جنایتی دیگر از سوی پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان

نوجوان آمریکایی با 17 گلوله پلیس​ کشته شد

در حالی که هنوز سه ماه از کشته شدن مایکل براون، نوجوان هجده ساله آمریکایی به‌دست نیروهای پلیس در شهر فرگوسن ایالت میسوری آمریکا نمی‌گذرد، این شهر چهارشنبه‌شب بار دیگر شاهد خشونت نیروهای پلیس علیه یک نوجوان هفده ساله بود.
کد خبر: ۷۲۶۱۹۹

به گزارش فارس، یکی از افسران پلیس سنت لوئیس در ایالت میسوری آمریکا یک جوان هجده ساله به نام واندریک مایرس را به قتل رساند. بنا به اعلام شاهدان، این افسر پلیس 17 بار به سمت این نوجوان سیاهپوست شلیک کرد. گفته می شود این افسر خارج از ساعت کاری خود مرتکب این جنایت شده است.

چند ساعت پس از این حادثه، سام داتسون، رئیس پلیس سنت لوئیس با اشاره به این اتفاق اعلام کرد، این مامور پلیس برای یک شرکت امنیتی خصوصی کار می‌کرد. بنا به گفته داتسون، این افسر سی و دو ساله به یک گروه سه نفره مظنون شده و با آنها درگیر می‌شود. رئیس پلیس سنت‌لوئیس گفت، در این درگیری گلوله اول را این نوجوان به سمت افسر پلیس شلیک کرده و افسر پلیس نیز با شلیک گلوله‌ او را کشته است. داتسون نیز مانند شاهدان اعلام کرد، با وجود آن‌که پلیس در این درگیری مجروح نشد، 17 گلوله به سمت این نوجوان شلیک کرده است. در این میان، برخی از اقوام این نوجوان هفده ساله در مصاحبه با روزنامه‌های محلی سنت‌لوئیس اعلام کردند واندریک هنگام درگیری، مسلح نبوده‌ است.

شهروندان سنت‌لوئیس در اعتراض به این کشتار تا بامداد پنجشنبه در خیابان‌های این شهر تظاهرات کرده و شعار سردادند. معترضان به سوی ایستگاه مرکزی پلیس، حرکت کرده و با تکرار آخرین جملات «مایکل براون» پیش از شلیک افسر قاتل، شعار می‌دادند «دستانم بالاست، شلیک نکن». به گزارش فارس، در واکنش به این اعتراضات، پلیس با اسپری فلفل به مردم حمله کرده و معترضان نیز پرچم آمریکا را در خود آمریکا به آتش کشیدند.

قرار است از امروز (شنبه) اعتراضاتی به مدت چهار روز پیاپی در میسوری انجام شود و هزاران آمریکایی در آن شرکت کنند. این در حالی است که شب گذشته مردم این منطقه به یاد این نوجوان هجده‌ساله شمع روشن کرده و در خیابان‌های سنت‌لوئیس راهپیمایی کردند. جنبش اکتبر فرگوسن نیز طی فراخوانی از حامیان این جنبش تقاضا کرده است با امضای طوماری خواهان پایان بخشیدن به تبعیض درقبال رنگین‌پوستان آمریکا شوند.

افزایش خشونت‌ها علیه سیاهپوستان

قتل این نوجوان هجده‌ساله در حالی اتفاق می‌افتد که ویدئوهای پخش شده در فضای مجازی از ادامه خشونت علیه سیاهپوستان در دیگر ایالت‌های آمریکا حکایت دارد. به گزارش واحد مرکزی خبر، در دو فیلم ویدئویی جدید از خشونت‌های پلیس آمریکا که در اینترنت منتشر شده است، ماموران پلیس چند نوجوان نیویورکی را به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

در اولین فیلم که پنجشنبه پخش شد و کاربران زیادی آن را در اینترنت مشاهده کردند، یک مامور پلیس برکنار شده یک نوجوان را در روز روشن و در ملأعام در یکی از خیابان‌های بروکلین به ظن این‌که ماری‌جوانا مصرف کرده است، به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد. نوجوان هفده‌ساله که روی پیاده‌رو افتاده است، از شدت درد ناشی از ضرباتی که مامور پلیس به شکم و پهلوی او می‌زند، فریاد می‌زند و به خود می‌پیچد. اما ضربات لگد مامور پلیس ادامه دارد تا این که یک زن جوان چندبار با حالتی آشفته فریاد می‌زند: «از هوش رفت، بلندش کنید.» بنا به اعلام رسانه‌های محلی، مامور پلیس که نوجوان را به‌شدت مضروب کرده بود، در ماه ژوئن از کار خود معلق شد.

یک فیلم ویدئویی دیگر که دیلی‌نیوز آن را بتازگی در اینترنت قرار داده است، نشان می‌دهد یک مامور پلیس 1300 دلار از جیب مردی که برای احراز هویت در منطقه «کانی ایلند» به طور موقت بازداشت شده است، بیرون می‌آورد. این مرد می‌گوید زمانی که پول‌های خود را از مامور پلیس درخواست کرد، با گاز اشک آور روبه‌رو شد. سخنگوی پلیس نیویورک اعلام کرد تحقیقاتی درباره این ماجرا آغاز شده است.

این اتفاقات در حالی در نیویورک رخ می‌دهد که بیل دوبلاسیو، شهردار نیویورک که در ماه ژانویه امسال فعالیت خود را در این سمت آغاز کرد، اصلاح رفتار ماموران پلیس را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است تا به گفته خودش، با این کار بتواند اعتماد جامعه اسپانیایی‌زبان و سیاهپوستان شهر را دوباره به‌دست آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها