به دلیل مخالفت با ازدواج اجباری دختر

داعش خانواده عراقی را قتل عام کرد

روایتی تازه از قتل عام ایزدی‌ها در سنجار

پس از حمله ماه آگوست نیروهای تروریستی داعش به مناطق ایزدی‌نشین عراق، گزارش‌های مختلفی در مورد قتل عام و کشتار این اقلیت در رسانه‌ها منتشر شد. در همین حال روز گذشته روزنامه انگلیسی دیلی میل با جمع‌آوری گزارش‌های مختلفی، پرده از جنایتی تازه در این زمینه برداشت.
کد خبر: ۷۲۷۹۱۳

به گزارش ایسنا، حادثه وحشتناک کشتار ایزدی‌هایی که از کوه سنجار واقع در عراق فرار نکردند، کمتر از قتل‌عام مردان و پسران در سربرنیتسا نیست. بنا به گزارشی که به تائید سازمان ملل نیز رسیده است، 5000 مرد اعدام و 7000 زن به عنوان برده جنسی اسیر شدند. در این میان سر حدود ده مرد در روستای حردان عراق به دست تروریست‌های داعش بریده شد.

تروریست‌های داعش پس از ورود به سنجار وارد روستاها می‌شدند و به انتخاب خودشان زنانی را به عنوان برده جنسی می‌بردند. ده‌ها هزار آواره ایزدی به پناهگاه‌ها و روستاهای سراسر منطقه کردنشین شمال عراق رفتند که این مهاجرت اجباری در ماه آگوست صورت گرفت.

محققان با جمع‌آوری گزارش‌های حملات، به این نتیجه رسیده‌اند که بیش از 5000 ایزدی در یک‌سری از قتل‌عام‌های تروریست‌ها از پای درآمدند. طبق این گزارش، بین 5000 تا 7000 زن ایزدی از روستاهای مناطق کردنشین به اسارت در آمدند که فروخته یا تحویل اعضای داعش شدند. به دلیل حجم گسترده کشتارهای داعش، بیشتر آنها گزارش نشده است اما محققان سازمان ملل هم‌اکنون بیشتر این گزارش‌ها را تائید کرده‌اند. برخی از کشتارهای وحشیانه در شرایطی انجام شده که مردم در پست‌های بازرسی به انتظار نشسته بودند که به ضرب گلوله کشته و با بولدوزر در گورهای دسته‌جمعی ریخته شدند. برخی دیگر از ایزدی‌ها نیز به معابدشان گریخته بودند که داعش آنها را منفجر کرد. علاوه بر اینها داعش در روستاها بسیاری از مردان ایزدی را سر بریده است.

در خبر دیگری، صادق الحسینی، رئیس کمیته امنیتی در شورای استان دیالی گفت تیم امنیتی ویژه اطلاعات طی عملیاتی منحصربه‌فرد در منطقه الاعظمیه در بغداد موفق به انهدام و فروپاشی یک باند 15 نفره داعش شد که همراه خود کمربند و طرح‌هایی برای بی‌ثبات کردن پایتخت داشتند. بنا به گفته الحسینی، بیشتر اعضای این باند از ساکنان دیالی و دیگر استان‌ها هستند. گفته می‌شود این باند در جنایات زیادی از جمله انفجارهای روز سه‌شنبه کاظمین دخالت دارد. روز سه‌شنبه بر اثر انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در کاظمین، 20 عراقی کشته و 60 نفر دیگر کشته شدند. در میان کشته‌شدگان احمد الخفاجی، نماینده پارلمان عراق نیز بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها