رئیس‌جمهور‌ آمریکا از فرماندهان نظامی 22 کشور جهان خواست با واشنگتن برای شکست دادن داعش همکاری داشته باشند، هر چند گفته می‌شود این نشست هیچ نتیجه عملی دربرنداشته است.
کد خبر: ۷۲۷۹۱۴

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با فرماندهان نظامی 22 کشور جهان از آنها خواست تا با واشنگتن در برنامه مقابله با داعش همکاری داشته باشند.

وی بشدت نگرانی خود را بابت پیشرفت‌های گروه تروریستی در شهر کوبانی واقع در شمال سوریه و همچنین غرب عراق ابراز کرد.

اوباما هیچ اشاره‌ای به تغییرات تازه در استراتژی بلندمدت آمریکا نکرد و تنها در این نشست که در پایگاه نیروی هوایی اندروز واقع در حومه واشنگتن برگزار شده بود، گفت: این یک عملیات بلندمدت خواهد بود.

وی ادامه داد: اکنون تمرکز ما بر نبردی است که در استان الانبار رخ می‌دهد. از طرف دیگر ما بشدت نگران اوضاع در کوبانی هستیم؛ زیرا نیروهای تروریستی داعش در این شهر پیشرفت‌هایی را به‌دست آورده‌اند.

اوباما در عین حال ماموریت ائتلاف تحت رهبری آمریکا را «جهانی عاری از داعش» خواند و گفت: این یک عملیات نظامی ساده نیست بلکه یک عملیات مهم است که ما باید آن را موفقیت‌آمیز به پایان برسانیم. آنچه ما با آن به مقابله می‌پردازیم یک زنجیره‌ ایدئولوژیک افراط‌گرایی است که در بسیاری از بخش‌های خاورمیانه ریشه دوانده است. ما با تقسیم سیاسی و قومیتی مواجه هستیم. همچنین ما در حال مقابله با نابسامانی اقتصادی و از میان برداشتن نارضایتی‌ها در منطقه هستیم که بسیاری از جوانان این منطقه با آن مواجه هستند.

نشست پشت درهای بسته اوباما با فرماندهان نظامی 22 کشور جهان از جمله نمایندگانی از ترکیه و عربستان تحت رهبری ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا صورت گرفت. آمریکا می‌گوید در ائتلاف تحت ‌رهبری خود 60 کشور را گرد آورده است، اما تحلیل‌های کارشناسان نشان می‌دهد تاکنون این ائتلاف کارایی لازم را نداشته و جز حملات محدود هوایی نتوانسته است اقدام مهمی برای مقابله با داعش در عراق و سوریه صورت دهد.

در همین حال پل بریمر، حاکم غیرنظامی آمریکا در عراق پس از سرنگونی صدام، در اظهاراتی خواستار اعزام بیشتر نیروهای آمریکایی به عراق برای مشارکت در جنگ علیه داعش شده است.

وی ضمن ابراز تاسف از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق، اقدام آنان را تصمیمی اشتباه قلمداد کرد. اظهارات پل بریمر احتمال تمایل آمریکا برای اشغال دوباره عراق را تقویت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها