برای جلوگیری از تحصن احتمالی صورت گرفت

حضور ماموران پلیس مقابل باشگاه پرسپولیس

جام جم ورزشی: رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس گفـت: پیشنهاد اولیه رئال مادرید برای برگزاری دیدار دوستانه با پرسپولیس 6میلیون یورو بود.
کد خبر: ۷۲۶۵۴۳
سیاسی: شورای امنیت دستور دهد بازی با رئال لغو می‌شود

در نشست خبری حمیدرضا سیاسی رئیس هیأت مدیره به همراه بهروز منتقمی سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد سفر به اسپانیا و دیدار با رئال مادرید با 30 دقیقه تأخیر آغاز شد و سیاسی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: ما از سفر به اسپانیا و مذاکره با رئال مادرید برگشتیم هر سؤالی دارید بپرسید هیچ محدودیتی برای پرسش نداریم و 45 دقیقه برای این نشست در نظر گرفته‌ایم.

وی در مورد پیشنهاد 2میلیون یوروی رئال گفت: پیشنهاد دو میلیون یورو نبود پیشنهاد اولیه 6میلیون یورو بود. قرار شد تخفیف 50 تا 60 درصدی به ما بدهند که حتی ما تخفیف بیشتری از آنها خواستیم که این مسئله موکول شد به زمانی که تاریخ دقیق بازی مشخص شود و ما باید مجدداً به اسپانیا سفر کنیم تا مبلغ دقیق این قرارداد مشخص شود.

سیاسی درباره ملاقات با جهان شاهی که عامل موساد معرفی شده گفت: اولاً که ما با مکاتبات مستقیم با مسئولان رئال با آنها دیدار داشتیم و به اسپانیا سفر کردیم اما در خصوص جهان‌شاهی باید بگویم ما مذاکره‌ای با او نداشتیم و فقط در دفتر تریل با او آشنا شدیم که او هم آنجا بود و از منافع ما حمایت کرد اما من سوابق قبلی او را نمی‌دانستم و هنوز هم نمی‌دانم و فقط حدود 20 دقیقه در دفتر پرس با او آشنا شدیم و حدود 20 دقیقه هم در فرودگاه او را دیدیم.

وی ادامه داد: جهان‌شاهی رابط قضیه نبود و او گفت که هیچ اطلاعاتی از فوتبال ندارد و برای این بازی هم به جلسه نیامده. این را باید اضافه کنم که من به مسئولان باشگاه گفته بودم که اگر بی‌واسطه قرار است با رئالی‌ها مذاکره کنیم این جلسه انجام شود و من آن را می‌پذیرم و دیدید که ما بدون واسطه رابط این جلسه شدیم.

در ادامه منتقمی سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه گفته می‌شود او در زمان مدیرعاملی رحیمی در پرسپولیس سفری حدود 10 روزه به اسپانیا داشته تا این ملاقات شکل بگیرد، گفت: ما هیچ مذاکره‌ای چه با واسطه چه بی‌واسطه نداشته‌ایم و تنها جلسه‌ای که برگزار شد با سیاسی بودیم که مستقیماً با پرس وارد جلسه شدیم و مکاتباتی هم که انجام شد به همین نحو بود و هیچ مذاکره‌ای حتی تلفنی هم در این رابطه نداشتیم.

به گزارش فارس، سیاسی در ادامه در خصوص جهان‌شاهی اظهار داشت: جهان‌شاهی از دوستان صمیمی پرس بود که حتی همدیگر را به اسم کوچک صدا می‌کردند و رابطه‌ای صمیمی با هم داشتند اما قبل از حضور ما در دفتر پرس او آنجا بود و اینطور نبود که این حضور هماهنگ شده باشد.

وی در ادامه گفت: بعد از 20 دقیقه که جلسه او با پرس تمام شد با من به زبان فارسی احوال‌پرسی کرد که من تازه فهمیدم او ایرانی است و وقتی فهمیدیم که او هم‌وطنمان است از او خواستیم تا به خاطر ایرانی بودنش برای ما تخفیف بگیرد و از نظر مالی هم از ما حمایت کرد و پول بازی را به حول و حوش آن مقداری که ما می‌خواستیم رساند.

سیاسی درباره مذاکره با مقامات رئال‌مادرید هم خاطرنشان کرد: ما با مقامات رئال در چند محور وارد مذاکره شدیم که یکی از آنها دیدار دوستانه بود.اواخر مرداد و اواسط شهریور از رئال خواسته‌ایم که با تمام ستارگانش به ایران بیاید حتی من از پانچز خواسته‌ام که اگر ستاره این تیم مصدوم شد آن ستاره مصدوم را هم به ایران بیاورد تا در کنار تیم در ایران حضور داشته باشد. ایشان هم قبول کرد و گفت اگر ستاره‌ای شرایط جراحی و بیمارستانی حاد نداشته باشد او را هم به ایران می‌آوریم.

وی ادامه داد: بحث ما تعامل بین دو باشگاه بود، رد و بدل مربیان و آموزش مربیان در تیم‌های پایه و هم‌تیمی بحث استعدادیابی را داشتیم که اگر بازیکنی مستعد بود ما بتوانیم او را به اسپانیا منتقل کنیم و رئال بازیکن مورد نظرش را جذب کند. اما مورد مهم در مذاکرات ما که محور اساسی حرف‌هایمان بود استفاده از علم صنعت فوتبال در بخش‌های اسپانسرینگ و مارکتینگ بود. در این بخش آنها پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند و در فوتبال از آب هم کره می‌گیرند ما در راستای این مسائل در ابتدایی‌ترین مسائل آن گیر هستیم.

رئیس هیأت مدیره پرسپولیس تصریح کرد: در آینده از مستشاران اقتصادی باشگاه رئال دعوت می‌کنیم که برای راهنمایی در بخش اقتصاد و مارکتینگ به ما کمک کنند.

سیاسی در مورد اینکه بسیج دانشجویی اعلام کرده قرار است فردا تجمع اعتراض‌آمیز مقابل باشگاه پرسپولیس برگزار کند و موضع شما در این مورد چیست، گفت: موضع من شفاف‌سازی است برای اینکه آنها متوجه شوند موضوع خاصی نبوده است شفاف‌سازی می‌کنم اینکه افراد نزدیک به نظام حساسیت‌های خاص دارند، چیز قابل اعتنایی است. من فقط می‌توانم شفاف‌سازی کنم و برای افرادی که در این خصوص برایشان شبهاتی پیش آمده را توضیح دهم وظیفه من شفاف‌سازی است.

وی در مورد اینکه اعتراض به این بازی زیاد شده و چقدر احتمال برگزاری دیدار پرسپولیس و رئال را می‌دهید، گفت:‌ما برای برگزاری این مسابقه خیلی جدی هستیم. برگزاری بازی دو تیم پرسپولیس و رئال فصل جدیدی در فوتبال ما خواهد بود و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا این مسابقه انجام شود.

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد هزینه‌های این دیدار گفت: در خصوص هزینه‌هایش جالب است بدانید که این هزینه‌ها در چند بخش تقسیم می‌شود. اول مبلغی که خود رئال خواسته و باید بر روی آن به نتیجه برسیم. دوم مراسم برگزاری این مسابقات است اما این هزینه‌ها درآمد هم دارد و در سطحی کلان می‌توان درآمدش را پوشش بدهد. ما باید برای باشگاه درآمدزایی داشته باشیم آنچه برایم خیلی مهم است مسئله روابط بین دو باشگاه است که می‌تواند به ما کمک کند و تحولات وسیعی در فوتبالمان انجام بدهیم.

وی در مورد اینکه رئیس کمیسیون شورای امنیت ملی گفته که باید دیدار پرسپولیس و رئال لغو شود، گفت: اگر شورای امنیت و مقامات حکومتی به لغو این بازی دستور بدهند ما تابع قانون هستیم و مقامات کشوری آنچه را صلاح بدانند ما انجام می‌دهیم و تابع خواهیم بود.

سیاسی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه باشگاهی که بالغ بر 100میلیارد بدهی دارد این بازی نمایشی چقدر می‌تواند برایش مفید باشد، گفت: بدهی یک مسئله دیگر است و این بازی نمایشی چیز دیگری است. بازی‌های نمایشی واسطه دوستی در سطوح مختلف هستند ما تا کنون با پرسپولیس در سطح رئال بازی نداشته‌ایم و بازی در این سطح می‌تواند خیلی مهم باشد.

به گزارش فارس،وی درباره مذاکره با باشگاه‌های بزرگ دنیا برای بازی با این تیم گفت: وقتی وارد یک کار حرفه‌ای می‌شویم باید این کار را انجام دهیم چرا که مذاکره با باشگاه‌های بزرگ هم جزئی از اصول حرفه‌ای است و باشگاهی مثل پرسپولیس که میلیون‌ها هوادار دارد باید در درازمدت با باشگاه‌های بزرگ دنیا بازی کند.

وی ادامه داد: وقتی پیشکسوتان میلان به تهران آمدند و برای آنکه خاطره خوبی برایشان رقم خورد از پیشکسوتان دعوت کردند تا بازی برگشت را در میلان انجام دهند و آنها منتظر پاسخ ما هستند چرا که برخورد خوبی با آنها در تهران صورت گرفت به طوریکه حتی مالدینی در زمان خروج از کشورمان چندبار از ما تشکر کرد.

سیاسی خاطرنشان کرد: حتی باشگاه هامبورگ هم از ما دعوت کرده بود که ملاقاتی در این زمینه داشتیم که نتیجه نگرفتیم و باشگاه‌های دیگر هم در این راه هستند. به هر حال تیم‌های ایرانی چه به خارج از کشور دعوت شوند و چه تیم‌های خارجی به ایران بیایند این موضوع نیازمند تأئید شورای برون‌مرزی است و تا این موضوع تأئید نشود این اتفاق نخواهد افتاد.

سیاسی در ادامه درباره اینکه جهان‌شاهی با رئال مادریدی‌ها رابطه دارد و آیا این بازی انجام خواهد شد یا نه،‌ گفت: جهان‌شاهی با رئال مادرید هیچ ارتباطی با هم ندارند و من اگر باز هم به جلسه بروم و جهان‌شاهی آنجا باشد و هیچ صحبتی با او درباره پرسپولیس نمی‌کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که نمایندگان مجلس خواستار لغو بازی پرسپولیس و رئال‌مادرید شدند افزود: نمایندگان مجلس اگر درخواستی دارند باید نامه‌شان را به شورای امنیت ملی بدهند و آنها هستند که می‌گویند این بازی لغو می‌شود یا نه و هر تصمیمی که گرفته شود ما تابع قانون هستیم.

سیاسی در پاسخ به این سؤال که آیا بازی با رئال بازی خداحافظی علی کریمی خواهد بود یا نه، افزود: اگر کریمی تمایل داشته باشد که در این بازی، بازی کند برای ما افتخار است و حتی اگر لازم باشد مراسمی هم برگزار می‌کنیم و در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.

رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود او پنج میلیارد تومان پول داده تا عضو هیأت‌مدیره این باشگاه شود و او این موضوع را تأئید می‌کند یا نه،‌ گفت: من برای عضویت در هیأت مدیره 5 میلیارد تومان ندادم اما زمانی که عضو هیأت‌مدیره شدم مبالغی داده‌ام که البته 5 میلیارد نبوده و به آن حد نرسیده اما اگر لازم باشد مخارج تیم را تا پایان فصل می‌دهم.

وی درباره اینکه گفته می‌شود اسپانسر 13 میلیارد تومان برای پرسپولیس هزینه کرده اما فقط هشت میلیارد آن به باشگاه رسیده و تکلیف 5 میلیارد دیگر چه شده، خاطرنشان کرد: مبالغی که اسپانسر به پرسپولیس داده 9میلیارد و 500 میلیون بوده و در حدود 100میلیون تومان هم برای باشگاه هزینه شده که این موضوع منظور شده و تمام پول‌هایی که به باشگاه رسیده است کاملاً مشخص است.

سیاسی در پاسخ به این سؤال که او رئیس هیأت مدیره است و باید در سیاست‌گذاری فعالیت کند اما به نظر می‌رسد بیش از اندازه وارد کارهای اجرایی شده هم اظهار داشت: تا زمانی که انتخاب مدیرعامل قطعی نشود همکاری خوبی میان سرپرست موقت باشگاه و هیأت‌مدیره وجود دارد اما وقتی مدیرعامل معرفی گردد این رابطه کمرنگ‌تر خواهد شد و در این برهه سرپرست باشگاه نیاز به حمایت دارد.

سیاسی درباره اینکه آیا دایی در بازی احتمالی مقابل پیشکسوتان میلان حضور خواهد داشت یا نه، گفت:‌ دایی اسطوره ورزشی باشگاه پرسپولیس است و اگر در این بازی حاضر شود از علی دایی برای این بازی دعوت خواهد شد.

وی درباره فعالیت‌های تجاری این دو باشگاه هم اظهار داشت:‌ فاصله پرسپولیس با رئال زیاد است و به سمتی که آنها وجود دارند ما نمی‌توانیم برویم چرا که دامنه فعالیت ما محدودتر است و نمی‌توانیم همانند آنها کار کنیم.

وی درباره اینکه سود این بازی چه خواهد بود، اظهار داشت: این بازی با بازی با پیشکسوتان میلان فرق دارد و ما همه چیز آن را آنالیز کردیم و سوددهی در کلیه زمینه‌ها وجود خواهد داشت و سود اقتصادی این بازی و تأثیر آن بر باشگاه غیرقابل انکار است و نمی‌توان آن را با بازی با پیشکسوتان میلان مقایسه کرد چرا که آن بازی سنبل بود اما این بازی شرایط خاصی دارد و حتی قرار است بازیکنان دو تیم در صورت فراهم شدن شرایط با هم تمرین مشترک هم انجام دهند.

سیاسی در مورد پخش تلویزیونی این مسابقه گفت:‌ در هر صورت آنها وقتی که به کشور ما بیایند تابع قوانین ما خواهند بود و پخش تلویزیونی این مسابقه تحت قوانین کشور ماست و قبل از حضورشان در ایران با آنها به نتیجه می‌رسیم.

وی در مورد اینکه یعنی تلویزیون رئال این بازی را پخش نخواهد کرد، گفت: آنها حق ندارند که این بازی را پخش کنند. پخش تلویزیونی مسابقه در اسپانیا را این باشگاه واگذار کرده و نمی‌توانند مسابقاتی را که در اسپانیا برگزار می‌شود را به دیگری بدهند زیرا حق پخش تلویزیونی در اسپانیا را واگذار کرده‌اند.

سیاسی در مورد زمان برگزاری مسابقه و مبلغ پرداختی به رئال گفت: این بازی اواخر مرداد یا اوایل شهریورماه برگزار می‌شود و توافقات ضمنی داشته‌ایم فکر می‌کنم رقمی کمتر از 3 میلیون یورو برای این مسابقه پرداخت کنیم.

وی در مورد اینکه واسطه‌ای در این میان بوده تا بازی پرسپولیس و رئال برگزار شود، گفت: ما واسطه‌ای نداشته‌ایم اسناد و مکاتبات ما با رئال را روی سایت باشگاه می‌گذاریم تا همه متوجه شوند که واسطه‌ای نبوده و آنها پس از درخواست ما ما را به اسپانیان دعوت کردند و بر اساس دعوت‌نامه‌ای که ارسال کردند ما به اسپانیا رفتیم.

وی در مورد اینکه علت دعوت رئال از مدیران باشگاه چه بوده، گفت:‌ ما از آنها درخواست کرده بودیم و آنها هم پیرامون دعوت ما برای برگزاری بازی دوستانه ما را دعوت کردند.

سیاسی در مورد حضور فردی به نام جهان‌شاهی در برگزاری این مسابقه گفت: من از این موضوع اطلاعی نداشتم و برای اولین بار جهان‌شاهی را در آنجا دیدم که فرد بسیار محترمی بود.

سیاسی در مورد اینکه خیلی از ایرانی‌ها پس از دیدن عکس جهان‌شاهی او را شناخته‌اند و چگونه شما با دیدن خودش او را نشناختید گفت:‌من با اسم جهان‌شاهی آشنا نبودم و اصلاً ایشان را ندیده بودم و هیچ وقت اسمش را هم نشنیده بودم و گر آن پشت چیزی بود نتوانستم تشخیص بدهم.

وی در مورد اینکه ظاهراً رویانیان هم با واسطه جهان‌شاهی با رئال مذاکره کرده گفت: من خبر ندارم قبلاً هم گفته بودم اگر این مسئله با واسطه باشد ما این کار را نمی‌کنیم و قرار نبود که با واسطه این کار انجام شود.

وی در مورد اینکه چطور شما با جهان‌شاهی صحبت کردید اما او را نشناختید و این مسئله جای تعجب دارد، گفت: او اصلاً‌درباره فوتبال حرف نمی‌زد و در مورد مسائل دیگر با پرز صحبت می‌کرد و چیزی از فوتبال نمی‌گفت. خودش هم گفت که چیزی از فوتبال نمی‌داند و هیچ وقت به این رشته ورزشی علاقه نداشته است. من هم می‌خواستم از نزدیک بودنش به پرز استفاده کنم تا در شرایط قیمتی به ما تخفیف بدهد و قیمت‌های رئال تعدیل شود و می‌خواستم از او استفاده کنم تا شرایطمان را به رئال تحمیل کنیم که همین کار را هم انجام داد.

سیاسی در مورد اینکه جهان‌شاهی مترجم او و پرز بوده گفت: نه مترجم نبود من خودم به انگلیسی صحبت می‌کردم من هم نتوانستم تشخیص دهم که آن پشت چیز دیگری بوده یا نه. من خودم حافظ منافع جمهوری اسلامی هستم و هرجا که کوچکترین تعدی به جمهوری اسلامی شود مقابل آن می‌ایستم اما او هیچ بی‌احترامی نکرد حداقل در صحبت‌هایی که ما داشتیم هیچ کاری انجام نداد.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود او عامل موساد است، گفت: من نمی‌توانم عامل موساد را شناسایی کنم آیا شما او را قبلاً می‌شناختید؟ من که با موساد و عواملش در ارتباط نیستم. عامل موساد بودن او را قبول ندارم. جهان‌شاهی بسیار فرد موفقی از نظر سرمایه و ثروت بود. انگ جاسوسی به او نمی‌چسبد. می‌تواند ضد انقلاب یا ضد جمهوری اسلامی باشد.

وی در مورد اینکه چگونه رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس فردی مثل جهان‌شاهی را نمی‌شناسد آن هم در حالی که به این سفر مهم رفته، گفت: من وظیفه‌ام بود که در مورد پرس، سانچز و رائول اطلاعات کسب کنم نمی‌توانستم همانجا آنلاین در مورد جهان‌شاهی سرچ کنم و هیچ مشکلی هم پیش نیامده است. مشکل ما غیرشفاف‌سازی بود که از صحبت‌های ما استخراج شد و ما خودمان هم در آنجا نبودیم که صحبت کنیم و این مسائل پیش آمد. ما در مورد برگزاری بازی باید توافق کتبی هم بکنیم.

وی در مورد اینکه پرز به او هدیه داده یا نه،‌گفت:‌بله ایشان پیراهن شماره 10 رئال را که بازیکن با آن یک نیمه بازی کرده را به ما هدیه دادند و نشان رئال را هم به ما دادند. پیراهن رئال که مسئله خاصی نیست می‌توانید آن را از فروشگاه هم خریداری کنید ما هم هدایایی که از ایران برده بودیم مثل صنایع دستی را به او هدیه دادیم و ارتباط دوستانه‌ای بین ما و باشگاه رئال ایجاد شد.

وی در مورد اینکه آیا درست است که رئیس هیأت‌مدیره باشگاه با کونترا بازیکن معمولی رئال عکس بگیرد، گفت: ما در حال بازی بودیم که یکی از مدیران این بازیکن را صدا کرد و به جمع ما اضافه شد و با او عکس گرفتیم من این بازیکن را نمی‌شناختم و اکنون هم اگر دوباره او را ببینم نمی‌شناسم. من فقط دو سه بازیکن معروف رئال را مثل رونالدو و بنزما را می‌شناسم.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها