با اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم

سهم پرداختی مردم در خدمات بستری به 8 درصد رسید

دبیر اجرایی ستاد کشوری طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: با اجرای برنامه ترویج زایمان طبیعی در کشور، در چهار ماه اخیر میزان سزارین حدود 5 درصد در بیمارستان‌های دولتی کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۲۶۲۹۹

به گزارش مهر، محمد حاجی آقاجانی افزود: در چهار ماهه اول اجرای برنامه تحول نظام سلامت بیش از 162 هزار زایمان طبیعی در 380 بیمارستان وابسته به وزارت بهداشت به صورت رایگان انجام شده که حدود 306 هزار تومان بابت هر زایمان از محل یارانه‌ها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های مختلفی برای ترویج زایمان طبیعی و کاهش میزان سزارین در بیمارستان‌های دولتی برای ارتقای شاخص سلامت مادر و نوزاد تدوین شده که می‌توان به بهینه‌سازی فضای فیزیکی اتاق‌های زایمان به منظور حفظ حریم خصوصی مادران باردار و افزایش رضایتمندی آنها و ارائه بسته‌های تشویقی به ارائه کنندگان خدمات در مراکز دولتی اشاره کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: همچنین در این بسته خدمتی، کلاس‌های آموزش بهداشت باروری و زایمان به صورت رایگان برای مادران باردار در هشت جلسه برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی توانمندسازی مادران برای انتخاب زایمان طبیعی است که از ابتدای برنامه تاکنون 28 هزار مادر باردار در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها