معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر این‌که در صورت بارش باران در شرایط زرد باقی می‌مانیم، گفت:‌ اگر باران نبارد تهران وارد وضعیت قرمز می‌شود، به این معنی که میزان مصرف بیش از تولید خواهد شد.
کد خبر: ۷۲۸۰۱۶

سیدرسول باقری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که در شش ماهه نخست سال از مشترکین خواستیم تا 20 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، گفت: فقط 5 تا 6 درصد صرفه‌جویی از سوی مردم صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در صورتی که باران نبارد، شرایط پیچیده‌تر می‌شود؛ فعلا در وضعیت زرد قرار داریم، به این معنا که مصرف و تولید آب سربه‌سر است.

باقری با اشاره به این‌که امیدمان به آسمان و رفتار مردم است، گفت: همچنان از مردم تقاضا داریم که مصرف را 20 درصد مدیریت کنند. در تابستان از شرایط عبور کردیم، اما این موضوع به دلیل انباشت آب‌هایی بود که در پشت سدها از گذشته صورت گرفته بود؛ در حالی که با مصرف آنها در پاییز و زمستان شرایط سخت‌تر است.

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به قطع موقت انشعاب مشترکان پرمصرف بالای 200 مترمکعب و 50 مترمکعب که در مرداد و شهریور ماه صورت گرفت، اظهار کرد: حال درصددیم سراغ مشترکانی که بیش از 30 و 40 مترمکعب آب در ماه مصرف می‌کنند، برویم.

وی در مورد اقدامات شرکت آب و فاضلاب در ارتباط با مدیریت منابع آبی و مصرف خاطرنشان کرد: کارهای فرهنگی در این زمینه صورت گرفت، مشترکان پرمصرف شناسایی شدند و مصرف آنهایی را که بیش از 50 مترمکعب آب استفاده می‌کردند، محدود کردیم که ممکن است این محدودیت در روزهای‌ آینده شدیدتر هم بشود.

باقری در پایان در مورد برنامه شرکت آب و فاضلاب برای گذر از پاییز در تهران گفت: همان برنامه‌هایی که در دستور کار قرار گرفته، ادامه پیدا خواهد کرد و ممکن است محدودیت آبرسانی به مشترکان پرمصرف شدیدتر شود.

در یکی از مناطق زیرمجموعه آب و فاضلاب استان تهران واحدی تحت عنوان پلیس آب تشکیل شده است. شرکت آب و فاضلاب منطقه ٦ با هدف آگاهی‌بخشی و هشدار به مشترکان پرمصرف، نیروی پلیس آب تشکیل داد.

شرکت آبفای منطقه 6 این طرح را به صورت جدی و نه آزمایشی آغاز کرده است. بر این اساس نظارت و شناسایی مشترکین مسرف شامل مشترکان مسکونی و غیرمسکونی، اداره‌ها، نهادهای دولتی و غیردولتی و مراکز تجاری بخشی از وظایف این نیرو است.

در این طرح سه گروه پلیس آب با آرم و تابلوی مشخص در نواحی و شهرهای زیر پوشش این شرکت فعالیت خواهند داشت. با اجرای این طرح، پس از شناسایی مشترکان پرمصرف از سوی کارشناسان آبفا، دو بار اخطار به آنان ابلاغ خواهد شد و در صورت رعایت‌ نکردن الگوی مصرف، آب ساختمان آنان قطع می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها