دور نخست نشست سه جانبه در عمان پایان یافت

ظریف: نگاه به راه حل ها بجای تمرکز بر اختلاف ها

دور دوم نشست سه جانبه معاونان وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای مذاکره درباره اختلافات باقیمانده میان ایران و گروه 1+5 آغاز شد.
کد خبر: ۷۲۷۴۹۷
آغاز دور دوم مذاکرات معاونان ظریف، کری و اشتون

دور نخست این مذاکرات پیش از ظهر امروز سه شنبه به وقت محلی در هتل پله کوبورگ وین برگزار شد.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف، ویلیام برنز معاون ارشد وزیر امور خارجه آمریکا و وندی شرمن مدیر کل سیاسی وزارت امور خارجه این کشور و هلگا اشمید معاون کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این مذاکرات حضور دارند.

هشتمین دور مذاکرات جامع هسته ای میان ایران و 1+5 با محوریت دیدار با هیات آمریکایی از امروز آغاز شده است.

قرار است امشب نیز ظریف و اشتون شام کاری با یکدیگر داشته باشند و فردا نیز با حضور جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، نشست سه جانبه ای خواهند داشت.

رییس جمهوری شب گذشته در گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم گفت: ما در کلیات با 1+5 اتفاق نظر داریم، البته جزئیات خیلی مهم است و راجع به جزئیات هنوز بحث های مهمی داریم اما امروز 1+5 موضوع هسته ای ایران را قبول کرده و حق ایران را به رسمیت شناخته است.

وی افزود: حالا اینکه برای چند سال ایران چه مسائلی را بپذیرد و آن هم به صورت محدود، مورد بحث است اما در اینکه باید تحریم برداشته شود جای اختلاف نظر نیست، اما اینکه این کار از چه زمانی باید آغاز شود و اولش چگونه باشد، دومش چه باشد مسایل مهمی است که باید حل شود ولی در کلیات مساله امروز توافق داریم.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در بدو ورود به وین در جمع خبرنگاران نیز با تاکید بر سخنان رییس جمهوری، گفت: این دور از مذاکرات می تواند راه رسیدن به توافق نهایی را هموار کند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها