همچون بحث علمی والیبال، تبادل مربی، همکاری در زمینه استعدادیابی، برگزاری دیدارهای دوستانه و تدارکاتی و برگزاری اردوهای مشترک در سطح تمامی تیم های ملی و رده سنی پایه مردان و زنان را شامل می شود.

مدیر کمیته بین الملل فدراسیون والیبال در باره روند شکل گیری این تفاهمنامه‌ها گفت: در سفر تیم ملی به لهستان برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان ملاقاتی با رییس فدراسیون والیبال این کشورها در حاشیه رقابت ها داشتیم که پیشنهاد تفاهنامه همکاری در آن نشست مطرح شد.

هومن باقری با بیان اینکه لهستان برنامه گسترده‌ای در زمینه آموزش نونهالان و ایجاد مدارس والیبال در سطح لهستان دارد، گفت: آنان علاقمند هستند از تجربه ایران در این زمینه استفاده کنند. برگزاری کمپ های مشترک و اردوی تمرینی و مسابقات دوستانه با توجه به استاندارهای والیبال ایران نیز از دیگر پیشنهادات لهستان برای همکاری با ایران است.

رییس کمیته روابط بین المللی فدراسیون والیبال در باره امضای تفاهمنامه با کشور فرانسه نیز گفت: فدراسیون والیبال فرانسه هم یک نامه به فدراسیون والیبال ایران زد و تقاضای همکاری با توجه به سطح والیبال ایران داشت. این تفاهنمامه نیز به امضای روسای فدراسیون های ایران و فرانسه رسیده است.

باقری در باره تفاهمنامه با آلمان نیز گفت: با توجه به پیشرفت های والیبال آلمان که در مسابقات قهرمانی جهان نیز والیبال این کشور شگفتی ساز شد، درخواست همکاری با والیبال این کشور از سوی ایران به آنان داده شد و استقبال بسیار خوبی از طرف مقابل نسبت به این همکاری بعمل آمد.

رییس روابط بین المللی فدراسیون والیبال بایادآوری استقبال آلمانی ها از همکاری با والیبال ایران گفت: پیشنهاد همکاری را سریعا پذیرفتند و آن را افتخار بسیار بزرگی دانستند و کاملا در این بحث جدی هستند. برگزاری رقابت های مشترک، بحث علمی والیبال و مربیگری یاد تبادل دانش مربیگری است از جمله موارد پیشنهادی برای همکاری است.

وی گفت: آرایش تیمی و تکنیک های آلمانی ها کاملا به صورت ناشناخته است و در مسابقات قهرمانی جهان نیز به رغم آنالیز باز هم این تیم برای ایران ناشناخته باقی ماند. به همین دلیل همکاری های دو کشور می تواند در این زمینه به والیبال ایران کمک کند تا روش و تکنیک های والیبال آلمان بیشتر آشنا شویم. همانگونه که وقتی چهار بازی در آمریکا داشته ایم، دیگر هیچ چیزی ناشناخته از این تیم برای ایران باقی نمانده بود.

تیم های والیبال لهستان، آلمان و فرانسه در هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان به ترتیب رتبه های اول، سوم و چهارم جهان را خود اختصاص دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها